کد خبر : 1956755 | 20 مرداد 1402 ساعت 22:49 | 84.9K بازدید | 104 دیدگاه

هواداران به استقلال و پرسپولیس فرصت بدهند؛

خبر نگران‌کننده قنبرزاده: احتمال ورشکستگی باشگاه بزرگ

منصور قنبرزاده می‌گوید روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها مطابق برنامه پیش نرفت و همین موضوع باعث شد تا این دو باشگاه‌ با مشکل مواجه شوند.

خبر نگران‌کننده قنبرزاده: احتمال ورشکستگی باشگاه بزرگ

به گزارش ورزش سه، منصور قنبرزاده در بخشی از گفتگوی خود با برنامه شب‌های فوتبالی اعلام کرد باشگاهی که سه فصل متوالی مجوز حرفه‌ای دریافت نکند، ورشکسته محسوب می‌شود. این صحبت‌ها در شرایطی مطرح شد که باشگاه استقلال دو فصل متوالی موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشده‌ و صحبت‌های نایب رئیس دوم فدراسیون باعث نگرانی هواداران این تیم خواهد شد. 

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا اگر استقلال فصل آینده هم مجوز حرفه‌ای نگیرد، منحل خواهد شد، گفت: نمی‌گوییم منحل می‌شود. قانون تجارت، قوانینی دارد که عزیزان اقتصاددان توضیح داده‌اند. به هر حال جزو شرکت‌هایی است که سهامداران و هیئت مدیره می‌توانند در مورد آن تعیین کنند؛ یا سهام را کاهش بدهند و یا جزو شرکت‌های ورشکسته محسوب شوند. 

وی افزود: به هر حال این دو باشگاه ما، برند ملی هستند و هواداران زیادی دارند و همچنین ظرفیت‌های زیادی برای درآمدزایی دارند. الان واقعا این دو باشگاه در حال جراحی هستند و من از هواداران خوب استقلال و پرسپولیس خواهش می‌کنم تحمل کنند و فرصت بدهند. در استقلال طبق آماری که خودشان داده‌اند، چیزی حدود ۹۵۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد و یا در پرسپولیس هم بدهی‌های زیادی وجود دارد. 

ویدئو: 307524

قنبرزاده همچنین عنوان کرد: منطق اقتصادی می‌گوید تشکیلاتی که بدهی زیادی دارد، باید خودش را جمع و جور کند. در حال حاضر این کار را می‌کنند و من دیدم که در باشگاه استقلال به صورت منطقی از بازیکنان خواهش کردند به صورت داوطلبانه قرارداد معتبر خودشان را کاهش بدهند؛ مثلا چند روز پیش آقای آرمان رمضانی این کار را کردند. البته من در مدیریت استقلال ورود نمی‌کنم و قطعا بازیکنان قراردادهای معتبری دارند اما یکی از راه‌ها این است. زمانی که در خانواده‌ای مشکلی ایجاد می‌شود، پدر خانواده تنها نیست و افراد خانواده هم کمک می‌کنند. راهکارهای اولیه این است و سپس انشاالله در کنار این می‌توانند درآمدزایی کنند. 

او با اشاره به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها گفت: ما مشکلی هم در بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌ها داشتیم که با پروسه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی تعریف کرده بود، پیش نرفت. اینها برنامه‌ریزی کرده بودند که قبل از این فصل، ۴۱ درصد را به صورت بلوکی واگذار کنند. اگر آن اتفاق رخ می‌داد، به میزان زیادی خودکفا می‌شدند. این دو باشگاه ظرفیت درآمدزایی بسیار خوبی دارند و با نظر می‌رسد اگر تیم‌های اقتصادی خیلی خوبی پای کار بیایند، بتوانند درآمدها را با هزینه‌ها کاور کنند.

دیدگاه‌ها