کد خبر : 1949528 | 18 تیر 1402 ساعت 15:20 | 59.4K بازدید | 53 دیدگاه

یحیی توره:

سیتی کجا، بارسای پپ با ژاوی و اینیستا و مسی کجا!

یحیی توره معتقد است اگر تیم بارسای 2009 که خیلی‌ها آن را بهترین تیم تاریخ می‌دانند، با این سیتی روبرو می‌شد، بارسا بدون تردید پیروز میدان می‌شد.

سیتی کجا، بارسای پپ با ژاوی و اینیستا و مسی کجا!

به گزارش "ورزش سه"، بارسای پپ گواردیولا یا سیتی پپ گواردیولا؟ کدام‌یک قوی‌تر است؟ اگر بارسایی که سال 2009 همه جام‌ها را برد، با این سیتی که امسال سه‌گانه را به دست آورد روبرو می‌شد، کدام تیم به پیروزی می‌رسید؟

این سوالی است که شاید یحیی توره بتواند به آن پاسخ دهد. توره در تیم سال 2009 بود و با سوپراستارهای بارسا توانست همه رقبا را از پیش رو بردارد. سپس در سال 2010 به سیتی پیوست، برای این تیم 316 بازی انجام داد و با آن سه بار قهرمان لیگ برتر شد و در نهایت تا 2018 در ورزشگاه اتحاد بازی کرد.

توره در مقایسه این دو تیم گفت: «تیری آنری، مسی، ساموئل اتوئو که در دنیا بهترین بود، بعد از این‌ها، اینیستا و ژاوی، بعد من و بوسکتس، آن تیم خیلی کامل بود. بازی سختی می‌شد، اما آن تیم که ترکیبی از سوپراستارها بود، بازیکنان بزرگ خیلی زیادی داشت، فکر کنم می‌برد؛ صد درصد.»

1896077

توره درباره آن بارسا تاکید کرد: «رویایی بود. حتی وقتی تمرین می‌کردیم، تمرین هم خیلی فشرده بود. اینیستا را در 26، 27 سالگی تصور کنید، ژاوی وقتی 28 سالش بود... این بازیکنان در آن دوره شگفت‌انگیز بودند.»

او در استانبول قهرمانی سیتی در لیگ قهرمانان را نیز از نزدیک دید: «پیش‌بینی‌اش را کرده بودم. وقتی به سیتی ملحق شدم، گفتم به این باشگاه آمده‌ام چون قرار است تبدیل به باشگاه بزرگی شود و سرتر از یونایتد شود. آن موقع هنوز زود بود و مردم پیش خودشان فکر می‌کردند: "چرا این را می‌گوید؟" امثال سرخیو آگوئرو و داوید سیلوا هنوز نیامده بودند. حالا دیدن سیتی که این جام را بالای سر برد، شگفت‌انگیز است. به زودی سیتی احترام زیادی در دنیای فوتبال پیدا می‌کند.»

دیدگاه‌ها