کد خبر : 1955529 | 16 مرداد 1402 ساعت 09:15 | 9.7K بازدید | 14 دیدگاه

فوتبال زنان: پس سپاهان قهرمان کجاست

درحالی که تنها دو ماه تا آغاز فصل شانزدهم فوتبال زنان باقی‌مانده است، وضعیت کادرفنی تیم زنان سپاهان هنوز نامشخص است.

فوتبال زنان:  پس سپاهان قهرمان کجاست

به گزارش "ورزش سه"، لیگ شانزدهم فوتبال زنان در حالت عادی از اواخر همین ماه باید آغاز میشد اما حضور تیم ملی زنان در مسابقات مرحله دوم مقدماتی المپیک که آبان ماه در استرالیا برگزار خواهد شد، این لیگ را با تعویق دو ماه و نیمه مواجه کرده است. در طول پانزده دوره گذشته از برگزاری این لیگ، خاتون بم فاتح 9 جام قهرمانی بوده است و شهرداری سیرجان نیز به عنوان دیگر تیم کرمانی، دو بار عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را از آن خود کرده است. رقابت این دو تیم در طول ادوار برگزاری لیگ برتر همیشه هیجان‌انگیز بوده است و معمولا عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی میان این دو تیم تقسیم میشد اما سال گذشته، سپاهان اصفهان برای اولین بار در طول شش دوره حضور در لیگ برتر، موفق شد بالاتر از شهرداری سیرجان عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.

طلایی پوشان اصفهانی که درست شش سال قبل یعنی در فصل 96-97، امتیاز تیم آینده سازان میهن نجف‌آباد را خریدند، در طول شش دوره گذشته از لیگ برتر، سه بار در جایگاه سوم قرار گرفتند و سال گذشته با هدایت مریم ایراندوست در جایگاه دوم ایستادند.

1791700

اما سوال اینجاست که چرا سپاهان با وجود امکانات مناسب و هزینه‌های خوب، هرگز موفق به فتح جام قهرمانی لیگ زنان نشده است؟ برای یافتن پاسخ این سوال کافی است به شرایط حال حاضر این تیم نگاهی بیاندازیم. در شرایطی که تنها دو ماه تا آغاز لیگ شانزدهم باقی مانده است، خاتون بم به مانند سال‌های گذشته با مرضیه جعفری به عنوان سرمربی، ادامه همکاری داده است و شهرداری سیرجان هم که اواخر سال گذشته با چالش های مدیریتی مواجه شد و پیرو آن مریم جهان نجاتی از سمت سرمربی‌گری این تیم برکنار گردید؛ با مریم ایراندوست به توافق رسید و حضور فعالی در بازار نقل و انتقالاتی دارد.

در این شرایط و درحالی که هر دو تیم مدعی، با ستاره‌های اصلی خود برای ادامه همکاری به توافق رسیده و  مشغول جذب ستاره‌های دیگر هستند، سپاهان حتی سرمربی خود را نمی‌شناسد. دو ماه قبل، مریم ایراندوست و سپاهان به توافق برای ادامه همکاری نرسیدند و ایراندوست علت این عدم توافق را بومی گرایی باشگاه سپاهان و عدم تمایل مدیران این باشگاه برای ادامه همکاری با این سرمربی با تجربه انزلیچی عنوان کرد.

1903393

نکته قابل توجه این است که در چند روز اخیر، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص حضور نیلوفر اردلان روی نیمکت تیم سپاهان به گوش می‌رسد. اردلان در سه فصل اخیر به عنوان سرمربی تیم‌های فوتسالی سایپا و پیکان در سطح اول فوتسال زنان ایران حضور داشته است و در طی این سه سال، موفق به کسب یک نایب قهرمانی و دو قهرمانی شده است. 
این مربی جوان چندی پیش در گفت و گو با "ورزش سه" مذاکره خود با باشگاه سپاهان را نیز تائید کرد و از تمایلش برای تجربه یک چالش جدید در لیگ فوتبال گفت.
با توجه به اینکه سپاهان در فوتبال ایران به تیمی بابرنامه و دوراندیش شناخته می‌شود همه در انتظار شروع به کار مدعی همیشگی لیگ زنان فوتبال ایران هستند.

دیدگاه‌ها