کد خبر : 1958328 | 26 مرداد 1402 ساعت 18:25 | 21.2K بازدید | 5 دیدگاه

هشدار به مربی قهرمان: قول دادی، بهش عمل کن!

وکیل باشگاه ناپولی به لوچانو اسپالتی بابت حضورش روی نیمکت تیم ملی ایتالیا هشدار داد.

هشدار به مربی قهرمان: قول دادی، بهش عمل کن!

به گزارش "ورزش سه"، ماتیا گراسانی، وکیل باشگاه ناپولی اصرار دارد که بند فسخ موجود در قرارداد اسپالتی برای تیم‌های باشگاهی و ملی معتبر است و باید رعایت شود.

اسپالتی، کاندیدای اصلی جایگزینی روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیاست. اما وجود یک بند فسخ 3 میلیون یورویی در قرارداد او با ناپولی، مانع این اتفاق شده است و فدراسیون فوتبال ایتالیا هم قرار نیست این بند را پرداخت کند.

گراسانی، وکیل باشگاه ناپولی، در مصاحبه‌ای درباره این بند گفت: "ناپولی بعد از اینکه اسپالتی تصمیم گرفت قرارداد خود را زودتر از موعد فسخ کند، درخواست غرامت نکرد، اما این مربی موافقت کرد که در فصل 24-2023 هیچ فعالیتی نخواهد داشت و این شرایط هم شامل تیم‌های باشگاهی می‌شود و هم تیم‌های ملی. 

بعد از نزدیک به یک هفته شایعات سرمربیگری اسپالتی در تیم ملی ایتالیا، او هنوز با اورلیو دی‌لورنتیس، رئیس باشگاه، تماسی نگرفته است. نه او و نه وکلای او تماسی نگرفته‌اند و این جای تامل دارد، رعایت قوانین در هر موضوعی اساسی است. 

این یک بند ساده نیست. این چیزی است که بعد از یک توافق طولانی در یک سند هفت صفحه‌ای نوشته شد و اسپالتی و وکلایش هم آن را امضا کرده‌اند. 

1909664

من موضع سایر باشگاه‌ها نسبت به این موضوع را درک می‌کنم، آن‌ها نمی‌خواهند شاهد جابجایی پول بین فدراسیون و یک تیم خاص باشند. فدراسیون متعلق به همه تیم‌هاست، اما این تاثیری در شرایط ندارد. آن‌ها می‌توانند بند فسخ را از طریق شخص ثالث، یک اسپانسر و یا حتی خود اسپالتی پرداخت کنند.

او شایستگی سرمربیگری تیم ملی را دارد. با این حال ما در 18 جولای یک توافق امضا کردیم و بعد از گذشت تنها یک ماه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. این توافق به اسپالتی اجازه داد تا از ناپولی جدا شود و بنابراین باید به کل آن احترام گذاشت نه یک بخش خاص."

با توجه به این صحبت‌ها، ناپولی قرار نیست از موضع خودش درباره بند فسخ کوتاه بیاید. چند احتمال وجود دارد. اینکه فدراسیون به طور غیرمستقیم حاضر به پرداخت بند فسخ این مربی شود، یا حتی خود اسپالتی شخصا بند آزادسازی‌اش را پرداخت کند که اتفاق عجیبی در فوتبال نیست. در غیر این صورت ممکن است فدراسیون ایتالیا بیش از این وقت را تلف نکند و 10 ماه مانده به شروع یورو 2024، به سراغ گزینه‌های دیگری مانند آنتونیو کونته برود.

دیدگاه‌ها