کد خبر : 1965121 | 22 شهریور 1402 ساعت 08:30 | 18.9K بازدید | 3 دیدگاه

برد حماسی الجزایر در مهم‌ترین بازی ملی آفریقا!

تیم ملی الجزایر موفق شد با تک گل فارس شیبی روی سانتر زیبای ریاض محرز، سنگال را در داکار شکست بدهد.

برد حماسی الجزایر در مهم‌ترین بازی ملی آفریقا!

به گزارش ورزش سه، تیم ملی الجزایر روز گذشته موفق شد در یک دیدار جذاب و دیدنی مقابل سنگال به برتری یک بر صفر برسد، دیداری که جهت آمادگی دو تیم برای مسابقات مام ملت‌های آفریقا برگزار شد.

آخرین دیداری که الجزایر به سنگال باخت در نوامبر 2004 بود که با نتیجه 2-1 از شیرهای رام نشدنی شکست خوردند و پس از آن مسابقات دو تیم یا به تساوی رسیده یا الجزایری‌ها جشن پیروزی گرفته‌اند.

خطرناک‌ترین موقعیت در نیمه اول بازی در دقیقه 13 به وقوع پیوست که سادیو مانه در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه محکم او را ماندریا دروازه‌بان الجزایر به زیبایی مهار کرد. جکسون مهاجم تیم چلسی در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 51 با یک پاس عمق زیبا سیسه پاس را در حالت تک به تک با ماندریا قرار داد اما دوباره این ماندریا بود که با واکنشی سریع توپ رابه کرنر فرستاد.

اولین فرصت جدی شاگردان بلماضی در دقیقه 64 به دست آمد که ریاض محرز روی یک ضربه آزاد با پای چپ توپ را به محوطه جریمه سنگال فرستاد تا فارس شیبی با یک ضربه سر فوق العاده بتواند دروازه مندی را باز کند. در ادامه حملات یاران سادیو مانه جواب نداد تا اولین باخت سنگال در خانه پس از ۱۱ سال ثبت شود.

1924353
1924354

تعداد زیادی از بازیکنان دو تیم در لیگ‌های عربی شاغل هستند. از جمله سادیو مانه، کالیدو کولی‌بالی، عمرو دیالو، حبیب دیالو، ریاض محرز، ادواردو مندی، بغداد بونجاح. گفتنی است از بین ۲۲ بازیکن اصلی هیچکدام در آفریقا توپ نمی‌زنند یا در تیم‌های مطرح اروپایی چون اورتون، دورتموند، چلسی، مارسی یا در تیم‌های عربی چون  الشباب، الهلال، النصر و الاهلی عربستان، العربی و السد قطر.

جمال بلماضی سرمربی الجزایر پس از این پیروزی گفت: بلماضی سابقه‌ای طولانی در استفاده از جوانان دارد و همه کسانی که اکنون اینجایند بهترین‌ها هستند. هدف ما این است که با آمادگی خوبی به مسابقات مقدماتی جام جهانی وارد شویم و برای درخشش در مسابقات بعدی تلاش خواهیم کرد. من می‌خواهم به من فرصت بدهند تا بتوانن تیم ملی کشورم را به جام جهانی ۲۰۲۶ برسانم.

1924355

دیدگاه‌ها