کد خبر : 1961936 | 09 شهریور 1402 ساعت 11:10 | 4.5K بازدید | 2 دیدگاه

دو ملى پوش كاملا بينا هستند و رانندگى مى كنند!

ادعای جنجالی‌ در خصوص تیم ملی جودوی‌ نابینایان

نايب رييس مستعفى فدراسيون ورزش هاى نابينايان و كم بينايان بعد از استعفا دست به افشاگرى زد.

ادعای جنجالی‌ در خصوص تیم ملی جودوی‌ نابینایان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از اعتماد، فائزه توسلي، نايب‌رييس و عضو هيات‌رييسه فدراسيون نابينايان و كم‌بينايان كشورمان از سمت خود كناره‌گيري كرد. توسلي در نامه‌اي كه رونوشت آن به سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رييس كميته ملي المپيك‌ هم ارسال شده علت استعفايش را مشكلات عديده در فدراسيون ورزش‌هاي نابينايان و اتفاقات مرتبط به ورزش بانوان عنوان كرد. 

او در اين باره گفت: عملكرد ضعيف كاروان نابينايان و كم‌بينايان در مسابقات جهاني بيرمنگام انگليس قابل پيش‌بيني بود. بنده از مدت‌ها قبل به وزارت هم اعلام كرده بودم به جز جودو كه آن هم دو نفر از ورزشكاران اعزامي بينا هستند و با دريافت گواهينامه رانندگي و موتورسواري مي‌كنند نتيجه‌اي نخواهيم گرفت. اين مساله مربوط به جودو را به اعضاي هيات‌رييسه در جلسه آخر اعلام كرديم و آنها را در جريان قرار داديم. به جز جودو عملكرد ساير رشته‌هاي اعزامي ضعيف بود و مطلوب نبوده است.

توسلي با اشاره به نام دو ورزشكار حاضر در تيم جودو افزود: وحيد نوري و جدي به ظاهر نابينا و كم‌بينا هستند در حالي كه هر دو شرايط خوبي دارند و مشكلي از نظر نابينايي و كم‌بينايي ندارند چون به راحتي رانندگي مي‌كنند! مشكلات را فقط من نگفتم. همان‌طور كه آرش ميراسماعيلي نيز قبلا به اين موضوع اشاره كرده است بسياري از ورزشكاران و مدال‌آوران اين رشته به خاطر تصميم نادرست و غلط رييس فدراسيون كنار گذاشته شدند و ورزش نابينايان و كم‌بينايان در حال نابودي است.

1918291

نايب‌رييس مستعفي نابينايان رشته گلبال را مثال زد و گفت: گلبال رشته اصلي نابينايان و كم‌بينايان محسوب مي‌شود اما الان جايگاه اين رشته در بخش زنان و مردان كجاست؟ بهترين ورزشكاران و مربيان اين رشته كنار گذاشته مي‌شوند بدون اينكه كسي علت آن را بيان كند. رييس انجمن گلبال شخص آقاي مظلومي است كه نه نايب‌رييس دارد نه دبير! وي رشته گلبال را با خودخواهي‌هاي خود به نابودي كشانده و بهترين مربيان و ورزشكاران را كنار گذاشته است. البته روزي كه از سمت خود استعفا دادم به مريم كاظمي‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش هم گفتم كه مطمئن باشيد با اين شرايط شاهد بدترين نتيجه در مسابقات جهاني و هانگژو خواهيد بود كه در مسابقات جهاني همان‌طور شد كه گفتم.

وي درباره نحوه رياست مظلومي كه تا اين حد با انتقاد او روبه‌رو شده، گفت: طي ۵ سال خدمت در اين فدراسيون مرتب سعي كرديم يكسري تخلفاتي كه در سه حوزه توسط ايشان صورت گرفته و در اين فدراسيون انجام مي‌شود به خصوص برخي مشكلاتي كه مدت‌هاست در ارتباط با ورزش بانوان در اين فدراسيون رخ مي‌دهد را ضمن تلاش براي حل آبرومندانه آن حل‌وفصل كنيم. اما متاسفانه معضلات همچنان به قوت خود باقي مانده، حتي تلاش كردم به هر شكلي به گوش مسوولان برسانم اما متاسفانه كسي پاسخگو نبود و واكنشي نشان نداد. بنابراين براي اينكه آسيب بيشتري متوجه ورزشكاران نشود استعفاي اجباري دادم و حتي در متن استعفاي خود عنوان كردم كه شايد با كناره‌گيري من وضعيت در فدراسيون تغيير كند و زمينه براي فعاليت ساير همكاران و علاقه‌مندان دلسوز فراهم شود.

وي در ادامه به حقوق رياست فدراسيون اشاره كرد و گفت: چرا بايد رييس فدراسيون ۳۷ ميليون تومان حقوق بگيرد اما همكاران من در فدراسيون دريافت‌هاي حداقلي داشته باشند؟ در تمام اعزام‌ها ايشان همراه تيم خودشان حضور دارند. شرايط در اين فدراسيون به گونه‌اي است كه وقتي مي‌خواستم استعفا بدهم درِ اتاق من را قفل كرده بودند تا امكان دسترسي به سيستم نداشته باشم كه البته بعد از اينكه اعلام كردم تخلفات ايشان را رسانه‌اي مي‌كنم درِ اتاق را به روي من باز كردند!

توسلي گفت از روي اجبار استعفا داده است و در پايان افزود: اگر امروز استعفاي اجباري خود را به فدراسيون و وزارت ورزش و جوانان ارايه دادم فقط به دليل يكسري تخلفاتي است كه مستندات و پرونده آن دراختيار حراست وزارت ورزش و جوانان و ساير نهادهاي دولتي و امنيتي و حتي نمايندگان مجلس قرار گرفته است تا متوجه شوند در اين فدراسيون چه خبر است و چه رفتاري با ورزشكاران و مربيان نابينا و كم‌بينا انجام مي‌شود.

دیدگاه‌ها