کد خبر : 1953321 | 05 مرداد 1402 ساعت 16:59 | 69.1K بازدید | 8 دیدگاه

کره شمالی ترس را کنار گذاشت؛

بازگشت رقیب سابق ایران به فوتبال آسیا

کره‌شمالی بعد از انصراف از دوره قبلی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، حالا دوباره به رقابت‌های ملی فوتبال برگشته است.

بازگشت رقیب سابق ایران به فوتبال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌‎کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در فوتبال آسیا در حالی برگزار شد که تیم کره شمالی در گروه دوم با ژاپن، سوریه و برنده پلی آف رودررو شد.

کره شمالی در حالی با این دو تیم همگروه شده که از دوره قبلی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها، به دلیل شیوع کرونا انصراف داد تا حدود چهار سال از سطح اول فوتبال آسیا دور بماند.

نکته جالب اینکه کره شمالی در دوره قبلی مقدماتی 5 بازی هم انجام داده بود و شانس صعود هم داشت اما با شیوع کرونا، دولت این کشور تصمیم گرفت حتی برای انجام مسابقات ورزشی بین المللی نیز به شهروندان خود اجازه خروج ندهد تا به این شکل شیوع ویروس را کنترل کند.

این در حالی است که کره‌شمالی دو دوره متوالی از صعود به جام جهانی 2014 و 2018 ناکام ماند، اما در جام جهانی آفریقای جنوبی به عنوان شگفتی‌ساز و بالاتر از ایران بلیت جام جهانی را کسب کرد.

کره‌شمالی در مقدماتی جام جهانی 2006 نیز با ایران همگروه بود، اما شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تهران و پیونگ یانگ توانستند این تیم را شکست دهند. تیم افشین قطبی نیز در سال 2010 در صورتی پیروزی خارج از خانه مقابل این تیم، می‌توانست به جام جهانی صعود کند.

اگرچه کره حالا شانس چندانی برای صعود به جام جهانی ندارد، اما در صورتی که تیم دوم این گروه شود، سهمیه مستقیم جام ملت‌های آسیا را به دست می‌آورد.

دیدگاه‌ها