کد خبر : 1957207 | 22 مرداد 1402 ساعت 16:31 | 34K بازدید | 9 دیدگاه

دو قهرمان جهان، گزینه‌های هدایت تیم ملی ایتالیا

در بین دو گزینه مطرح شده برای جانشینی مانچینی یک ویژگی مشترک است. هر دو این مربیان در تیم قهرمان جهان سال 2006 حضور داشتند.

دو قهرمان جهان، گزینه‌های هدایت تیم ملی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، امروز و به طور ناگهانی، خبر استعفای روبرتو مانچینی از سرمربی‌گری تیم ملی ایتالیا اعلام شد. فدراسیون فوتبال این کشور در بیانیه‌ای کوتاه به طور رسمی تایید کرد مانچینی از تیم ملی جدا شده است. فدراسیون ایتالیا اعلام کرد که مانچینی این تصمیم را عصر دیروز به آنها ابلاغ کرده و صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مانچینی به زودی پست جدیدی را قبول خواهد کرد که استعفای ناگهانی مربی ایتالیایی را منطقی‌تر می‌کند.

همچنین فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد که به زودی جانشین این مربی روی نیمکت تیم ملی مشخص خواهد شد. اما از دو نفر به عنوان جانشینان بالقوه مانچینی نام برده می‌شود. فابینو کاناوارو و دانیله ده روسی. هر دوی این بازیکنان در جام‌جهانی 2006 به همراه تیم ملی ایتالیا به قهرمانی جهان دست پیدا کردند. در میان این دو، کاناوارو چندین سال است که به عنوان سرمربی مشغول به کار بوده و با تیم‌ گوانژو اورگراند، موفق به قهرمانی در لیگ چین و همچنین سوپرکاپ این کشور شده است. کاناوارو در حال حاضر بعد از برکناری از سرمربی‌گری بنوونتو، بدون تیم است.

دانیله ده‌روسی نیز بعد از خداحافظی از فوتبال در سال 2020 با پیراهن بوکاجونیورز، در تیم ملی ایتالیا به عنوان دستیار مانچینی مشغول بود و یک دوره به تیم اسپال رفت. این مربی نیز در حال حاضر بدون تیم است.

حال باید دید که آیا فدراسیون ایتالیا از بازیکنان پرآوازه ایتالیای 2006 استفاده خواهد کرد یا ترجیح میدهند ده ماه مانده به آغاز یورو 2024، به سراغ گزینه‌های مطمئن‌تری برود.

1909153

دیدگاه‌ها