کد خبر : 1952307 | 31 تیر 1402 ساعت 15:01 | 53.3K بازدید | 47 دیدگاه

چه کسی می‌خواهد جلوی مدافعان قرار بگیرد؛

جالی خالی یک بازیکن در سپاهان توی ذوق می‌زند!

تیم فوتبال سپاهان با وجود جدایی دو هافبک تدافعی خود هنوز اقدامی برای پر کردن جای خالی آنها نداشته است.

جالی خالی یک بازیکن در سپاهان توی ذوق می‌زند!

به گزارش "ورزش‌ سه"، اگرچه سپاهان همین حالا در پست هافبک دفاعی دو بازیکن باتجربه که محمد کریمی و رضا اسدی هستند و چند بازیکن جوان را هم در اختیار دارد، اما با توجه به اینکه سال گذشته این دو بازیکن در پست‌های دیگری (محمد کریمی به عنوان هافبک هجومی و رضا اسدی در پست مهاجم هدف) بازی کردند، این انتظار وجود دارد که مورایس با توجه به جدایی مسعود ریگی و مشخص نبودن تکلیف آینده جلال علی‌‌محمدی برای پر کردن جای آنها در این منطقه کلیدی اقدام کند.

پست هافبک دفاعی نقشی بسیار حیاتی در موفقیت هر تیمی دارد و طی دو دهه اخیر ویژگی‌های بازیکنی که در این منطقه از زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد به طور کلی دچار دگرگونی شده است. بازه این تغییرات را می‌توان با ظهور بازیکنی نظیر بوسکتس در فوتبال مدرن دنیا و مقایسه آن با بازیکنانی نظیر گتوسو به طور کامل مشاهده کرد.

اینکه مورایس چه ایده‌ای برای پر کردن پست هافبک دفاعی در فصل پیش روی سپاهان دارد، هنوز مشخص نیست. شاید او قصد دارد بار دیگر رضا اسدی را مانند دوران حضور در سایپا و نفت تهران و دوره‌ای که از سپاهان جدا شد، به پست هافبک دفاعی ببرد و شاید هم محمد کریمی قرار است مانند دوران حضور امیر قلعه‌نویی در این پست مورد استفاده قرار بگیرد. البته که بازیکنان جوانی نظر ارشیا سرشوق هم در دسترس مورایس قرار دارند.

سپاهان در پست دروازه، دفاع چپ و راست و همینطور قلب خط دفاعی، هافبک هجومی، وینگرهای چپ و راست و درنهایت پست مهاجم هدف شرایط بسیار خوبی از نظر بازیکن دارد، اما هنوز مشخص نیست مورایس چه ایده‌ای برای پست هافبک دفاعی دارد و برای روشن شدن این موضوع باید منتظر آغاز لیگ و یا رونمایی از خریدهای جدید این تیم مدعی باشیم.

دیدگاه‌ها