کد خبر : 1958913 | 28 مرداد 1402 ساعت 22:47 | 175.9K بازدید | 38 دیدگاه

نسل سنگین وزنهای شکست ناپذیر، یکی پس از دیگری؛

خیره کننده مثل فردین: بولدوزر بی ترمز!

فردین هدایتی با عملکردی بی نظیر و خیره کننده قهرمانی خود در دسته سنگین وزن کشتی فرنگی جوانان جهان جشن گرفت.

خیره کننده مثل فردین: بولدوزر بی ترمز!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از قهرمانی آزادکاران جوان ایران در مسابقات جهانی 2023 در اردن، حالا نوبت به فرنگی کاران رسیده که یکی پس از دیگری مدال های رنگارنگ جهان را از آن خود کرده و به امتیاز تیمی ایران هم بیافزایند.

در شب دوم مسابقات که دیدارهای فینال و رده بندی 5 وزن اول برگزار می شد، ایران 4 فینالیست داشت. در پایان هم احمدرضا محسن نژاد در وزن 63 کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن 77 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا و ابوالفضل چوبانی در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند تا ایران با کسب 3 طلا و یک نقره یک شب رویایی را سپری کند.

اما در این میان عملکرد فردین هدایتی خیره کننده و قابل تحسین بود. این سنگین وزن کشتی فرنگی ایران که چندی قبل مدال طلای آسیا را کسب کرده بود و همچنین سال قبل نقره جوانان جهان را در کارنامه داشت، برخلاف اکثر فرنگی کارانی که در سنگین وزن کشتی می گیرند، به راحتی از رقبا امتیاز می گرفت.

معمولا عادت داریم در مسابقات سنگین وزن کشتی فرنگی شاهد مبارزه های کم امتیاز و برتری میلیمتری یکی از کشتی گیران آن هم با اخطارهایی که داوران می دهند باشیم، اما فردین هدایتی، جوان با استعداد کشتی ایران از این قاعده مستثنی است. 

1912248

او دیروز در وزن 130 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل آرامایس هاروتونیان از ارمنستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. سپس نوبت به طالیپ جیتفجی از ترکیه که برابر این غول ایرانی 8 بر صفر شکست بخورد. هدایتی در نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر فکری محمد عیسی از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. 

اما اوج کار این جوان سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در فینال بود که با نتیجه 8 بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

فردین هدایتی که نوید روزهای روشنی را برای کشتی سنگین وزن فرنگی ایران می دهد، در 4 مبارزه خود 32 امتیاز گرفت و حتی یک امتیاز هم به رقبا نداد. او باعث شد تمام شدن 6 دقیقه مبارزه برای رقبایش به یک آرزو تبدیل شود و بدون ترمز امتیازات را با شجاعت تمام کسب کرد و در نهایت یک طلای ناب را بر گردن آویخت.

به نظر می رسد با توجه به ظهور ستاره هایی با استعدادی در سال های اخیر در بخش جوانان و بزرگسالان تا چندین سال، کشتی ایران با داشتن نفراتی همچون امیرحسین زارع، امیررضا معصومی، امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی و فردین هدایتی در فوق سنگین آزاد و فرنگی خیالش راحت خواهد بود.

1912252
علی اکبر یوسفی که در سال 2021 مدال طلای کشتی فرنگی بزرگسالان جهان را کسب کرد، همچنان یکی از مدعیان سنگین وزن است
1912253
امین میرزازاده نقره جهانی 2022 را در کارنامه دارد و امسال نیز نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در صربستان خواهد بود
1912254
امیرحسین زارع برنز المپیک، طلا و برنز جهان را در کشتی آزاد در کارنامه دارد و امسال نیز به طلای سنگین وزن جهان فکر می کند
1912255
امیررضا معصومی امسال چهارمین مدال طلای جهانی خود در رده های پایه را کسب کرد و اتحادیه جهانی به عنوان یکی از آینده های سنگین وزن جهان از او یاد کرد

دیدگاه‌ها