کد خبر : 1951202 | 26 تیر 1402 ساعت 11:05 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

مکزیک در لس آنجلس گلدکاپ را بالای سر برد

جشن قهرمانی همزمان با معارفه لیونل مسی (عکس)

تیم ملی مکزیک با پیروزی 1-0 مقابل پاناما به مقام قهرمانی گلدکاپ 2023 دست یافت.

جشن قهرمانی همزمان با معارفه لیونل مسی (عکس)

به گزارش ورزش سه، در شب معارفه لیونل مسی در میامی، یک رویداد فوتبالی مهم دیگر نیز در آمریکا برگزار شد که طی آن تیم های مکزیک و پاناما در ورزشگاه سوفای لس آنجلس دیدار فینال گلدکاپ را برگزار کردند. شاگردان جیمی لوزانو این دیدار را با گل دقایق پایانی سانتیاگو خیمنز به سود خود پایان داده و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

مکزیک در گروه دوم مسابقات با قطر، هندوراس و هائیتی همگروه بود و موفق شد با 6 امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی راه پیدا کند. این تیم که دیدار آخر مرحله گروهی را با یک گل به شاگردان کارلوس کی‌روش واگذار کرده بود در مرحله یک چهارم نهایی 2-0 کاستاریکا را شکست داد و به جمع چهار تیم راه یافت و در این مرحله با پیروزی 3-0 مقابل جامائیکا، فینالیست شد.

در سمت مقابل پاناما قرار داشت که با 7 امتیاز و به عنوان صدرنشین گروه سوم به دور حذفی راه یافت. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی با 4 گل قطر را با هدایت کارلوس کی روش در هم کوبید و برای رسیدن به فینال بعد از تساوی 1-1 با آمریکا، این تیم را در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 شکست داد.

1898834

مکزیک، پرافتخارترین تیم گلد کاپ و یکی از میزبانان جام جهانی 2026، برتری محسوسی نسبت به پاناما در دیدار فینال داشت اما مقاومت حریف در این دیدار قابل توجه بود. نیمه اول بدون گل به پایان رسید. مکزیک که دوست نداشت کار را به وقت های تلف شده و پنالتی کشیده شود، حملات خود را بیشتر کرد و در دقیقه 75 به یک ضربه پنالتی دست یافت اما داور به کمک VAR آن را رد کرد.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی، حملات مکزیک هم خطرناک تر می‌شد تا اینکه سانتیاگو خیمنز با یک فرار دیدنی در دقیقه 88 با دروازه بان پاناما تک به تک شد. او با یک بغل پای دقیق و زمینی توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا دروازه حریف را باز کرده و تیمش را به پیروزی 1-0 و قهرمانی در گلدکاپ برساند. این نهمین عنوان قهرمانی مکزیک در تاریخ گلدکاپ بود که این تیم را همچنان به عنوان پرافتخارترین تیم مسابقات حفظ کرد.

دیدگاه‌ها