کد خبر : 1958218 | 26 مرداد 1402 ساعت 11:17 | 85.1K بازدید | 67 دیدگاه

قهرمانی نوجوانان و جوانان یکی پس از دیگری؛

غرش شیربچه های کشتی ایران: حریف می طلبیم!

سومین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مسابقات جهانی نوید روزهای روشنی را برای کشتی ایران می دهد.

غرش شیربچه های کشتی ایران: حریف می طلبیم!

به گزارش "ورزش سه"، امشب تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی با 4 طلا، 2 نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی جهان دست یافت که در دو سال اخیر نیز این عنوان توسط شاگردان محسن کاوه کسب شده بود. نتایج درخشان در رده های سنی پایه نه تنها در هفته های اخیر بلکه در سال های گذشته تداوم داشته و علاقه مندان به این رشته مدال آور را به رونمایی از یک نسل طلایی جدید در کشتی ایران امیدوار می کند. 

همین دو هفته قبل بود که ابتدا تیم ملی کشتی فرنگی و سپس تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات نوجوانان جهان در استانبول جام قهرمانی را بالای سر بردند. قهرمانی آزادکاران نوجوان آنجایی ارزشمندتر جلوه داده می شود که بدانیم سال گذشته این تیم به عنوان چهارمی جهان رسیده بود و با پیشرفتی خیره کننده امسال به عنوان قهرمانی دست یافت. 

در همین تیمی که امشب قهرمانی خود را بالاتر از تیم قدرتمند آمریکا جشن گرفت و در خیلی از اوزان کشتی گیر روسی را شکست داد، بدون شک نام هایی وجود دارند که در آینده بیشتر از آن ها خواهید شنید. همین حالا هم نفراتی همچون امیررضا معصومی و مبین عظیمی در رده بزرگسالان حرف های زیادی برای گفتن دارند و امشب نیز با طلایی شدن در مسابقات جهانی جوانان بار دیگر شایستگی خود را اثبات کردند. 

1910994

محمدرضا شاکری در 65 کیلو و ابوالفضل بابالو در 97 کیلو هم دیگر طلایی های ایران در این مسابقات بودند که نام خود را بیش از پیش بر سر زبان ها انداختند. البته که نباید از نمایش هجومی و جذاب علی خرمدل در 61 کیلو هم گذشت که با یک اشتباه در نیمه نهایی در نهایت به مدال برنز رسید، اما او در آینده می تواند جزو ستاره های کشتی ایران لقب بگیرد. 

در شرایطی که از دو روز دیگر مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان آغاز می شود و بعد از آن باید منتظر نمایش شاگردان حسن رنگرز و پژمان درستکار در مسابقات بزرگسالان قهرمانی جهان در صربستان باشیم، به نظر می رسد کشتی جان دوباره ای گرفته و به مسیر درست خود بازگشته است. 

1910995

البته که در سال قبل از المپیک روزهای سختی در انتظار ستاره های کشتی آزاد و فرنگی خواهد بود. آن ها باید ابتدا برای کسب سهمیه المپیک و رفتن روی سکوی جهانی تلاش کنند و سپس در بازی های آسیایی برای افزایش تعداد مدال های طلای کاروان ایران بجنگند. 

علیرضا دبیر که در 4 سال اخیر برنامه‌های بزرگ و مهمی برای کشتی پایه داشته و به شدت روی زیرساخت های کشتی کار کرده، حالا شاید تا حدودی نتیجه کار خود و همکارانش را با این قهرمانی های متوالی می بیند. کشتی دوباره جان گرفته و جای خود را در خانه های مردم باز کرده. یک نسل خوب در اختیار و نسل بعدی که از همین نوجوانان و جوانان تشکیل خواهد شد، می توانند نسل طلایی لقب بگیرند.

دیدگاه‌ها