کد خبر : 1956347 | 19 مرداد 1402 ساعت 09:34 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

دختران وزنه‌بردار پخته‌تر شده‌اند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان گفت: این اتفاق که دختران ما در هر مسابقه بوی مدال بدهند دور از دسترس نیست و خیلی به آن نزدیکیم.

دختران وزنه‌بردار پخته‌تر شده‌اند

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، کوروش باقری درباره‌ی اینکه دختران وزنه‌بردار در قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به نظر می رسد پخته‌تر وزنه زدند، بیان کرد: پخته‌تر عمل کردند و شاخصه پخته عمل کردن هم این است، حرکت اول که سبک‌تر است از دست نرود. از ۱۰ نفری که به مسابقات بردیم، هشت نفر حرکت اول را به درستی ثبت کردند مخصوصا در حرکت یک‌ضرب. افزایش رکوردها هم مشهود بود. در جدول رده‌بندی بهترین وزنه‌برداران نوجوان نیز از بین هفت وزنه‌بردار نوجوان، شش نفر در این رده‌بندی قرار گرفتند و این نشان می‌دهد رکوردها افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: بزرگترین تفاوت دیروز با امروز دختران وزنه‌بردار افزایش رکورد و بالا بودن تعداد حرکات صحیح است، حالا خدا هم کمک کرد و شرایط به گونه‌ای بود که مدال هم گرفتند. تمام بچه‌ها در یک ماه و نیم گذشته ۱۲ تا ۲۰ کیلوگرم افزایش رکورد داشتند.

*ضعف تکنیکی دختران زیاد است

باقری در مورد رفع مشکل تکنیکی دختران وزنه‌بردار تاکید کرد: ضعف تکنیکی دختران ما زیاد است و دلیل آن هم کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌ها است. باید از همه کسانی که زحمت می‌کشند، تشکر کنم اما باید بپذیریم که در این زمینه دچار نقصان هستیم. ما باید در اردوها هم این ضعف‌های تکنیکی را برطرف کنیم و به نظرم تغییر محسوسی هم در این زمینه ایجاد شده است.

سرمربی تیم زنان در پاسخ به این پرسش که تیم دختران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان مکزیک شرکت می‌کند؟ گفت: بله، حضور پیدا می‌کند. با توجه به رکوردهایی که وزنه‌برداران ثبت می‌کنند سعی می‌کنیم، نفرات را به صورت کیفی اعزام کنیم. سعی می‌کنیم برای مسابقات جوانان جهان تیم قوی‌تری را آماده کنیم.

1872794

*به اینکه دختران در هر مسابقه بوی مدال بدهند، نزدیکیم

باقری در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند مدال‌هایی که دختران در قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا گرفتند، بر روی این مسئله که استان‌ها جدی‌تر به وزنه برداری زنان توجه کنند و سالن اختصاصی به آنها بدهند، تاثیر گذار باشد؟ حتما موثر است و اقبال عمومی بیشتر شده است. ما دو استان داریم که سالن برای بانوان دارند و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که در مرکز هر استان یک سالن برای بانوان باشد یا حداقل یک سانس از سالن مردان را به بانوان اختصاص دهند. فکر می‌کنم سرعت پیشرفت بانوان قابل قبول است و فدراسیون هم تلاش می‌کند امکانات بهتری را برای اردوی تیم ملی فراهم کند.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان نیاز است تا دختران در تمامی رده‌های سنی همانند مردان مدعی مدال باشند؟ گفت: من ابتدا اعلام کردم، ۱۸ ماه فرصت زمان دارم و  این ۱۸ ماه باید اردوی مداوم و متناسب تیم ملی باشد. استعدادهای خوبی داریم. اینکه به شرایطی برسیم تا در هر مسابقه دختران ما بوی مدال بدهند دور از دسترس نیست و خیلی به آن نزدیکیم.

*چه تضمینی وجود دارد همه در هانگژو مدال بگیرند؟

او در مورد اینکه اعطای سه سهمیه دختران در بازی‌های آسیایی هانگژو مشروط به نتایج قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شده است، تصریح کرد: با احترام به همه دوستان در کمیته ملی المپیک قطعا این روش مورد پسند من نیست. دوستان که عنوان می‌کنند، شانس های مدال به بازی‌ها بروند، چه تضمینی وجود دارد همه نفراتی که اعزام می‌شوند، مدال می‌گیرند. قرار است این دختران در آینده مدال جهانی و المپیک بگیرند و خوب نیست صرفا موقعی که مطمئن هستیم مدال می‌گیرند، هوای آن رشته ورزشی را داشته باشیم. به هر حال تصمیمی است که گرفته‌اند و تابع تصمیم کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری  هستیم. 

دیدگاه‌ها