کد خبر : 1953542 | 07 مرداد 1402 ساعت 09:28 | 615 بازدید | 0 دیدگاه

نیاز به سرمایه‌گذار داریم

بودجه کفاف اعزام‌های بوکس را نمی‌دهد

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به مشکلات مالی که در همه فدراسیون‌ها وجود دارد گفت: اعزام ملی‌پوشان به رویدادهای بین‌المللی هزینه سنگینی به همراه دارد.

بودجه کفاف اعزام‌های بوکس را نمی‌دهد

به گزارش "ورزش سه" روح الله حسینی در گفت‌وگو با مهر، درباره وضعیت تیم ملی بوکس گفت: تیم ملی بوکس با حضور ۶ بوکسور برای برگزاری یک اردوی مشترک راهی اردن شد، قرار بود ۲۳ روز در این کشور باشند اما فکر می‌کنم کمتر خواهند بود.

وی افزود: بعد از این اردو، از تیم ترکیه که نایب‌قهرمان اروپاست دعوت کردیم برای برگزاری اردوی مشترک به تهران بیاید که در شهریور این اردو برگزار می‌شود. بعد از آن هم ملی‌پوشان برای حضور در یک تورنمنت راهی بوسنی می‌شوند و ۶ روز بعد هم بازی‌های آسیایی هانگژو را پیش رو داریم.

رئیس فدراسیون بوکس در مورد تعداد سهمیه بوکس در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با صحبت‌هایی که با کمیته ملی المپیک داشتیم قرار است بوکس ۵ سهمیه در بازی‌های آسیایی داشته باشد. البته با توجه به اینکه این مسابقات، انتخابی المپیک ۲۰۲۴ هم محسوب می‌شود کار برای ما خیلی سخت خواهد بود، اما در چند وزن شانس کسب مدال داریم.

حسینی در مورد وضعیت بودجه فدراسیون‌های ورزشی گفت: متأسفانه الان اکثر فدراسیون‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو هستند و بودجه هم کفاف آن‌ها را نمی‌دهد. با این حال وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حد توان به فدراسیون‌ها کمک می‌کنند، اما جوابگو نیست. هزینه بلیت یک تیم برای حضور در یک مسابقه بین‌المللی، میلیاردی است و با این بودجه ناچیز دولتی نمی‌توان آن را تأمین کرد. ما باید به فکر درآمدزایی و جذب اسپانسر باشیم.

رئیس فدراسیون بوکس همچنین در واکنش به اینکه تکلیف انتخابات مشخص شد و برای جذب اسپانسر چه اقداماتی انجام داده گفت: پیگیر آن هستیم. این موضوع زمان بر است اما ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم. بوکس نیاز به سرمایه‌گذار دارد تا دیده شود.

وی در مورد تذکر کمیته ملی المپیک بابت غذای ملی‌پوشان اظهار داشت: کمیته به ما تذکر نداد بلکه در مورد کیفیت غذای ملی‌پوشان توصیه کرد که ما هم به آن توجه کردیم. برخی ملی‌پوشان گفته بودند که غذای فدراسیون چرب است و مناسب رژیم آن‌ها نیست. البته غذای ورزشکاران با تأیید مربیان است، با این حال ما این موضوع را مدنظر قرار دادیم.

دیدگاه‌ها