کد خبر : 1955421 | 15 مرداد 1402 ساعت 17:11 | 11.4K بازدید | 2 دیدگاه

از بازگشت جانانه مس تا شروع رؤیایی تازه‌واردان؛

تحلیل لیگ برتر فوتسال با گلر سابق پرسپولیس

محمود خوراکچی، سرمربی سابق تیم‌ ملی و تیم‌های لیگ‌ برتری و دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس، از بازی‌های هفته اول لیگ برتر فوتسال حرف زده است.

تحلیل لیگ برتر فوتسال با گلر سابق پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته اول لیگ برتر فوتسال روز جمعه برگزار شد (به استثنای یک بازی که لغو شد)، و نتایج مهم و معنی‌داری در 6 مسابقه انجام شده به ثبت رسید که می‌توان به پیروزی‌ تیم‌های گیتی پسند، شهرداری ساوه، آلومینیوم اراک، مس سونگون و آنا صنعت قم اشاره کرد که به ترتیب موفق به شکست گهر زمین سیرجان، کراپ الوند، فولاد زرند ایرانیان، پالایش نفت بندرعباس و سن‌ایچ ساوه شدند. همچنین دیدار سفیر و فرش‌آرا هم با تساوی یک بر یک تمام شد.

محمود خوراکچی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما به تحلیل این مسابقات پرداخته است:

*وقفه 5-6 ماهه برای فوتسال ایران خوب نیست
زنگ آغاز بیست‌وسومین دوره لیگ فوتسال در ۱۳ مرداد به صدا درآمد و با توجه به اینکه قرار بود بیست‌وسه روز قبل‌تر بازی‌ها برگزار شود که به دلیل حضور تیم‌ملی امید در تورنمنت کافا به تعویق افتاد و این تعویق به نظر بنده به نفع اکثریت تیم‌ها بود. ولی از پایان فصل قبل تا آغاز لیگ جدید، مدت زمان پنج الی شش ماهه برای لیگی که جزء چهار الی پنج لیگ معتبر دنیاست، نکته منفی محسوب می‌شود، که همیشه در ادوار مختلف شاهدش بودیم. متاسفانه باری دیگر برخی از تیم‌ها بی‌انگیزه بودند و امتیازات خود را واگذار کردند و عطایش را به لقایش بخشیدند که موضوعی نگران‌کننده است و در سال‌های اخیر چنین اتفاقاتی بارها پیش آمده.

*تیم‌های تازه وارد و شروع امیدوارکننده
در هفته‌ نخست شاهد برگزاری شش دیدار بودیم و دو تیمی که از لیگ دسته اول به لیگ‌ برتر صعود کرده بودند، شروع بسیار خوبی را از خودشان ارائه دادند و موفق شدند تیم‌های کراپ همیشه مدعی و فولاد زرند که در فصل گذشته از تیم‌های تک‌رقمی لیگ بودند را شکست دهند و نهایت بهره را از امتیاز میزبانی خود ببرند.

1905985

*پالایش نفت آبادان در نیمه مربیان شکست خورد
اگر بنده بخواهم اشاره کنم به یکی از بازی‌های هفته‌اول که پُرگل‌ترین دیدار لیگ هم بود، باید به بازی جذاب مس سونگون و پالایش نفت بندرعباس بپردازیم، که تیم پالایش در نیمه اول با تفکراتِ دفاع-ضدحمله و قطع توپ بسیار عالی عمل کرد و ۱۰۰ درصد نسبت به این استراتژی موفق بود اما در مالکیت توپ و در دفاع فوق‌العاده ضعیف ظاهر شد. اما اگر نیمه اول را بررسی کنیم، تیم مس سونگون در این نیمه همه کار کرد و فقط در گلزنی ناکام بود، که عملکرد سپهر محمدی، دروازه‌بان پالایش نفت، فوق العاده بود و اگر محمدی درون دروازه نبود، قطعا مس سونگون در نیمه اول گل‌های بیشتری را به ثمر می‌رساند. با این حال تیم نفت پالایش باید درک می‌کرد که برابر مدعی اول قهرمانی بازی می‌کند که هر کدام از بازیکنان حریف در لحظه نتیجه بازی را عوض می‌کنند و مربی تیم پالایش احساس می‌کرد که چون نیمه اول را با اختلاف برده اند، در نیمه دوم به گل‌های بعدی نیز می‌رسند. در حالی که اگر بین نیمه با واقعیت کنار می‌آمد و ذهنیت بازیکنانش را با انسجام دفاعی معطوف می‌کرد، قطعا خیلی راحت در نیمه دوم نتیجه می‌گرفتند و دست پُر بازمی‌گشتند.

*کراپ مدعی بوده و خواهد بود
بازیکنان جوان و با انگیزه شهرداری ساوه با فرازونشیبی که دیدار اول بود در شروع بازی عالی بودند، اما در نیمه دوم کمی افت داشتند که باعث شد کراپ به دو گل برسد. اما مربی جوان شهرداری به خوبی تیمش را هدایت کرد و ناامید نشدند که سرانجام به پیروزی گوارایی دست پیدا کردند. پاورپلی تیم کراپ را علیه خودش به کار بردند. با این حال بنده فکر می‌کنم کراپ در دیدارهای بعدی شرایط بهتری خواهد داشت. کراپ همیشه کراپ بوده و جزء مدعیان قهرمانی محسوب شده است و این شکست از ارزش آنها کم نمی‌کند. قطعا شهرداری ساوه با ستاره‌های جوانی که در اختیار دارد، از اعتبار و آبروی ساوه دفاع می‌کنند و نتایج چشمگیری به دست می‌آورند.

دیدگاه‌ها