کد خبر : 1950190 | 21 تیر 1402 ساعت 12:39 | 288.3K بازدید | 67 دیدگاه

شگرد جدیدی که ستاره آمریکایی پیاده کرد

قرعه مرگ در انتظار یزدانی - تیلور!

دیوید تیلور به مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان نرفت تا ماجرای قرعه وزن 86 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2023 پیچیده شود.

قرعه مرگ در انتظار یزدانی - تیلور!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه از مدت‌ها قبل زمزمه حضور دیوید تیلور در یکی از رویدادهای بین‌المللی و رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی به گوش می‌رسد، اما او در نهایت به مسابقات مجارستان هم نرفت تا بدون اینکه در رویداد بین‌المللی حاضر شود، به استقبال مسابقات جهانی 2023 برود. 

فدراسیون کشتی آمریکا از غیبت قهرمان وزن 86 کیلوگرم 2022 جهان در مسابقات مجارستان خبر داده تا ماجرای رنکینگ اتحادیه جهانی در این وزن به کلاف سردرگمی تبدیل شود. 

حسن یزدانی بعد از کسب مدال نقره جهان در سال 2022 هم در قزاقستان و هم در جام تختی برای ایران روی تشک رفت و با توجه به قهرمانی‌اش در قزاقستان رده چهارم رنکینگ را برای خودش حفظ کرد. البته که نابغه جویباری هم می‌توانست با حضور در تورنمنت‌های رنکینگ‌دار بیشتری از جمله همین مجارستان رنک خود را ارتقا دهد، اما مهم حضور در بین 4 نفر برتر بود که برای حسن اتفاق افتاد.

در حال حاضر حسن یزدانی با ۴۸۰۰۰ امتیاز در رده چهارم رنکینگ وزن ۸۶ کیلوگرم جای دارد و دیوید تیلور نیز با ۳۰۰۰ امتیاز کمتر در رده پنجم جای دارد. تیلور که بعد از کسب مدال طلای جهان در بلگراد، فقط در انتخابی آمریکا روی تشک رفته و آنجا هم به راحتی صاحب دوبنده تیم ملی شده است. 

به این ترتیب با توجه به غیبت تیلور در مجارستان، حضور یزدانی در بین ۴ نفر برتر رنکینگ برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی شده، اما نکته اینجاست که طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی ۴ نفر برتر رنکینگ در هر وزن تا مراحل نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی‌روند. با این اوصاف احتمال برخورد تیلور و یزدانی قبل از مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان وجود دارد.

این اتفاق ممکن است ماجرای سال 2018 را برای این دو قهرمان افسانه‌ای کشتی جهان تکرار کند. در آن سال در همان دور نخست تیلور و یزدانی با هم برخورد کردند و با شکست حسن یزدانی، او شانس حضور در فینال را هم از دست داد و در گروه شانس مجدد به مدال برنز رسید.

در چند سال اخیر اما با توجه به اینکه یزدانی و تیلور در رنکینگ اول و دوم قرار داشتند، تا فینال به هم برخورد نکردند و خیالشان بابت صعود به فینال راحت بود. 
به نظر می‌رسد تیلور با آگاهی از این موضوع خودش به استقبال مبارزه زودهنگام با یزدانی رفته و با اعتماد به نفس همیشگی حتی قبل از فینال هم مقابل ستاره کشتی ایران قرار می‌گیرد.

این اتفاقات شاید برنامه‌‍ریزی کادر فنی را برای حسن یزدانی متفاوت از قبل کند و او باید آمادگی داشته باشد که در همان دور نخست نیز به مصاف جدی‌ترین رقیب خود برود. به هر حال باید نشست و دید راند ششم مبارزه تیلور و یزدانی چگونه و چطور رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها