کد خبر : 1958754 | 28 مرداد 1402 ساعت 13:40 | 13.6K بازدید | 3 دیدگاه

تأیید اسطوره ایتالیا: از اسپالتی بهتر نیست

آریگو ساکی، اسطوره مربیگری فوتبال ایتالیا، معتقد است که لوچانو اسپالتی گزینه‌ای ایده‌آل برای تیم ملی ایتالیا بود.

تأیید اسطوره ایتالیا: از اسپالتی بهتر نیست

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت به حضورش روی نیمکت تیم ملی ایتالیا خاتمه دهد و از این سمت کناره‌گیری کرد.

فدراسیون فوتبال این کشور به زمان زیادی برای بررسی شرایط نیاز نداشت و در فاصله کمتر از یک هفته پس از این اتفاق اعلام کرد که اسپالتی قرار است از این به بعد هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده داشته باشد.

این تصمیم موافقان و مخالفان خاص خودش را داشت و ساکی که بسیاری او را بنیان‌گذار سبک نوین فوتبال ایتالیا می‌دانند، این انتخاب را بهترین انتخاب ممکن دانست.

1895103

او در ستونش در روزنامه گاتزتا دلو اسپورت نوشت: «اسپالتی به تازگی با ناپولی قهرمان سری آ شده و فوتبال بسیار خوبی را ارائه کرده است. او با باشگاهی به این عنوان رسید که سنت و تاریخی مانند یوونتوس، میلان و اینتر ندارد و مدیریت فضایش کار آسانی نیست. هرگز فراموش نکنید که ناپولی تنها با حضور دیه‌گو مارادونا به این عنوان رسیده بود.

از نظر من، اسپالتی واقعا استاد است. او کسی است که فوتبال را آموزش می‌دهد و می‌تواند با تکیه بر سبک بازی‌اش به خوبی بازیکنان را مدیریت کند و باعث پیشرفت آنها شود. در تیم ملی با مشکلاتی روبرو خواهد شد و این چیزی است که من هم پیش از این تجربه کرده بودم.

اطمینان دارم که اسپالتی می‌خواهد چیزی از خودش در این تیم به یادگار بگذارد تا تمام دنیا بدانند که سبک بازی ایتالیا صرفا دفاعی نیست. ایتالیا می‌تواند با اسپالتی جهش کیفی‌ای که با مانچینی آغاز کرد اما کامل نشد را تجربه کند. این راه آسان نیست اما او توانایی صعود از این کوه را دارد.»

دیدگاه‌ها