کد خبر : 1964761 | 20 شهریور 1402 ساعت 21:26 | 11K بازدید | 13 دیدگاه

همه رکوردهایی که به نام جوکر دنیای تنیس شد

نواک جوکوویچ با قهرمانی در یو اس اوپن میراث شگفت انگیز خود در دنیای تنیس را کامل‌تر از قبل کرد.

همه رکوردهایی که به نام جوکر دنیای تنیس شد

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ یک شب تاریخی دیگر را هم در یو اس اوپن سپری کرد. شبی که باعث شد بحث‌های جدیدی پیرامون این واقعیت که شاید او نه تنها بهترین تنیس باز تاریخ، بلکه شاید بزرگترین ورزشکار تاریخ باشد. به این بهانه به تمامی رکوردها و آمارهایی که او در این مسابقات بر جا گذاشته است نگاهی می‌اندازیم:
بولت سرشاخه جوکوویچ موفق شد بیست و چهارمین گرند اسلم خود را فتح کند. در عصر جدید تنیس، در هر دو بخش مردان و زنان این این بیشترین میزان است و جوکوویچ رکورد مشترک خود با سرنا ویلیامز را شکست.
بولت سرشاخهاز سال 2018 هیچکس موفق به فتح همزمان مسترز سینسیناتی و یو اس اوپن نشده بود (در سال 2018 هم جوکوویچ به این مهم دست یافته بود.)
بولت سرشاخه جوکوویچ تبدیل به مسن‌ترین فاتح گرند اسلم یو اس اوپن شد. قبل از او که در 36 سالگی به این مهم دست یافته است، کن راسول در 35 سالگی و رافائل نادال در 33 سالگی فاتح این عنوان شدند.
بولت سرشاخه با شکست دانیل مدودف، رافائل نادال هنوز تنها بازیکنی است که توانسته جوکوویچ را دو بار در یک فینال گرند اسلم هارد کورت شکست دهد.

1923391

بولت سرشاخه او برای چهارمین بار موفق شد سه تا از چهار گرند اسلم را در یک سال فتح کند و رکورد مشترک خود با راجر فدرر را شکست.
بولت سرشاخه این دهمین فینال او در مسابقات یو اس اوپن بود، این اولین باری است که یک بازیکن در دو گرند اسلم متفاوت به 10 فینال می‌رسد.
بولت سرشاخهجوکوویچ تاکنون در 72 مسابقه گرند اسلم شرکت کرده و در 24 مورد از آنها به قهرمانی رسیده است. 
بولت سرشاخه جوکوویچ در 12 گرند اسلم آخری که برگزار شده است در نه مورد قهرمان شده، در دو مورد از شرکت در مسابقات محروم بوده و یکبار هم در مرحله یک چهارم نهایی رولان گاروس مقابل پادشاه خاک تن به شکست داده است.
بولت سرشاخه با قهرمانی مسترز سینسیناتی و یو اس اوپن، جوکوویچ حالا در آستانه ثبت آماری قرار دارد که دستیابی به آن در خواب هم برای بازیکنان آینده محال به نظر می‌رسد. اگر او در باقی مانده دوران فعالیتش یک بار دیگر فاتح رولان گروس و مسترز مونت کارلو بشود، به تنها تنیس بازی تبدیل خواهد شد که موفق می‌شود هر گرند اسلم را حداقل چهار بار و هر مسترز نه گانه را حداقل دوبار فتح کند.

دیدگاه‌ها