کد خبر : 1955614 | 16 مرداد 1402 ساعت 14:01 | 26.9K بازدید | 6 دیدگاه

صعود دشوار قهرمان اروپا در ضیافت پنالتی‌ها

تیم ملی زنان انگلیس، قهرمان اروپا، در ضربات پنالتی موفق شد نیجریه را 4-2 شکست دهد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2023 زنان شود.

صعود دشوار قهرمان اروپا در ضیافت پنالتی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی زنان انگلیس به عنوان قهرمان اروپا در شهر بریزبن استرالیا به مصاف نیجریه رفت. دیدار دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2023 زنان برگزار شد.

با اینکه کمتر کسی در این بازی شانس نیجریه را برای پیروزی بیشتر از انگلیس می‌دانست اما نیجریه‌ای‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق اولیه چند فرصت خوب روی دروازه قهرمان اروپا خلق کردند که با بی‌دقتی مهاجمان این تیم از دست رفت.

نیجریه در دقیقه 16 با شوت پلامپتره تیر دروازه انگلیس را لرزاند تا نشان بدهد این نماینده آفریقا مقابل سه‌شیرها تیمی دست و پا بسته نیست.

انگلیس در اواسط نیمه اول بهترین فرصت گلزنی را به دست آورد اما شوت دیلی را دروازه‌بان نیجریه دفع کرد. در دقیقه 31 داور آرژانتینی در سوت خود دمید و یک پنالتی به سود انگلیس اعلام کرد ولی بعد از بررسی با VAR تصمیم داور برگشت و پنالتی از انگلیسی‌ها گرفته شد. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

1906365

نیجریه در شروع نیمه دوم هم مثل نیمه اول تیر دروازه انگلیس را به لرزه درآورد. بازی در نیمه دوم پربرخوردتر از نیمه اول دنبال می‌شد.

در دقیقه 84 شاهد مهم‌ترین اتفاق بازی بودیم. لورن جیمز بعد از خطا روی بازیکن نیجریه عصبانی شد و با استوک‌های کفشش روی پشت او رفت. با اینکه داور ابتدا با جیمز کارت زرد نشان داده بود ولی بعد از بررسی با VAR داور کارت زرد را به قرمز تبدیل کرد تا انگلیس ادامه مسابقه را 10 نفره دنبال کند. بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خستگی بازیکنان دو تیم باعث شده بود در دو وقت اضافه انتهای مسابقه فرصت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشود. انگلیس در دقیقه 98 تنها موقعیت گلزنی در این وقت‌های اضافه را ایجاد کرد اما شوت برایت به کنار دروازه نیجریه برخورد کرد.

در نهایت دیدار دو تیم بعد از 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و تکلیف تیم صعودکننده به یک‌چهارم نهایی به ضربات پنالتی کشیده شد.

1906366

گرگوریا استنوی اولین ضربه انگلیس را از دست داد و توپ او از کنار دروازه بیرون رفت. نیجریه هم اولین پنالتی خود را توسط دزیره اوپارانوزی از دست داد تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود.

بتانی انگلند دومین پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کرد تا اولین گل این مسابقه به ثمر برسد. میشل آلوزی اما دومین پنالتی نیجریه را هم از دست داد و توپ او از بالای دروازه بیرون رفت.

ریچل دیلی سومین پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کرد تا قهرمان اروپا در پنالتی‌ها 2-0 پیش بیفتد. رشیده آجی‌باده هم برای نیجریه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا نتیجه 2-1 بشود. الکس گرین‌وود چهارمین پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کرد تا نتیجه به 3-1 تغییر یابد. کریسی اوچیبه هم برای نیجریه گلزنی کرد تا بازی 3-2 دنبال شود. کلویی کلی پنجمین پنالتی‌زن انگلیسی‌ها بود. او پنالتی‌اش را وارد دروازه کرد تا انگلیس 4-2 پیروز شده و به سختی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شود.

دیدگاه‌ها