کد خبر : 1961962 | 09 شهریور 1402 ساعت 13:15 | 58.9K بازدید | 51 دیدگاه

این باشگاه و خواب و خوراک را از ما گرفتند

حسین فرکی: برای احیای پاس آمده ایم

پیشکسوت فوتبال پاس با حضور در جمع هم تیمی های سابقش خود از حسرت ها و از عزم و اراده اش برای بازگرداندن این تیم به سطح اول فوتبال کشور سخن گفت.

حسین فرکی: برای احیای پاس آمده ایم

به گزارش ورزش سه، هیچ فرد فوتبالی در ایران نیست اسم باشگاه های بزرگ کشور در مسیر تولید بازیکن و پرورش مربی را نداند.
اگر از پیشکسوتان بپرسید دوست داشتید کدام تیم ها در لیگ برتر بیست و سوم حاضر می شدند قطعا به اسمهایی مثل شاهین، دارایی، پاس، راه آهن و بانک ملی اشاره می‎کنند.

باشگاه پاس تهران یکی از آخرین بازمانده های فوتبال تهران بود که بازیکنان و مربیان بزرگی را معرفی کرد اما با تصمیمات خلق الساعه نه تنها از جمع بزرگان فاصله گرفت بلکه دیگر هیچ اسم و رسمی از آن باقی نماند.همین امر موجب شد تا پیشکسوتان این باشگاه بار دیگر برای احیای پاس دور هم جمع شوند و تصمیمات رسمی با ایجاد هیأت مدیره برای بازگشت پاس به عرصه فوتبال باشگاهی کشور بگیرند.

حسین فرکی سرمربی پیشین تیم های ملی در رده های مختلف و باشگاه هایی نظیر فولاد، سپاهان، نفت، سایپا و پیکان در خصوص دورهمی پیشکسوتان پاس سفره دل خودش را درباره این باشگاه باز کرد و گفت: از نگاه من ۷۰ سال پیش ( سال ۱۳۳۲) این باشگاه تاسیس شد با حضور خیلی از شما پیشکسوتان  که بخش عظیمی در اینجا حضور دارید و گروهی هم سفر کرده به آسمان هستند. در واقع اینجا خانه ما بوده که شما بنا کردید و در این خانه زندگی ورزشی آغاز شد و در این خانه کنار هم هویت و اعتبار ورزشی و اجتماعی پیدا کردیم و چه روزها در این خانه تلاش کردیم و خاطره ساختیم تا رسیدیم به اینجا که در بین راه بعد از ۲۵ سال رسیدیم به سال ۵۶ و ۵۷ یعنی شروع انقلاب و شروع جنگ و پایه های خانواده لرزید و در این مقطع خانه از دست ما خارج شد و مسیرش تغییر کرد و ما شدیم مستاجر آن خانه که دیگر اختیارش دست ما نبود. خانه ای که برای آن بسیار زحمت کشیده بودیم ولی ما قانع بودیم که هنوز در کنار خانه هستیم و گاهی  به داخل خانه سرک میکشیم تا بگوییم که ما هستیم و هنوز هویت داریم، هنوز هم سپاسگزار این اعتبار باقیمانده خودمان که در این خانواده بدست آوردیم  هستیم.

1918329

فرکی ادامه داد: ناگهان طوفان رسید و بعد از ۳۹ سال با همین شرایط از سال ۵۶ تا سال ۸۶ این خانواده را از ما گرفتند تا همه چیزمان را بگیرند و معامله کنند که کردند. ما هم حسرت برگشت دوباره خوردیم، ما خدمتگذار مملکت بودیم.

فرکی درباره احیای پاس توسط او و سایر بزرگان این باشگاه تاکید کرد: امروز یک استارتی خورده شد و دوستان دلسوز ایشان و علاقمند به پاس در بخش خصوصی و اقتصادی و سرمایه گذاری در این مسیر و استفاده از برندگان در سطح متوسط فوتبال یعنی لیگ دو اقدام به سرمایه گذاری و احیای مجدد پاس در تهران کردیم، دقت کنید لیگ دو کشور نه لیگ برتر!

فرکی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر عضو هیئت مدیره هستم و حتی بالاترین عضو هیئت مدیره که این عزیزان رای دادند اما من دنبال پست و مقام و جایگاه نیستم و همیشه در کنار شما هستم. و بخشی از اهداف ما بدین شرح می باشد:

۱-تشکیل هیئت امنا با حضور شما و اشخاص مطرح و بزرگان ورزشی
۲-تشکیل کانون هواداری با کمک شما
۳-تشکیل کمیته پیشکسوتان  با کمک شما
۴-برگزاری جشن ۷۰ سالگی پاس و تجلیل از بزرگان پاس
۵-افتتاح دفتر باشگاه پاس، استفاده کردن از نفراتی که در پاس بودن اولویت است، بنا به شرایط و فضای موجود.

در این مسیر هیچ جنگ  و دعوائی هم با کسی نمی خواهیم داشته باشیم،باید در این مسیر  فرهنگ  و مکتب پاس نهادینه شود. احترام به بزرگتر، نظم و انضباط، اخلاق و ترویج اخلاقمداری هدف ماست و باید باشد.

دیدگاه‌ها