کد خبر : 1956829 | 21 مرداد 1402 ساعت 09:42 | 965 بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم اتفاقات جاکارتا در هانگژو تکرار شود

توکلی: به ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری حق می‌دهم

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: امیدوارم آن کیفیتی که بچه‌ها و کادر فنی و مسئولان دوست دارند، در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شکل بگیرد و دوباره اتفاقاتی مشابه دوره قبلی بیفتد.

توکلی: به ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری حق می‌دهم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری درباره آخرین شرایط ملی‌پوشان در آستانه به رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: این آخرین اردوی تیم ملی و متصل به مسابقات جهانی امارات است. با توجه به اینکه این مسابقه برای تیم ملی بسیار مهم است و یکی از گام‌های المپیک محسوب می‌شود، امیدوارم بچه‌های ما کیفیت خوبی در مسابقات داشته باشند. ما طی سه چهار مرحله قبلی اردو در شهرستان محلات توانستیم به بهترین کیفیت برسیم و دوستان در آنجا سعی کردند بهترین همکاری را داشته باشند. همچنین کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین هم تلاش کردند که با یک وضعیت خوبی تمرینات را ادامه بدهیم. شرایط‌مان بسیار خوب بود و الان در حال حاضر سعی کردیم شرایط‌مان را برای مسابقات جهانی حفظ کنیم.

وی افزود: در دُبی رقبای سرسختی خواهیم داشت که از جمله آنها می‌توان به چین اشاره کرد. ما یک سال است اطلاعی نداریم که آنها چه کاری انجام می‌دهند و کیفیت ورزشکارانشان به چه شکل است. در واقع یک مقدار آنالیزشان برای ما گنگ است. آخرین مسابقه‌ای که آنها را دیدیم، شرایط خوبی داشتند و پابه‌پای بچه‌های ما آمده‌اند و خیلی امیدواریم که شاهد یک رقابت خوب در دُبی باشیم.

توکلی درباره نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی امارات گفت: ما 9 ورزشکار خواهیم داشت که احمد امین‌زاده، مهدی صیادی، سامان رضی، علی اکبر غریب‌شاهی، امیر جعفری، علی سیفی، روح‌الله رستمی، و حامد صلحی‌پور هستند. همچنین  محسن بختیار هم حضور دارد. او از مسابقات جهانی سال گذشته تا امسال پیشرفت خیلی خوبی داشت، اما متاسفانه یک مصدومیت بی‌موقع برایش رقم خورد که امیدوارم خودش را تا مسابقات جهانی برساند. با وجود این مصدومیت، او باید در حالتی حضور داشته باشد، چون یکی از گام‌های کسب سهمیه پارالمپیک محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری درباره مسیر کسب سهمیه پارالمپیک عنوان کرد: ما سال قبل باید در رقابت‌های جهانی گرجستان و مسابقات آسیایی کره جنوبی باید شرکت می‌کردیم که به هر دو رویداد رفتیم. الان هم به مسابقات جهانی دبی می‌رویم و بعد از آن سه مسابقه بزرگ داریم که باید حتماً در یکی از آنها شرکت کنیم، یعنی مسابقات منچستر، تایلند و مکزیک. باید به این نکته نیز اشاره کنم که بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شامل گام‌های کسب سهمیه پارالمپیک نمی‌شود. امیدوارم با توجه به انتخابی که صورت می‌گیرد، بتوانیم انتخاب بهتری را داشته باشیم. نظر خودم این بود که با توجه به اینکه منچستر در اروپا است و دو ماه قبل از پارالمپیک پاریس برگزار می‌شود، شاید بهتر باشد تا در آن شرکت کنیم و ملی‌پوشان خودشان را به کیفیت لازم برسانند. در هر صورت هر تصمیم که گرفته شود، مجبوریم که در یکی از آنها شرکت کنیم.

توکلی درباره مدال‌آوری همه ملی‌پوشان وزنه‌برداری در دوره قبلی بازی‌های آسیایی و در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق در هانگژو نیز تکرار خواهد شد؟ گفت: یک‌سری اتفاقات در مسابقات می‌افتد که شاید تکرار آنها سخت باشد. ایران همواره جزو تیم‌های خوب دنیا بوده، حتی قبل از اینکه من به تیم ملی بیایم. ما سیامند رحمان را داشتیم و همچنین خیلی‌های دیگر که خداحافظی کردند. موضوع اصلی درخصوص بازی‌های پاراآسیایی، نگاه کیفی فدراسیون و کمیته پارالمپیک است. بر همین اساس سعی می‌کنیم نگاه‌مان بیشتر به سمت طلا باشد، چون می‌تواند به جایگاه کاروان کمک کند. ما تلاش خود را می‌کنیم، به هر حال مسابقه است و هزار جور شرایط در آن رقم می‌خورد و باید آماده باشیم. ما همه تلاش خود را کرده‌ایم و همه کارهای لازم را انجام داده‌ایم، در نهایت امیدوارم آن کیفیتی که بچه‌ها و کادر فنی و مسئولان دوست دارند، شکل بگیرد و دوباره چنین اتفاقی بیفتد، حتی با کیفیت بهتر.

توکلی درباره گلایه‌های ورزشکاران پیرامون عدم دریافت حقوق از صندوق قهرمانان و ... گفت: آن شرایط خیلی در اختیار من نیست. من خودم روزگاری ورزشکار بودم و به این بچه‌ها حق می‌دهم. در یکسری زمینه‌ها و مشکلاتی که الان هست، فارغ از شرایطی که در اردو داریم و بیرون از این حوزه و صحبت‌هایی که راجع به جوایز بازی‌ها و رویدادهای قبلی می‌شود، شاید که باید خیلی قبل‌تر از اینها انجام می‌شد. در واقع موقعیت و زمان مطرح کردن آن خیلی خوب نیست. علاوه بر این هم فدراسیون و کمیته پارالمپیک و ملی‌پوشان همه تلاش می‌کنند که در این شرایط سخت، آن کیفیت کار را به نحو احسن به اجرا بگذارند. در هر صورت یک‌سری مشکلات مثل گرمایش و سرمایش اتاق‌ها و بحث تغذیه در خیلی از اردوها وجود دارد و فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک هم تلاش می‌کنند که آن کیفیت را به وجود بیاورند. امیدوارم یک مقدار آن بحث برابری قوانین برای المپیکی و پارالمپیکی‌ها محقق شود. من فکر می‌کنم تا دیروز شرایطش برابر بود، اما امروز ظاهراً یک مقدار تغییر کرده و این تاثیر منفی روی اکثر تیم‌های جانبازان و معلولین تاثیر می‌گذارد که فکر نمی‌کنم خوب باشد.

دیدگاه‌ها