کد خبر : 1955338 | 15 مرداد 1402 ساعت 11:21 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

کوروش باقری:

دختران پا به پای پسران وزنه‌بردار رشد می‌کنند

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: مطمئنم دختران ما می‌توانند پا به پای مردان در وزنه‌برداری رشد کنند و این حرکت رو به جلو ادامه داشته باشد.

دختران پا به پای پسران وزنه‌بردار رشد می‌کنند

به گزارش"ورزش سه"و به نقل از فارس، کوروش باقری در مورد عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دختر در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما برای حضور در این مسابقات اولویت‌هایی از جمله تعداد حرکات صحیح بالاتر و بهبود رکوردها نسبت به تمرینات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم که تا حدود زیادی اکثر بچه‌ها به این هدف رسیدند و در کنار آن مدال‌هایی هم کسب شد.

وی ادامه داد: من الان می‌دانم کجای نمودار رشد قرار داریم و قطعا ایده‌آل ما رسیدن به رکوردهای بهتر است و فعلا با ایده‌آل خودمان فاصله زیادی داریم و قطعا رسیدن به ایده‌آل هم زمان‌بر است.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در مورد اینکه چه زمانی می‌توان به ایده‌آل رسید، روز اول که می‌خواستیم کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کنیم گفتم 18 ماه زمان نیاز داریم و مداوم باید در اردو حضور داشته باشیم تا به نتایج خوبی برسیم. قبلاً اردوها چندان مداوم نبود اما الان بهتر شده و به خواست خودمان اردوها برگزار می‌شود.

باقری ادامه داد: ایده‌آل ما کسب مدال در المپیک است، اما نه برای این دوره، برای این دوره اگر سهمیه هم بگیریم عالی کار کرده‌ایم. البته این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید بدانیم وزنه‌برداری بانوان در ایران قدمت و پیشینه‌ای ندارد. ما تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم که شرایطی به وجود بیاید که همه دختران مستعد وزنه‌برداری در تیم ملی حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: مطمئنم دختران ما می‌توانند پا به پای پسران در وزنه‌برداری رشد کنند. باید بدانیم کجا بودیم و الان به کجا رسیده‌ایم. خوشبختانه حرکت رو به جلو بوده و مدال‌هایی کسب شد که تاکنون کسب نشده بود. خوشبختانه روح امید در وزنه‌برداری بانوان دمیده شده است.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در خصوص مسابقات جهانی عربستان گفت: شاید خیلی در این رقابت‌ها شانسی نداشته باشیم، اما باید الزاماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کسب سهمیه المپیک برای بچه‌ها فراهم کنیم. می‌دانیم که رقابت بسیار در جهانی سخت است، ما هم بلافاصله پس از بازگشت از قهرمانی آسیا، اردوهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز می‌کنیم.

دیدگاه‌ها