کد خبر : 1954020 | 09 مرداد 1402 ساعت 03:50 | 60.6K بازدید | 29 دیدگاه

دو گزینه اصلی برای جایگزینی سجادی

مدیرعامل پرسپولیس و وزارت ورزش، کاملا جدی!

رئیس جمهوری هنوز به طور رسمی با استعفای «حمید سجادی» موافقت نکرده است اما دراینکه سجادی دیگر در وزارت ورزش جایگاهی ندارد، تردیدی نیست .

مدیرعامل پرسپولیس و وزارت ورزش، کاملا جدی!

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و عمر مدیریت حمید سجادی در وزارت ورزش به دو سال نرسید. او خیلی زودتر از موعد مجبور به خداحافظی با وزارت ورزش شد. البته پذیرش این موضوع برایش سخت بود و هر راهی را رفت تا ماندگار شود اما در نهایت مجبور به تسلیم شد. با اینکه استعفایش را به رئیس جمهور داده، هنوز در مراسم مختلف حاضر می‌شود و احکام مختلف را با این استدلال که نباید سنگر وزارت را خالی کند، امضا می‌کند اما می‌داند که ظرف امروز و فردا باید اتاق وزیر در طبقه چهارم ساختمان سئول را ترک کند و جایش را به سرپرست جدید بدهد. کسی که احتمالاً از بین این چهار گزینه نهایی انتخاب می‌شود؛ کیومرث هاشمی، محمد عباسی، مهدی علی‌نژاد و جعفر سمیعی.

 از ماه‌های ابتدایی حضور حمید سجادی در وزارت ورزش که بحث جدایی زودهنگامش مطرح شد و نمایندگان برای استیضاح او مقدمات را فراهم کردند، نام‌های مختلفی به عنوان گزینه‌های وزارت ورزش شنیده شدند تا اینکه در این چند هفته اخیر این فهرست دستخوش تغییراتی شد. نام محسن منصوری، کیومرث هاشمی، محمد آخوندی، محمد عباسی و بهادری جهرمی، بارها و بارها شنیده شد اما حالا که موضوع انتخاب گزینه جانشین برای وزارت ورزش جدی‌تر شده، لیستی که روی میز رئیس‌جمهور قرار گرفته، چهار نام را شامل می‌شود.

از نام‌های قبلی کیومرث هاشمی و محمد عباسی در فهرست چهار نفره هستند و از بین مدیرانی که نام‌شان شنیده نمی‌شد دو نفر دیگر برای وزارت ورزش شانس پیدا کرده‌اند؛ جعفر سمیعی و مهدی‌علی‌نژاد.

البته یک نفر از اینها می‌گوید هیچ صحبتی در این رابطه با او نشده اما گویا با سه نفر دیگر از طرف برخی افراد نزدیک به رئیس جمهور صحبت‌هایی شده است. ضمن اینکه نباید این نکته هم نادیده گرفته شود که خیلی وقت‌ها در این دولت افراد از انتخاب‌ها شگفت‌زده‌ شده‌اند و بعید نیست در دقیقه 90 فرد دیگری معرفی شود؛ درست مانند اتفاقی که در ارتباط با انتخاب حمید سجادی افتاد. کار کیومرث‌هاشمی برای وزارت تمام شده بود اما به یکباره حمید سجادی با حمایت بذرپاش به عنوان گزینه وزارت ورزش به مجلس معرفی شد.

فارغ از این موضوع، اگر بخواهیم شانس افرادی که در همین فهرست چهار نفره را ارزیابی کنیم، به نظر می‌رسد باید برای عباسی و کیومرث هاشمی شانس بیشتری را قائل باشیم. از این دو نفر عباسی تلاش بسیاری برای وزارت کرد اما برخی تحلیل‌ها حکایت از این دارد که موقعیت این روزهای او در وزارت کشور برای حضور در وزارت ورزش مرددش کرده و بعید نیست که قید حضور در ساختمان سئول را بزند. در مورد کیومرث هاشمی هم یک مانع وجود دارد. او گزینه جدی است اما یک نهاد تأثیرگذار خیلی با حضورش در وزارت ورزش موافق نبوده و مشخص نیست که آیا این بار هم این نهاد با همان رویه اقدام می‌کند و مانع امضای حکم سرپرستی وزارت ورزش برای کیومرث هاشمی می‌شود؟

 اگر این اتفاق نیفتد، به نظر می‌رسد در این چهار نفر هاشمی شانس بالایی داشته باشد اگرچه باز هم نمی‌توان با قطعیت تصمیم گرفت. 

دیدگاه‌ها