کد خبر : 1959765 | 01 شهریور 1402 ساعت 11:21 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی جهانی در بوداپست

تاریخ سازی دونده مراکشی و پرش ۲.۳۶ متری

جیانمارکو تامبری در رقابتی حساس برای کسب طلای پرش ارتفاع جوون هریسون آمریکایی را شکست داد.

تاریخ سازی دونده مراکشی و پرش ۲.۳۶ متری

به گزارش "ورزش سه"و به نقل از ایسنا، رقابت‌های جهانی دوومیدانی در بوداپست با اتفاقات ریز و درشت زیادی همراه بود که در این گزارش به مهم‌ترین اتفاقات در رقابت‌های سه شنبه شب می‌پردازیم.

جیانمارکو تامبری، قهرمان المپیک از ایتالیا، روز سه‌شنبه بعد از یک رقابت حساس مقابل جوون هریسون آمریکایی، عنوان قهرمانی پرش ارتفاع جهان را به دست آورد.

1914208

تامبری که در کنار عیسی موتاز برشیم قطری مشترکاً طلای المپیک را به دست آورد، توانست طلای پرش ارتفاع را در بوداپست به دست بیاورد و بالاتر از رقیب آمریکایی قرار گیرد. تامبری با پرش ۲.۳۶ متر توانست مدال طلا را به خود اختصاص دهد. او بعد از کسب مدال طلا گفت:  من احساس می‌کنم انسانی هستم که ابرقهرمانان را شکست می‌دهد. احساس غیرقابل توصیفی دارم. من به خاطر تمام فداکاری‌هایی که انجام داده‌ام اینجا الان مدال طلا گرفتم.


طلای دونده مراکشی در ۳۰۰۰ متر
دونده مراکشی که مدال طلای المپیک را به دست آورده بود،  با کسب دومین عنوان قهرمانی متوالی خود در رقابت‌های دوی ۳ هزار متر مردان، بار دیگر افتخارآفرینی کرد.
ال باکالی در ۲۷ سالگی به طرز ماهرانه‌ای از لامچا گیرما رکورددار جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اتیوپی پیشی گرفت. او با زمان قابل توجه هشت دقیقه و سه ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه از خط پایان گذشت. 

1914206

ال باکالی بعد از قهرمانی در این رقابت‌ها گفت: پس از قهرمانی در یوجین در سال گذشته، من واقعاً افتخار می‌کنم که یک طلای دیگر را به خانه آوردم. من برای این مسابقات آماده‌سازی بسیار خوبی داشتم و خوشحالم طلا را به دست آوردم. او بعد از قهرمانی گفت:‌ آماده آمدم و آماده بودم و باور داشتم که می‌توانم برنده شوم. این مدال به من انگیزه می‌دهد که بتوانیم برای المپیک پاریس نیز امید اول کسب طلا را داشته باشم.
 

طلای دونده ۲۳ ساله آمریکایی در ۱۰۰ متر زنان
همچنین شاکری ریچاردسون سرانجام به وعده سه سال پیش خود عمل کرد و توانست با رکورد ۱۰.۶۵ ثانیه به مدال طلای ۱۰۰ متر جهان در زنان برسد. ریچاردسون ۲۳ ساله در ۲۰ متر آخر توانست خودش را پیشتاز کند و تا خط پایان نیز این برتری را حفظ کرد. شریکا جکسون از جامائیکا  با زمان ۱۰.۷۲ ثانیه در این بخش مدال نقره گرفت. به این ترتیب ریچاردسون اولین عنوان جهانی خود را کسب کرد.

1914207

این دونده سرعت بازی‌های المپیک توکیو را در سال ۲۰۲۱ به دلیل مثبت بودن آزمایش مواد مخدر از دست داد و پس از آن نتوانست برای مسابقات جهانی سال گذشته در یوجین شرکت کند.

 ریچاردسون در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: من برنگشتم. خودم هستم و بهتر از قبل شدم. فروتن خواهم ماند و به بهتر شدن ادامه خواهم داد.  هرگز تسلیم نشوید هرگز اجازه ندهید رسانه‌ها یا افراد دیگر تعیین کنند که شما چه شخصیتی دارید و برای زندگی‌تان تصمیم بگیرند. همیشه بجنگید. مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، شما هرگز خودتان را دست کم نگیرید. روزهای خوب و روزهای بد خواهد بود ولی همیشه فردایی هم هست.

ریچاردسون اولین قهرمان ایالات متحده در ۱۰۰ متر زنان از زمان قهرمانی توری بووی در سال ۲۰۱۷ است که امسال در ۳۲ سالگی درگذشت.

همچنین پیش از این در فینال ماده ۱۰۰ متر مردان، نوآ لایلز، دونده مشهور آمریکایی به قول خود عمل کرد و با رکورد ۹.۸۳ ثانیه صاحب مدال طلای مسابقات جهانی شد.

دیدگاه‌ها