کد خبر : 1953639 | 07 مرداد 1402 ساعت 16:35 | 37K بازدید | 6 دیدگاه

پیروزی بر برزیل، سرمربی سابق عربستان را جاودانه کرد

رکورد تاریخی برای رنار در جام‌جهانی مردان و زنان

هروه رنار به نخستین سرمربی تاریخ فوتبال تبدیل شد که هم در جام جهانی مردان و هم جام جهانی زنان به پیروزی دست یافته است.

رکورد تاریخی برای رنار در جام‌جهانی مردان و زنان

به گزارش "ورزش سه"، هروه رنار با تیم ملی فرانسه دست به کار بزرگی زد و توانست از سد برزیل مدعی عبور کند. این اتفاق در دور دوم از مرحله گروهی جام جهانی زنان رخ داد و لس بلوز با این سه امتیاز حساس، یک گام به صعود نزدیک شدند.

پس از ترک اردوی عربستان و جدایی از تیم ملی این کشور، سرمربی فرانسوی تصمیم گرفت تا هدایت تیم ملی زنان کشورش را بر عهده بگیرد و زمان زیادی هم تا آماده‌سازی شاگردانش برای حضور در جام جهانی نداشت.

لس بلوز رقابت‌های جام جهانی 2023 را با یک ناکامی آغاز کرد. آنها برابر جامائیکایی متوقف شدند که در رتبه 43 رنکینگ فیفا حضور دارد. این مساوی بدون گل باعث شد تا فرانسه در صورت شکست برابر برزیل، در آستانه حذف از پیکارها قرار بگیرد.

1902940

اما تیم ملی زنان فرانسه بازی خوبی را مقابل برزیل انجام دادند و در دقیقه 17 به گل رسیدند. ارسال سکینه کرچووی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر کادیدیاتو دیانی همراه شد و پاس این بازیکن روی خط شش قدم به اوژنی لو سومر رسید و این بازیکن با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد.

اما در نیمه دوم برزیل توانست در دقیقه 58 به گل تساوی برسد. شوت آری بورگس با برخورد به مدافعان لس بلوز تغییر مسیر داد و برابر دبینیا میری قرار گرفت و بازیکن تیم فوتبال کانزاس سیتی موفق شد حساب کار را به تساوی بکشاند.

حملات فرانسه برای رسیدن به پیروزی در دقیقه 83 نتیجه داد. ارسال سلما بچا به روی دروازه با ضربه سر وندی رنارد، کاپیتان فرانسه همراه شد و او گل پیروزی‌بخش را برای تیمش به ثمر رساند تا شاگردان رنار به یک پیروزی شیرین دست یابند.

1902941

رنار که در تمام طول مسابقه در کنار زمین پر جنب و جوش بود، در دقایق پایانی بازی نسبت به تصمیمات داور معترض بود. در حالیکه 7 دقیقه زمان تلف شده برای این مسابقه در نظر گرفته شده بود، اما بازی حتی از دقیقه هشتم نیز عبور کرد و در این لحظات یک خطای چسبیده به خط عرضی زمین و نزدیک به کمک داور اول برای برزیل به دست آمد.

رنار که به شدت نسبت به تصمیم داور و نزدن سوت پایان بازی معترض بود، کنار زمین بالا و پایین می‌پرید که با تذکرات داور چهارم همراه شد. او حتی یک درگیری لفظی نیز با پیا سوندهاگه، سرمربی سوئدی تیم ملی فوتبال برزیل، داشت که در نهایت داور بازی یک اخطار به سرمربی فرانسوی داد.

با این پیروزی، هروه رنار به نخستین سرمربی تاریخ فوتبال تبدیل شد که توانسته است هم در جام جهانی مردان و هم جام جهانی زنان به پیروزی دست یابد. او 8 ماه پیش و در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر توانست با تیم ملی عربستان از سد آرژانتین عبور کند و حالا نیز با فرانسه موفق به شکست برزیل شد تا به رکوردی خاص و جادودانه دست پیدا کند.

1902942

دیدگاه‌ها