کد خبر : 1949956 | 20 تیر 1402 ساعت 10:00 | 3.7K بازدید | 1 دیدگاه

در خانه تمرین نکنید خط می‌خورید

خط و نشان برای دختران وزنه‌بردار

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران تاکید کرد در صورتی که دختران در ۱۰ روز تعطیلی اردوی تیم ملی آمادگی خود را حفظ نکنند به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌روند.

خط و نشان برای دختران وزنه‌بردار

به گزارش "ورزش سه" کوروش باقری در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت دختران برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان بیان کرد: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شش نفر کاندیدا هستند، اما اینکه در نهایت چه تعداد بروند، بستگی به شرایط خودشان دارد. باز هم رکوردگیری می‌گذاریم، اگر خوب باشند همه می‌روند چون فدراسیون محدودیتی نگذاشته است. در این مدت افزایش رکورد برخی‌ها چشم‌گیر بود اما برخی‌ دیگر متاسفانه به خانه می‌روند، تمرین ندارند، از این رو افت داشتند اما در حال بازگشت به شرایط قبل هستند. کلا من از وضعیت راضی هستم. پیشرفت تیم محسوس است و ما دنبال این هستیم سرعت این پیشرفت بیشتر شود.

باقری در پاسخ به این پرسش که قبلا دختران وزنه‌بردار سالن تمرین نداشتند. اینکه به خانه می روند افت می‌کنند به دلیل نداشتن سالن تمرین است یا دلیل دیگری دارد؟ گفت: تقریبا اکثرشان این شرایط را دارند. برخی جای تمرین ندارند و برخی‌ها هر روز امکان تمرین در باشگاه ندارند و یا مربی بالای سرشان نیست. هر کدام مشکل متفاوتی دارند. اردو که تعطیل می‌شود، رکورد اکثر نفرات افت می‌کند. برنامه این است اردو ادامه‌دار باشد. البته ۱۰ روزی که به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا می‌رویم، چهار وزنه‌بردار بزرگسال به خانه می‌روند، اما ان‌شاءالله با همان آمادگی برمی‌گردند. اگر غیر از این باشد خط می‌خورند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در مورد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو تاکید کرد: کمیته ملی المپیک سه سهمیه به ما داده است، اما ظاهرا در مورد نفر چهارم با فدراسیون به اجماع نرسیده است. ما اسم پنج نفر را رد کرده‌ایم و از بین آنها در نهایت سه یا چهار نفر به بازی‌های آسیایی می‌روند. تعداد سهمیه مشخص شود، نفرات را اعلام می‌کنیم اما بین کسانی است که نامشان را برای قهرمانی جهان هم رد کرده‌ایم (الهام حسینی، پریسا نورعلی، فاطمه کشاورز، ریحانه کریمی، زینب شیخ ارباب و الهه رزاقی).

او در مورد نفرات اعزامی به قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۳ در هند گفت: فعلا هفت نفر در رده نوجوانان و سه نفر در رده جوانان داریم. بخشی از نوجوانان در قالب تیم جوانان هم وزنه می‌زنند. در فاصله دو، سه روز تا اعزام به مسابقات، نفرات را  بررسی می‌کنیم و اگر همه خوب باشند، تمام نفرات می‌روند در غیر این صورت ممکن است ریزش داشته باشیم.

دیدگاه‌ها