کد خبر : 1961463 | 07 شهریور 1402 ساعت 18:52 | 19.8K بازدید | 57 دیدگاه

تاثیر تیمی که بعد از بارسلونا هجومی‌ترین بود

ثلث هزار گل استقلال سهم ژنرال آبی‌ها

تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی در شش فصل حضور او در استقلال موفق شدند 327 گل از هزار گل استقلال را به ثمر برسانند.

ثلث هزار گل استقلال سهم ژنرال آبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، هزارمین گل باشگاه استقلال در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر توسط مهرداد محمدی به ثمر رسید تا آبی‌ها نام خود را به عنوان اولین تیم ۴ رقمی‌ در لیگ برتر از حیث گل‌های زده در تاریخ ثبت کنند.

آمارهای بلندمدت ارزش بیشتری برای تجزیه و تحلیل دارند. چرا که این مدل از آمارها به مخاطب اطلاعاتی از قبیل پشت‌کار، عزم و سال‌های سال پیشرفت و در اوج ماندن را ارائه می‌دهند.

از هزار گل استقلال در تاریخ لیگ برتر، حدودا ۳۲۷ گل در دوران حضور امیر قلعه‌نویی به ثمر رسیده است که آماری فوق العاده محسوب می‌شود.

از ۳۲۷ گل ذکر شده، ۷۰ گل در فصل ۸۸-۸۷ به ثمر رسیده است که رکوردی تاریخی در لیگ برتر به شمار می‌رود. آمار گل‌های زده استقلال در آن فصل در جهان هم بسیار عجیب و غریب بود و خط حمله آبی‌ها را از حیث آمار، بالاتر از بسیاری از تیم‌های تراز اول دنیا قرار داده بود. همین فصل تاثیر فراوانی در رکوردشکنی آبی‌ها قبل از دیگر رقبا داشت.

آبی‌پوشان در آن سال از مهاجمانی همچون فرهاد مجیدی، آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، علی علیزاده، علیرضا عباسفرد و هافبک‌هایی همچون مجتبی جباری، فابیو جان‌واریو و حسین کاظمی و همین‌طور مدافع گلزنی هنچون پیروز قربانی سود می‌بردند و در این میان آرش برهانی موفق شد با به ثمر رساندن 21 گل به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست پیدا کند. به غیر از برهانی، اکبرپور با 10 گل، جباری با 8 گل، کاظمی با 6 گل و قربانی با 5 گل، بهترین گلزن آبی‌ها در این لیگ بودند. استقلال در این فصل پس از بارسلونا برترین خط حمله جهان را به نام خود ثبت کرد.

در رتبه بعدی مظلومی با 156 گل، مرفاوی 88 گل، ساپینتو 52 گل، منصوریان 45 گل، فرهاد مجیدی 39 گل، منصور پورحیدری 38 گل قرار دارند. همچنین در برخی فصل‌ها استقلال در میانه راه سرمربی خود را تغییر داد که آمار به شکل زیر است:

استراماچونی-مجیدی 55 گل، علیرضا منصوریان-وینفرد شفر 43 گل، وینفرد شفر-فرهاد مجیدی 40 گل و رولاند کخ و جواد زرینچه 32 گل

1889328

حدودا یک سوم گل‌های ثبت شده استقلال در تاریخ لیگ برتر تا بدین جا با حضور امیر قلعه‌نویی رقم خورده است. به عبارتی دیگر سایر مربیان در طول این حدودا بیست سال صاحب دو سوم گل‌های زده شده استقلال بوده‌اند و این ارزش کار ژنرال آبی‌ها را بیشتر از قبل نمایان می‌کند.

امیر قلعه‌نویی فصل گذشته در هفته اول رقابت‌‌های لیگ برتر توانست با هدایت گل گهر، تراکتور را از پیش رو بردارد و نام خود را به عنوان اولین هزار امتیازی لیگ برتر در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کند‌.

دیدگاه‌ها