کد خبر : 1950181 | 21 تیر 1402 ساعت 11:29 | 25.6K بازدید | 6 دیدگاه

به یاد تیمی که دیگر وجود ندارد

قهرمانی خاطره انگیز سبزها با لباس قرمز (عکس)

باشگاهی که دیگر وجود خارجی ندارد یکی از پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران است.

قهرمانی خاطره انگیز سبزها با لباس قرمز (عکس)

به گزارش" ورزش سه" نزدیک بیست سال  از آخرین باری که پاس تهران در فوتبال ایران دیده شد می‌گذرد. باشگاهی که هنوز هم یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال ایران به حساب می‌آید. در تاریخ بیش از پنجاه ساله این باشگاه (تا دوران حیاتش) جام‌ها و افتخارات و البته ستاره‌های سرشناسی دیده می‌شوند. این تیم یک بار قهرمان باشگاه‌های تهران، دو بار قهرمان جام حذفی تهران، سه قهرمانی کشوری در جام قهرمانی و 5 قهرمانی در رقابت‌های لیگ باشگاهی فوتبال ایران، یک قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است.  
پاس که زمانی یکی از قطب‌های فوتبال ایران در کنار پرسپولیس و استقلال محسوب می‌شد در دهه پنجاه و دورانی که لیگ تخت جمشید در فوتبال باشگاهی ایران راه اندازی شد در دوران اوج قرار داشت به طوری که توانست در دوفصل پیاپی به مقام قهرمانی برسد. ابتدا در سال 1355و بعد از آن در سال 56 این تیم در میان تیم‌های مدعی چون تاج و پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برد.  

1897172

عکس خاطره انگیزی که می‌بینید مربوط به دومین قهرمانی پاس در لیگ تخت جمشید است که در سال 56 اتفاق افتاد. جالب است که پاس تهران که  همیشه با لباس سبز دیده می‌شد در این دوره از رقابت‌ها از لباس‌های قرمز هم استفاده می‌کرد. 
از چهره‌های مهم این تیم می‌شود به حسین کازرانی، مجید حلوایی، محمد صادقی، حسین فرکی، همایون شاهرخی، مهدی مناجاتی، مهدی دینورزاده، محمودحقیقیان، عزتی، بهروز صحابه، ضیا عربشاهی، بهتاش فریبا، رضا قفلساز، ماییس میناسیان اشاره کرد. تیمی که حسن حبیبی سرمربی‌اش بود. بخش مهمی از بازیکنانی که با پاس قهرمان لیگ تخت جمشید شدند به عنوان ستاره آینده فوتبال ایران و تیم ملی و بعدها مردان موفق نیمکت چهره شدند.

دیدگاه‌ها