کد خبر : 1965735 | 25 شهریور 1402 ساعت 05:00 | 10K بازدید | 6 دیدگاه

پوزدنیاکوف: دعوت‌نامه‌ای دریافت نکردیم؛

دست رد به حضور ورزشکاران روسی در بازی‌های آسیایی

رئیس کمیته المپیک روسیه می‌گوید که این سازمان دعوت نامه‌ای برای مسابقات دریافت نکرده است.

دست رد به حضور ورزشکاران روسی در بازی‌های آسیایی

به گزارش "ورزش‌ سه"، پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، روسیه از مسابقات بین‌المللی کنار گذاشته شد و در شرایطی که گفته می‌شد، ورزشکاران آنها در رقابت‌های آسیایی حضور خواهند داشت و مسئولان روسی نیز به این موضوع ابراز تمایل کرده بودند، اما حالا خبری از آنها در بازی‌های آسیایی هانگژو نخواهد بود، چون دعوت‌نامه‌ای دریافت نکرده‌اند.

پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه در اینباره گفت: "دسامبر گذشته، نشستی در لوزان برگزار شد و موضوع شرکت ورزشکاران روسیه در بازی‌های آسیایی به شدت مورد بحث قرار گرفت. گفتن آنچه که در آن زمان رخ داد دشوار است. اما حالا دعوت نامه‌ای دریافت نکردیم و ورزشکاران روسی در این رقابت‌ها حضور نخواهند داشت.»

بازی‌های آسیایی از 23 سپتامبر تا 8 اکتبر در هانگژو برگزار می‌شود و این در حالی است که در ماه ژوئیه، مجمع عمومی شورای المپیک آسیا از پیشنهاد مطرح شده در اجلاس المپیک برای اجازه دادن به ورزشکاران روسیه و بلاروس برای شرکت در بازی‌ها حمایت کرد.

در این بین حتی تایید شد که تعداد 500 سهمیه برای ورزشکاران هر دو بلاروس و روسیه برای حضور در ورزش‌های انفرادی در نظر گرفته می‌شود. با این روش ورزشکاران روسی این فرصت را به دست می‌آوردند که برای حضور در المپیک 2024 شانس‌شان را از قاره آسیا امتحان کنند.

اما در پایان مارس 2023، کمیته بین المللی المپیک (IOC) توصیه کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس فقط به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند و فقط کسانی که علناً حمایت خود را از عملیات ویژه در اوکراین ابراز کرده‌اند، نمی‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. همچنین در این جلسات مقرر شده بود که ورزشکاران روسیه و بلاروس نباید در ورزش‌های تیمی نماینده داشته باشند.  این در حالی است که کمیته بین المللی المپیک در مورد پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک پاریس تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

دیدگاه‌ها