کد خبر : 1965041 | 21 شهریور 1402 ساعت 22:36 | 72K بازدید | 62 دیدگاه

کلینزمن برد و نفس راحت کشید؛

کره 1 - عربستان صفر: دوستانه نبود، جنگ بود!

بازی پرشور و حرارت کره‌جنوبی و عربستان با برتری شاگردان یورگن کلینزمن به پایان رسید.

کره 1 - عربستان صفر: دوستانه نبود، جنگ بود!

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم سنت جیمزز پارک انگلیس میزبان جدال دو مدعی فوتبال آسیا، کره‌جنوبی و عربستان سعودی بود که با هدایت یورگن کلینزمن و روبرتو مانچینی، دیداری جذاب را در چارچوب بازی‌های دوستانه پیش روی خود داشتند.

شروع بازی با حملات و تسلط تیم کره همراه بود و در دقیقه 8 این بازی سون هیونگ مین ضربه ایستگاهی را با یک پاس غافلگیرکننده همراه کرد که شوت شماره 2 با اختلاف کم به بیرون رفت.

با این حال دقایقی بعد ارسال یاسر الشهرانی از سمت چپ با ضربه چکسی حمدان همراه شد که این توپ با واکنش دروازه‌بان کره به شکلی خطرناک به کرنر رفت. در دقیقه 20 عربستان یک بار دیگر صاحب موقعیت شد که شلیک ناصر الدوساری با واکنش کیم سئونگ گیو همراه شد.

در حالی که عربستان حملات خود را ادامه می‌داد روی یک حرکت و فرار سون هیونگ مین، مدافعان عربستان به اشتباه افتادند و سپس با برخورد توپ به دیگر مدافع این تیم، توپ جلوی پای گوئه سونگ چو قرار گرفت تا او با یک ضربه سر دقیق دروازه را باز کند.

در دقایق پایانی نیمه اول هر دو تیم فرصت‌های بسیار خوبی برای گلزنی داشتند اما نمایش درخشان العویس و سئونگ گیو باعث شد تا بازی با همین نتیجه در نیمه نخست به پایان برسد. البته در این نیمه مدافعان کره یک اشتباه بسیار وحشتناک هم داشتند که با خوش‌شانسی دروازه این تیم بسته ماند.

1924201

جنجالی‌ترین صحنه این نیمه جایی بود که سون هیونگ مین با فرار از پشت مدافعان در موقعیت تک به تک قرار گرفت که تکل مدافع عربستان او را سرنگون کرد اما در کمال تعجب دارو این صحنه را پنالتی اعلام نکرد تا بازی ادامه پیدا کند. البته دبل سیو العویس در آخرین دقیقه نیمه اول در برابر شوت هوانگ نیز صحنه جذاب و دیدینی این بازی بود.

نیمه دوم با پاس در عمق دیدنی سون هیونگ مین همراه بود که یک فرصت دیگر را به مهاجمان کره هدیه داد اما لی جائه سونگ نتوانست دروازه را باز کند.

1924206

در ادامه عربستان به بازی مسلط شد و در حالی که بازیکنان این تیم تلاش می‌کردند که دروازه حریف را باز کنند، بازیکنان کره چند موقعتیت متوالی به دست آوردند که از کیم مین جائه تا هوانگ نتوانستند ضربه نهایی را بزنند.

1924207

شاگردان روبرتو مانچینی در نیمه دوم عملا نتوانستند برابر حملات کره جنوبی کار خاصی انجام بدهند و حتی موقعیت‌هایی در حد نیمه اول هم نساختند تا کره در روز درخشان شاگردان کلینزمن یک برد مهم را کسب کند.

نکته جالب در مورد این بازی دوستانه تلاش زیاد بازیکنان برای گلزنی بود که کاملا نشان می‌داد دیدار دو تیم مدعی قهرمانی در فوتبال آسیا به هیچ وجه دوستانه نیست.

1924203

یورگن کلینزمن نیز در این بازی به اولین برد خود با کره جنوبی رسید تا شایعات پیرامون جدایی و اخراج او نیز از بین برود.

1924204

دیدگاه‌ها