کد خبر : 1962378 | 11 شهریور 1402 ساعت 11:21 | 95.7K بازدید | 99 دیدگاه

انتقال طارمی بسته شد اما به پایان نرسید؛

یک سال شایعه در انتظار ستاره فوتبال ایران

انتقال مهدی طارمی به میلان، مهم‌ترین ماجرای نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در تابستان بود.

یک سال شایعه در انتظار ستاره فوتبال ایران

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که شاید بزرگترین شایعه نقل و انتقالاتی این فصل فوتبال ایران را بشود ماجرای پیوستن علیرضا بیرانوند با رقمی باورنکردنی به استقلال دانست، اما داستان حضور‌ مهدی طارمی در میلان هم یکی از جذاب‌ترین ماجراهای خبری این تابستان برای رسانه‌ها بود که در نهایت هم به نتیجه نرسید؛ آن هم در شرایطی طارمی به سادگی می‌توانست همین دیشب در ترکیب میلان به میدان برود و مقابل رم، تیم سردار آزمون، بازی کند.

او در شرایطی کمی قبل از نهایی شدن انتقال در روز پنجشنبه این معامله را به هم زد که مسئله اصلی او، دستمزد دریافتی از سوی میلان بود. میلانی‌ها به طارمی حقوق سالیانه ۱.۵ میلیون یورو را پیشنهاد داده بودند که این‌ مبلغ برای بازیکن در حد و اندازه طارمی، پیشنهاد دندان‌گیری محسوب نمی‌شد. به خصوص که در میلان، چندین بازیکن با حقوق‌های بالاتر از ۵ میلیون یورو در سال حضور دارند و طارمی نیز به عنوان مهاجمی که قرار بود میلان را تبدیل به تیمی بهتر برای هجوم به قهرمانی ایتالیا کند، انتظار دریافتی بیشتری داشت؛ رقمی که یک مبلغ تعیین‌کننده و متفاوت برای تو در طول زندگی‌حرفه‌ای باشد که با قراردادهای نه چندان گران‌قیمت، فوتبال قطر را رها کرده و به پرتغال رفته تا با زحمت زیاد از ریوآوه به پورتو برود و حالا در تیم قهرمان سابق اروپا خود را به مهاجمی در حد و انداره‌های بین‌المللی تبدیل کند.

1919133

ایده طارمی البته از همان ابتدا انتقال آزاد دز تابستان آینده به یک باشگاه بزرگ یا ثروتمند در فوتبال اروپا است که می‌تواند عایدی فوق‌العاده‌ای برای او داشته باشد. طارمی فکر می‌کند در‌ پایان قرارداد یا پورتو که خرداد ماه اتفاق خواهد افتاد، به راحتی به یک تیم خوب انگلیسی ملحق می‌شود و مبلغ قرارداد را نیز شخصا دریافت خواهد کرد. او در تمام تابستان امسال، این ایده را در ذهن داشت و الا تیم‌های مهم دیگری جز میلان هم در خانه او را زده بودند.

اما نکته مهمی که درباره این ستاره فوتبال ایران وجود دارد، این است که آیا او در سال آینده نیز به همین اندازه در بازار نقل و انتقالات مورد توجه خواهد بود؟ فاکتور سن و همینطور درخشش احتمالی در رقابت‌های این فصل، نکات مهمی هستند که به حرکت و تصمیمات طارمی شرایطی ریسکی می‌دهند. او در واقع روی یک آینده که هنوز رخ نداده، قمار کرده و آنقدر به خود اعتماد دارد که فکر می‌کند از این مسیر با فرمان خودش عبور خواهد کرد.

در واقع اگر امسال طارمی با آقای گلی پرتغال، تیم‌های بزرگی مثل میلان و تاتنهام را خواستار خود می‌دید، ممکن است سال آینده هم با تکرار درخشش در پرتغال باز هم باشگاه‌هایی در این سطح دنبال او بفرستند؛ اگرچه با شروع فصل جدید لیگ پرتغال، مهدی هنوز موفق به گلزنی نشده و تک گلش در دیدار با ریوآوه نیز از سوی کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد و حالا فشار بیشتری روی او است تا به کورس گلزنان بازگردد. البته شايد هم او در این سه هفته درگیر ماجرا‌های نقل و انتقالات بوده و تمرکز لازم را برای گلزنی نداشت.

1919130

در‌ عین‌ حال پورتو در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارد و در آنجا طارمی می‌تواند دوباره چشم‌ها را به خود خیره کند. این را هم در نظر داشته باشید که عربستان به جمع خریداران مهم فوتبال جهان اضافه شده و شاید روی برگرداندن اروپایی‌ها تازه غول‌های عربستانی را به  استخدام این مهاجم ایرانی علاقمند کند؛ همانطور که در ابتدای فصل صحبت از پیشنهاد الهلال بود که طارمی به آن وقعی نگذاشت.

آیا تابستان آینده نیز در تسخیر شایعات و اخبار مربوط به مهدی طارمی خواهد بود؟ یک فصل هیجان‌انگیز در پیش است و هر چیزی در آن ممکن است؛ حتی کوتاه آمدن پورتو و انتقال سریع طارمی در ژانویه به یک تیم بزرگ، مثل اتفاقی که برای لوئیز دیاز و حضور سریعش در لیورپول از پورتو افتاد.

دیدگاه‌ها