کد خبر : 1956316 | 19 مرداد 1402 ساعت 07:00 | 93.6K بازدید | 168 دیدگاه

لیگ سرد و بی‌روح؛

حق با بیرانوند است: واقعا چطور به خودتان اجازه دادید!

برگزاری مسابقات لیگ برتر بدون حضور تماشاگران به معنای واقعی کلمه یک کار باطل و بیهوده است.

حق با بیرانوند است: واقعا چطور به خودتان اجازه دادید!

به گزارش "ورزش سه"، در طول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر همواره هفته های نخست این مسابقات به دلیل شور و شوق هواداران برای تماشای تیم محبوب با بازیکنان جدید، با حضور حداکثری هواداران برگزار می‌شد تا اینکه کرونا پدید آمده و تمام اتفاقات را تحت تاثیر خود قرار داد.

پس از این موضوع، برگزاری مسابقات معدود و انگشت شمار با حضور تماشاگران، با استقبال ویژه همراه می شد و طرفداران برای خرید بلیت های محدود، وارد یک پروسه عجیب و غریب می شدند.

امسال اما در شرایطی که به نظر می رسید با برداشته شدن موانع برای حضور تماشاگران، با توجه به شروع یک فصل تازه و برنامه ریزی برگزاری مسابقات در ساعات مناسب بعد از ظهر و شب، استقبال قابل توجهی از بازی ها به عمل بیاید، ناگهان با خبر برگزاری بدون تماشاگر بازی پرسپولیس، هواداران این تیم در شوک فرو رفتند.

نکته اینکه نگاه به پرسپولیس در این مبحث نباید نگاه به یکی از دو قطب پرتماشاگر فوتبال تهران باشد، بلکه این تیم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، شروع کارش در فصل جدید به نوعی ویترینی برای خارج از کشور است.

با این حال، در سردترین شکل ممکن، اولین بازی این تیم در لیگ بیست و سوم مقابل آلومینیوم در ورزشگاه ساکت و خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد تا در انتهای بازی، صدای اعتراض اعضای کادر و بازیکنان این تیم بلند شود.

1907497
1907498

در این بین، بیرانوند، گلر ملی‌پوش قرمزها، عصبانی‌تر از بقیه صحبت‌هایی به میان آورد که حاکی از برافروختگی این بازیکن از غیبت تماشاگران بود؛ "می‌روند متمم‌هایی برای قرارداد بازیکنان درمی‌آورند. این کارها چیست؟ به جای این کارها بیا استادیوم را درست کن. از تیمی که پارسال سه بار قهرمان شده، اینطور استقبال می‌کنید؟ اولین بازی باید به عنوان یک بازی دوستانه اینطور دربیاید؟ این بازی امروز ما هیچ فرقی با بازی شمس‌ آذر و پیکان و سایر بازی‌های دوستانه نمی‌کرد. آقای تاج، قربانت بروم؛ چطور به خودتان اجازه دادید اولین بازی لیگ را آن هم برای تیمی که پارسال سه قهرمانی آورده، با این شرایط برگزار کنید؟ مگر می‌شود؟ شما باید بهترین پیشکسوتان و فوتبالیست‌ها را دعوت کنید، چون می‌خواهید اولین بازی را استارت بزنید. این چه نظم و انضباطی است؟"

بیرانوند در صحبت‌های خود که با لحنی آرام اما دارای محتوایی تند به زبان آورد، اشاره درستی به حساسیت این بازی داشت. وقتی یک مسابقه فوتبال مربوط به یکی از شاخص ترین تیم های فوتبال ایران و آسیا، بدون حضور تماشاگران و در بدترین وضعیت جذابیت بصری برای بازیکنان برگزار می شود، این مسابقه دیگر فرقی با یک بازی دوستانه و تدارکاتی کم اهمیت ندارد.

اتفاقی که در صورت دنباله‌دار شدن آن، باید شاهد مرگ تدریجی قسمت اعظمی از زیبایی‌های حالا دیگر اندک فوتبال ایران باشیم.

دیدگاه‌ها