کد خبر : 1964213 | 18 شهریور 1402 ساعت 18:06 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

عبدولی پسرش را برای طلای المپیک آماده می کند

در این خانواده حتما باید کشتی گیر باشی!

سعید عبدولی در مصاحبه جدید خود اعلام کرده علاوه بر برادرانش، پسرش هم به کشتی روی آورده است.

در این خانواده حتما باید کشتی گیر باشی!

به گزارش "ورزش سه"، سعید عبدولی با سابقه کسب مدال طلای جهان و برنز المپیک، در یک دهه اخیر یکی از چهره‌های جنجالی کشتی فرنگی بوده و حالا بعد از مدتی دوری بار دیگر به کشتی بازگشته است. او که با اعتراض‌های خاص خود در المپیک لندن بیش از قبل بین مردم شناخته شد، نتوانست بعد از 30 سالگی تداوم خود را در تیم ملی حفظ کند و حالا به مربیگری روی آورده است.

البته که خانواده عبدولی آنقدر بزرگ است که هر زمان نگاهی به لیست تیم های ملی کشتی فرنگی در رده های مختلف می اندازیم، یکی از اعضای این خانواده دیده می شوند. 

سعید عبدولی که بزرگترین برادر و عضو کشتی گیر این خانواده بوده، در گفتگوی اخیر خود با ایران ورزشی در رابطه با برنامه های خودش به صحبت پرداخته است.

1527666

* پیگیر اتفاقات کشتی ایران هستی؟
بله؛ چندی پیش تیم‌های جوانان و نوجوانان توانستند بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند. سطح کشتی به نسبت سالیان گذشته پیشرفت کرده است. در رقابت جهانی نباید از نقش مربیان غافل شد چرا که آنان زحمات زیادی برای تیم‌های آزاد و فرنگی متحمل شده تا تیم‌ها موفق شوند. ضمن اینکه مربیان سازنده شهرستان‌ها نیز عملکردی ستودنی داشتند. آنان با تلاش و ممارست زیاد، نفرات مستعدی را تحویل تیم‌های ملی رده‌های پایه دادند.

* عملکرد علیرضا دبیر را چطور ارزیابی می‌کنی؟
بستری که علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی ایجاد کرده بسیار لذت‌بخش و ماندگار خواهد بود. زمانی که وارد خانه کشتی شدم از وجود این زیرساخت‌ها احساس غرور کرده و خوشحال شدم که ملی‌پوشان از امکانات خوبی برخوردار هستند. دبیر، جدای فراهم کردن امکانات، به مسائل فنی نیز اشراف کامل دارد و همچنین اجازه ایجاد حاشیه را نمی‌دهد. اگر زمان ما هم یک فرد دلسوز، اینگونه به مسائل اشراف داشت شاید من هم نیز وارد برخی حواشی نمی‌شدم.

* برادرانت توانستند جا پای تو بگذارند. از عملکرد آنها راضی هستی؟
عملکرد آنها بسیار خوب بود و می‌توانند در آینده به بهترین فرنگی‌کاران خوزستانی تبدیل شوند. در خصوص مبارزات علیرضا در جهانی جوانان، تا پای فینال توانست رقبای خود را با اقتدار از پیش‌روی بردارد. او در دیدار فینال بدون هیچ‌گونه اشتباهی حریفی از کشور مولداوی را شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد. همچنین امیرحسین دیگر برادرم که در ترکیب تیم نوجوانان جهان حضور داشت توانست در سنگین وزن به جایگاه سومی برسد. به طور قطع در آینده نزدیک بیشتر از خانواده عبدولی خواهید شنید. نباید از توانایی پسرم غافل شوم، او نیز در رده خردسالان به عنوان عضو جدید خانواده ورزشی ما، به دنبال کسب مدال در این ورزش است. امیدوارم نشان طلای المپیک هرچه زودتر توسط یکی از اعضای خانواده به دست آید.

* و صحبت پایانی.
مسئولان اندیمشک حتی به ۲ مدال‌آور خود، تبریک نگفتند. این ملی‌پوشان تاکنون هیچ مصاحبه انتقادی نداشته‌اند و بهتر بود از آنان تجلیل می‌شد. در دوران ورزشی خود هیچ نکته امیدوارکننده‌ای از مسئولان اندیمشک ندیده‌ام.

دیدگاه‌ها