کد خبر : 1950137 | 21 تیر 1402 ساعت 08:58 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

ابطال انتخابات ژیمناستیک راه فرار از تعلیق

مهلت قانونی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، پنجشنبه به پایان می‌رسد.

ابطال انتخابات ژیمناستیک راه فرار از تعلیق

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، در حالی که ژیمناستیک مدت‌های طولانی با حاشیه‌های زیادی روبرو بود در نهایت وزارت ورزش انتخابات را برگزار کرد و عابد حقدادی اسفند ماه سال گذشته به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد این در حالیست که نماینده فدراسیون جهانی هم در مجمع انتخاباتی حضور داشت.

با وجود اینکه این انتخابات از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مورد تایید بود اما از همان ابتدا به نظر می‌رسید فدراسیون جهانی نظری برخلاف مسئولان ورزش کشورمان دارد چرا که بعد از برگزاری انتخابات با ارسال نامه‌ای مهلتی را برای تعیین تکلیف فدراسیون ژیمناستیک کشورمان ارسال کرد که البته این مهلت روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه به پایان خواهد رسید. 

مشکلات و حاشیه‌های انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به مراجع بین‌المللی ختم نشد و خبرهایی به گوش می‌رسید مبنی براینکه این انتخابات از سوی مراجع ذی‌صلاح هم تایید نشده و نامه ابطال آن به وزارت ورزش ارسال شده است برهمین اساس شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه وزارت ورزش در نظر دارد انتخابات این فدراسیون را دوباره برگزار کند. باتوجه به اینکه فدراسیون ژیمناستیک اساسنامه‌ای مطابق با فدراسیون جهانی دارد همین موضوع تبدیل به مشکل اساسی برای وزارت ورزش شده، از همین رو به نظر می‌رسد وزارت ورزش به دنبال خرید زمان با اعلام بررسی اساسنامه باشد.

در این خصوص گفته بود: "من نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم و تصمیم‌گیری توسط مسئولان عالی‌رتبه ورزش کشور انجام می‌شود و هر تصمیم در این خصوص گرفته شود همه ما از آن تمکین می‌کنیم، همه ما در یک کشتی هستیم و باید به ورزش کشور کمک کنیم."

حاشیه‌های این فدراسیون از آنجا شروع شد که زهرا اینچه‌درگاهی که ۴ سال ریاست ژیمناستیک را برعهده داشت تایید صلاحیت نشد. این اتفاقات در زمانی رخ داد که مهدی علی‌نژاد معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بود. بعد از کشمکش‌های طولانی مدت، وزارت ورزش تصمیم به معرفی سرپرست گرفت اما فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای کشورمان را تهدید به تعلیق کرد.

در نهایت با معرفی چند سرپرست، وزارت ورزش ۲۴ اسفند انتخابات را برگزار کرد که حالا هم به نظر می‌رسد ژیمناستیک هنوز روی آرامش را به خود ندیده و احتمال ابطال وجود دارد. با این شرایط و تنها راه خروج از تعلیق به نظر می‌رسد برگزاری دوباره انتخابات باشد چرا که در صورت تعلیق، ورزشکاران کشورمان اجازه حضور در میادین بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک را نخواهند داشت. 

دیدگاه‌ها