کد خبر : 1957830 | 25 مرداد 1402 ساعت 05:43 | 67.3K بازدید | 64 دیدگاه

توصیه جدی شیث رضایی به بازیکنان جوان پرسپولیس

این لوگو قیمت ندارد، آویزه گوشتان کنید

مدافع سابق پرسپولیس با وجود آنکه چند سالی است کاملا از این تیم و فوتبال فاصله گرفته اما هنوز یک سرخ آتشین با اظهارنظرهای جالب به حساب می‌آید.

این لوگو قیمت ندارد، آویزه گوشتان کنید

به گزارش "ورزش سه" شیث رضایی یک چهره خاص در فوتبال ایران است. کسی که به عنوان یک مدافع بااستعداد در بیست سالگی به پرسپولیس پیوست و یکی از معدود جوان‌هایی بود که در آن دوران توانست خودش را به ترکیب اصلی برساند. در اولین سال حضورش در پرسپولیس در دربی گل زد. بعدها به بازوبند کاپیتانی پرسپولیس هم رسید اما دو بار هم توسط افشین قطبی و علی دایی  به خاطر مسائل انضباطی از تیم کنار گذاشته شد. 

با این حال او روی سکوها طرفداران خاص خودش را داشت و هرچه از حواشی و شیطنت‌هایش کمتر شد محبوبیت بیشتری پیدا کرد. بخصوص بعد از آنکه در سی سالگی فوتبال را کنار گذاشت مثل یک هوادار جدی تیم توانست کانال ارتباطی‌اش با هواداران سرخ را تقویت کند: "این روزها کنار خانواده هستم و از ورزش هم غافل نیستم. هم در تهران و هم شمال به زندگی ادامه می‌دهم." این آخرین خبری است که او درباره خودش می‌دهد. 

شیث مربی می‌شود 
مربیگری درجه D را که به بازیکنان ملی‌پوش و بازیکنانی که در سطح اول فوتبال حضور داشته‌اند می‌دهند، بعد از آن هم من در کلاس‌های درجه C شرکت کردم و آن را هم گرفته‌ام و ان‌شاءالله در آینده در رابطه با گرفتن دو درجه دیگر مربیگری هم اقدامات لازم را انجام خواهم داد.

کار رابطه می‌خواهد 
می‌گویند برای مربیگری در فوتبال ایران باید رابطه داشت که در این خصوص باید بگویم من هم رابطه دارم. اگر قرار به حضورم در عرصه مربیگری شد، اول به لطف خدا و بعد هم توسط توانایی‌هایم پا به عرصه مربیگری می‌گذارم و دنبال این نیستم که به هر طریق مربی شوم و در این سمت فعالیت داشته باشم. مربیگری فلسفه جداگانه‌ای دارد. باید هم روانشناس خوبی باشید و هم بار فنی خوبی داشته باشید. ضمن اینکه جدا از آن قدرت بیان خیلی مهم است که شاگردانتان و یا بازیکن تیم را جذب خودتان کنید. 

پرسپولیس در لیگ 23 
کسب سه امتیاز اول خیلی مهم بود که پرسپولیس به آن رسید. جدا از بازی کردن که به نظرم در درجه دوم قرار داشت پرسپولیس در بازی اول به آنچه می‌خواست دست یافت و سه امتیاز مهم را دشت کرد. 

1906740

خط دفعی  
خط دفاعی پرسپولیس از عناصری بهره می‌برد که مانند فصل قبل بی‌نظیر هستند. خطی که کمترین تغییر را داشته و دو مهره خوب دیگر هم به آن اضافه شده است که شرایط این خط را تقویت کرده. بازیکنانی که عالی هستند. جدا از آن خط حمله خوبی با اضافه شدن شهاب داریم. من به بازیکنان جوان پرسپولیس توصیه خاصی دارم که می‌خواهم آن را آویزه گوششان کنند و آن توصیه این است که اسم بازیکن را پشت می‌نویسند اما لوگوی تیم روی پیراهن و جلوی پیراهن قرار دارد. به همین دلیل برای تیمی مانند پرسپولیس که بزرگترین تیم ایران است و لوگوی آن قیمت ندارد باید بیشترین تلاش را انجام دهند و قدر پیراهن تیمی که در آن حضور یافته‌اند را بدانند." 

نیمکت‌نشینی گئورگی  
هر بازیکنی که نیاز باشد با نظر سرمربی تیم انتخاب می‌شود، چه گولسیانی باشد یا بازیکن دیگر... حتی رونالدو هم فقط با نظر سرمربی می‌تواند بازی کند. بحث من گولسیانی نیست بلکه بحثم این است که هیچ بازیکنی حق ندارد ناراحت شود و همه باید به تصمیم مربی تیم احترام بگذارند، چون پرسپولیس باید امسال در سه جام بازی کند و در این بازی‌های پرتعداد حتماً بازی به همه بازیکنان خصوصاً بازیکنانی که بهتر کار می‌کنند خواهد رسید. در این بین مربی در طول هفته بیشترین کار را با بازیکنان انجام می‌دهد و بیشتر از هر کسی دوست دارد تیمش برنده شود به همین دلیل کسی نمی‌تواند در این باره دلسوزتر از مربی باشد. ما بازیکنی را از قطر خریده‌ایم (حسین کنعانی‌زادگان) که در بازی قبل در کنار مرتضی بازی کرد. در طول فصل هم ممکن است تیم چهل پنجاه بازی را انجام دهد به همین دلیل کسی به این دو مدافع میانی تضمینی نداده که حتماً در همه بازی‌ها فیکس هستند. بازیکنی می‌تواند در هر بازی حضور داشته باشد که هر هفته خوب باشد و در تمرینات هم بهترین حضور را داشته باشد از این‌رو در ترکیب قرار خواهد گرفت. 

گلر دوم برزیلی
وقتی سرمربی پرسپولیس برای دروازه‌بان دوم تیمش به‌دنبال گلر خارجی می‌رود یعنی اینکه جدا از بیرانوند که دروازه‌بان اول تیم است بقیه دروازه‌بان‌ها در حد گلر دوم پرسپولیس نیستند به همین دلیل باید به نظر سرمربی احترام گذاشت چون نظر او به همه ارجحیت دارد. 

دروازه‌بانان جوان تیم
من هم یک سال در پرسپولیس حضور داشتم و تمرین می‌کردم اما بازی به من داده نمی‌شد. حتی در زمان بگوویچ نامم جزء 18 بازیکن هم قرار نمی‌گرفت اما با وجود این اعتراضی نکردم چون وظیفه‌ام تمرین کردن بود. به خودم و توانایی‌ام اطمینان داشتم به همین دلیل وقتی بگوویچ رفت و علی پروین به پرسپولیس آمد من به تیم اصلی رفتم و در کنار مدافعان بزرگی مانند رهبری‌فر، انصاریان و مهدوی بازی کردم و کار را گرفتم. علی‌آقا هم وقتی تمرین مرا دید یک فرصت به من داد و من هم کار را گرفتم. این فرصت هم در بازی‌مان مقابل برق شیراز به من داده شد که ستار زارع مقابل من بازی کرد و به‌عنوان یک بازیکن ملی پوش و قدیمی سعی داشت من را چپ و راست دریبل زده و به قولی مانند ساندویچ در تنگنا قرار دهد اما من این اجازه را به او ندادم به همین دلیل یک روزنامه معروف به من بعد از آن بازی از 5، نمره 4.5 داد.

دیدگاه‌ها