کد خبر : 1956809 | 21 مرداد 1402 ساعت 01:29 | 12.5K بازدید | 27 دیدگاه

فرم ضد پولشویی برای ثبت قرارداد در لیگ برتر

منصور قنبرزاده اعلام کرد که فدراسیون فوتبال از کمک هواداری به تیم‌های لیگ برتری استقبال می‌کند.

فرم ضد پولشویی برای ثبت قرارداد در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، نایب رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که اگر باشگاهی خودرو یا سایر موارد را علاوه بر قرارداد به بازیکنان پرداخت کند، فدراسیون از کجا مطلع خواهد شد؟ گفت: اگر چنین مواردی باشد، به ما اطلاع‌ نمی‌دهند. اگر هوادار یا فرد متمولی در قالب هواداری کمک کند، قابل ستایش است‌. فردی که از جیبش کمک کرده قابل تکریم است اما چون باشگاه‌ها در قالب شرکت اداره می‌شوند، باید شفافیت امور داشته باشند و در دفاتر ثبت شود و مشخص باشد که چقدر آمده است. 

وی افزود: اما اگر ثبت نشود، احتمال فساد مالی و پولشویی هم وجود دارد. ما قانونی در مجلس شورای اسلامی داریم که تاکید دارد در هر قراردادی باید فرم مبارزه با پولشویی پر شود. اگر یک شرکت، پولی را از یک جایی دریافت کرده، باید در دفاتر و صورت‌های مالی دیده شود. 

او درباره نحوه اداره باشگاه اظهار داشت: ممکن است باشگاهی مبلغ قرارداد را در دو یا سه سال تقسیم کند. ما مواردی داشتیم که با نظرم بهتر بود آن باشگاه‌ها هم سقف سال دوم‌شان را تا این حد حجیم نمی‌کردند. مواردی داشتیم که قرارداد سال دوم نسبت به سال اول بیش از دو برابر بود اما سازمان لیگ مکاتبه‌ای را قبل از شروع مسابقات داشته که به ۱۶ تیم لیگ برتری ابلاغ کرده شرایط قراردادها را طوری تنظیم‌ کنید که در یک رویه منطقی برای افزایش بودجه سال بعد باشد. 

قنبرزاده با اشاره به پرسپولیس توضیح داد: در این بین باشگاهی مثل پرسپولیس، بازیکن فروخت و یا قرارداد سه بازیکن خارجی خود را فسخ کرد و چند بازیکن را رد کرد؛ یعنی ورودی کمتری نسبت به خروجی‌ داشت. ممکن است آن باشگاه بگوید من سال بعد قرارداد ۱۰ بازیکن تمام می‌شود و من با ۷ تا قرارداد می‌بندم و یا بگوید سیاستم این است بازیکنی را که رقم قرارداد سال بعدش بالا است، بفروشم. ما نمی‌توانیم در این جزئیات ورود کنیم. اما مواردی داشتیم که نسبت سال دوم به اول‌شان نامعقول است و خودشان بعدا گرفتار می‌شوند.

دیدگاه‌ها