کد خبر : 1963797 | 16 شهریور 1402 ساعت 22:56 | 83.6K بازدید | 83 دیدگاه

شباهت‌های دو گل از ستاره‌های دو ملیتی

بنویسید سامان قدوس، بخوانید رضا قوچان‌نژاد!

گل ایران به بلغارستان شباهتی جالب به یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال تیم ملی داشت.

بنویسید سامان قدوس، بخوانید رضا قوچان‌نژاد!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امیر قلعه‌نویی امروز در یک بازی دوستانه در ورزشگاه هریستوف بتوف در شهر پلوودیف بلغارستان به‌مصاف تیم ملی این کشور رفتند. این بازی که با نمایش خوب و دلچسب تیم ایران همراه بود، در نهایت با تک‌گل محمد محبی در دقیقه 14 و با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به اتمام رسید.  

نکته جالب این گل، حرکت درخشان و تعقیب توپ ارسالی مرتضی پورعلی‌گنجی از سوی سامان قدوس از زمین خودی بود که در نهایت موفق شد ضربه سر رو به عقب ایلیا گروئف، مدافع تیم ملی بلغارستان، را در محوطه جریمه بلغارستان قطع نماید و با ارسال یک پاس تماشایی برای محمد محبی زمینه‌ساز باز شدن دروازه دیمیتار میتوف گردد.

1921908

قدوس امروز درحالی پاس گل پیروزی‌بخش ایران را ارسال کرد که طی ماه‌های اخیر شایعات زیادی درخصوص عدم حضور او در تیم ملی شنیده می‌شد؛ اما دعوت سرمربی تیم ملی از هافبک برنتفورد و اعتقاد قلعه‌نویی به قدوس، باعث شد که او با انگیزه بسیاری در این مسابقه حاضر شود و با نمایش درخشان خود خط بطلانی بر تمامی شایعات بکشد. سامان قدوس از جمله بازیکنانی است که هر موقع برای تیم ملی ایران به میدان آمده است، هر چند در مدت کوتاه، توانسته مؤثر واقع شود.

حرکت عالی قدوس و دوندگی بالای او در تک‌گل این مسابقه، ما را یاد گل تماشایی و تاریخی رضا قوچان‌نژاد در بازی آخر مقدماتی جام جهانی 2014 در مقابل کره جنوبی انداخت که آنجا هم قوچان‌نژاد برای دریافت توپ ارسالی آندرانیک تیموریان از نیمه خودی استارت زد و گل را به ثمر رساند.

1921907

در آن صحنه، حتی زمانی‌که توپ به کیم یونگ گوون، مدافع کره جنوبی رسید، آن را رها نکرد و توپ را دنبال نمود و در نهایت، پس از اشتباه مهلک این مدافع و رد شدن توپ از او، رضا قوچان‌نژاد صاحب توپ شد.

گوچی در لحظه آخر توانست با یک ضربه پای چپ تماشایی توپ را درون دروازه کره جنوبی جای دهد و زمینه‌ساز صعود تاریخی ایران به جام جهانی 2014 برزیل شود.  

1921906

نکته مشترک هر دو گل، سماجت تعقیب‌کنندگان توپ، یعنی رضا قوچان‌نژاد و سامان قدوس است. نکته‌ای که در کلاس‌های آنالیز فوتبال بسیار به روی آن تأکید می‌شود، این است که برای دنبال‌کردن توپ، مهاجم باید خوش‌بین و مدافع باید بدبین باشد و هر دو گل یادشده در این مقاله، بر پایه سماجت و خوش‌بینی بازیکنان ایران در فاز حمله به ثمر رسید.

دیدگاه‌ها