کد خبر : 1962514 | 11 شهریور 1402 ساعت 18:57 | 28.4K بازدید | 84 دیدگاه

تیم هاکان دمیر از پس لبنان هم برنیامد

5 بازی، 5 باخت، پایان جام جهانی کابوس وار!

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در جام جهانی مقابل لبنان 81 بر 73 شکست خورد.

5 بازی، 5 باخت، پایان جام جهانی کابوس وار!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از 4 باخت متوالی برابر تیم های برزیل، ساحل عاج، اسپانیا و فرانسه، امروز شاگردان هاکان دمیر در آخرین بازی خود برای اعاده حیثیت و البته زنده نگه داشتن شانس صعود به المپیک در مراحل بعدی، به مصاف لبنان رفتند. 
ایران که بارها سابقه شکست دادن لبنان را داشته، بازی را اصلا خوب شروع نکرد و در کوارترهای اول، دوم و سوم فاصله بین دو تیم بیشتر و بیشتر شد. در دقایق پایانی کوارتر آخر با استفاده از بازیکنان جوان همچون سینا واحدی اختلاف به عدد 4 هم رسید، اما در نهایت این لبنان بود که در جدال آسیایی ها توانست 83 بر 71 به برتری برسد.
محمدامینی، حامد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی و پیتر گیرگوریان ترکیب اولیه ایران را تشکیل می دادند.

توپ بسکتبالکوارتر اول: لبنان ۲۰ - ۱۳ ایران
۶ امتیاز نخست این بازی را درویش و عمری برای لبنان کسب کردند، اما در ادامه امینی با دو پرتاب خطا و نفوذ خود ایران را به امتیاز ۴ رساند. علی حیدر به عنوان ستاره لبنان در دو بازی گذشته، مقابل ایران هم خوب امتیاز کسب کرد تا با پیشی گرفتن ۱۲ - ۴ لبنان، دمیر برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. ۳ دقیقه مانده با پایان این کوارتر، میرزایی به جای حدادی و مشایخی به جای یخچالی، وارد زمین شدند. هر ۹ امتیاز ایران تا ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان این کوارتر را امینی کسب کرد. این کوارتر با برتری ۲۰ - ۱۳ لبنان به پایان رسید.

1919344

توپ بسکتبالکوارتر دوم: لبنان 2۸ - 23 ایران
میثم میرزایی در این دیدار عملکرد خوبی داشت و با ۸ امتیاز خود از پرتاب‌های منطقه‌ای، نتیجه را ۲۲ - ۱۷ کرد. از اوایل این کوارتر حدادی به زمین برگشت. با درخشش «اسپلمن» در ضدحملات، لبنان اختلاف را به ۱۱ امتیاز افزایش داد و ۳۲ - ۲۱ پیشی گرفت. متین آقاجان‌پور نیز در این کوارتر ۹ امتیاز را کسب کرد اما سه امتیازی‌ و نفوذهای حیدر و اراکجی، لبنان را به امتیاز ۴۳ رساند تا اختلاف به ۱۵ امتیاز افزایش یابد. در حالی که لبنان ۴۳ - ۳۲ پیش بود، «جاد الحاج»‌برای لبنانی‌ها تقاضای وقت استراحت کرد. لبنان این کوارتر را هم ۲۸ - ۲۳ برد تا در مجموع ۴۸ - ۳۶ پیروز به رختکن بروند.

توپ بسکتبالکوارتر سوم: لبنان 14 –13 ایران

شاگردان جاد الحاج نیمه دوم را هم خوب شروع کرده و توسط علی حیدر، ۳ امتیاز اول این کوارتر را به دست آوردند. در حالی که حدادی با ۴ امتیاز متوالی اختلاف را به ۱۰ امتیاز کاهش داد، «علی مظهر» بار دیگر اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داد تا هاکان دمیر تقاضای وقت استراحت کند. ۳ دقیقه و ۳۳ مانده به پایان این کوارتر، بهنام یخچالی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که این اتفاق بازی را برای دقایقی متوقف کرد. اعلام خطای فنی مشایخی به روی علی مظهر، اعتراض هاکان دمیر را به همراه داشت تا او نیز از داور اخطار تکنیکال بگیرد.
نفوذ امینی و مشایخی اختلاف را از ۱۸ به ۱۱ امتیاز کاهش داد تا جاد الحاج در حالی که شاگردانش ۶۰ - ۴۹ پیش بودند، برای لبنان تقاضای وقت استراحت. این کوارتر نیز با برتری ۱۴ - ۱۳ لبنان به پایان رسید تا شاگردان جاد الحاج با برتری ۶۲ - ۴۹ به استقبال کوارتر چهارم (پایانی) بروند.

توپ بسکتبالکوارتر چهارم: لبنان 19 –14 ایران
در کوارتر چهارم و در حالی که ایران شانس چندانی برای پیروزی خود نمی دید، لبنانی ها به روند خود تا حدود 3، 4 دقیقه مانده به پایان ادامه دادند. برخی تغییرات در ترکیب تیم ملی و به ویژه اضافه شدن سینا واحدی، باعث تغییر روند مسابقه شد و در چند ثانیه اختلاف کمتر شد. در حالی که کمتر از یک دقیقه به پایان مانده بود، دو فول گل سینا واحدی نتیجه را 74 بر 70 کرد و امید را به پیروزی را در میان ایرانی ها زنده کرد. با این حال لبنان خیلی زود به ریتم قبلی برگشت تا نتیجه در پایان 81 بر 73 پایان یابد.

بدین ترتیب جام جهانی با 5 باخت برای ایران به پایان رسید تا یکی از کابوس وارترین تورنمنت های تاریخ برای بسکتبال ایران رقم بخورد. تیم هاکان دمیر دیگر شانسی برای رسیدن به المپیک پاریس نخواهد داشت، اگرچه باید تا چند روز دیگر خودش را برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو آماده کند.

1919345

دیدگاه‌ها