کد خبر : 1960666 | 04 شهریور 1402 ساعت 17:49 | 21.7K بازدید | 10 دیدگاه

اتهام بزرگ به داوران: رفیق‌‌بازی علنی یعنی تبانی!

مایک دین، داور بازنشسته و جنجالی انگلیسی، بعد از مصاحبه‌ای در روزهای اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. او امروز سکوتش را شکست و درباره آن مصاحبه توضیحاتی داد.

اتهام بزرگ به داوران: رفیق‌‌بازی علنی یعنی تبانی!

به گزارش "ورزش سه"، مایک دین به مدت چند دهه یکی از تحسین‌ شده‌ترین و در عین حال جنجالی‌ترین داوران لیگ برتر انگلیس بود اما او درسال 2022 بازنشسته شد تا از میادین فوتبال فاصله بگیرد.

اما داوری نکردن در زمین چمن به معنای پایان کار او در دنیای داوری نبود و دین در فصل گذشته به عنوان داور VAR در لیگ برتر حضور داشت. اما داوری ویدیویی برای او خوش‌یمن نبود و دین بعد از اشتباه عجیب و غریبش در جریان تساوی 2-2 تاتنهام و چلسی با محرومیت مواجه شد.

1915988

ماجرا از این قرار بود که هری کین در اواخر بازی گلی به ثمر رساند که باعث تساوی بازی شد. قبل از رسیدن توپ به هری کین، کریستین رومرو موی مارک کوکوریا را کشیده بود ولی داور اعتقادی به خطا و مردود کردن گل نداشت. مایک دین به عنوان داور ویدیویی بعد از بازی اشتباهش را پذیرفت و گفت باید به داور مسابقه، آنتونی تیلور، توصیه می‌کرد که صحنه را از مانیتور VAR تماشا کند.

اما جنجال اخیر مایک دین این بود که او در یک مصاحبه گفت عمدا آنتونی تیلور را به مانیتور VAR هدایت نکرده چرا که نمی‌خواسته اینطور به نظر برسد که دوستش صحنه‌ای با این وضوح را ندیده است.

این مصاحبه همانطور که انتظار می‌رفت سر و صدای زیادی به پا کرد. کمیته داوران انگلیس بیانیه‌ای صادر کرد و روزنامه میرر مدعی شد داوران انگلیسی از این مصاحبه به شدت ناراحت و عصبانی شده‌اند.

1915986

مایک دین امروز سکوتش را شکست و درباره مصاحبه جنجالی‌اش توضیح داد. داور بازنشسته انگلیسی گفت: "من به عنوان داور VAR می‌خواهم تا جایی که می‌توانم از داور حمایت کنم. بله، اشتباه کردم و باید آنتونی را به مانیتور هدایت می‌کردم. حرفی که زدم چیز عجیبی نبود. همه داوران دوست من هستند. رسانه‌ها سعی می‌کنند از این حرف‌ها داستان درست کنند. داور به هر دو سرمربی و به هشت یا نه بازیکن کارت داده بود و من نمی‌خواستم کار برایش سخت‌تر بشود. مسئله این نیست که او رفیق من بود و می‌خواستم رفیق‌بازی کنم، نه. من می‌خواستم از یک داور حمایت کنم. همین و بس".

دیدگاه‌ها