کد خبر : 1965801 | 25 شهریور 1402 ساعت 13:07 | 21.2K بازدید | 5 دیدگاه

برای او ریسک نمی‌کنیم، طبق برنامه پیش می‌رویم

لخ‌پوزنان قلی‌زاده را لای پر قو می‌گذارد!

سرمربی لخ پوزنان می‌گوید که برای بازگشت علی قلی‌زاده به میادین نمی‌تواند زمان خاصی را اعلام کند.

لخ‌پوزنان قلی‌زاده را لای پر قو می‌گذارد!

به گزارش "ورزش سه"، از آخرین حضور علی قلی‌زاده در میادین، نزدیک به 6 ماه می‌گذرد. وینگر ایرانی انتقال ناموفقی به قاسم پاشا داشت و پس از آسیب‌دیدگی در تمرینات این تیم، هنوز نتوانسته است که به زمین مسابقه برگردد. او در این تابستان با انتقالی از شارلوا به لخ پوزنان، رکورد گران‌ترین خرید یک تیم لهستانی را شکست.

تیم جدید قلی‌زاده که در رده یازدهم قرار دارد، فردا در دیداری از هفته ششم لیگ برتر لهستان به مصاف وارتا پوزنان می‌رود. وبسایت gloswielkopolski ضمن انتشار صحبت‌های سرمربی لخ پوزنان درباره وینگر ایرانی، به تشریح وضعیت این بازیکن پرداخته است.

این رسانه نوشته است: زمان بازگشت علی قلی‌زاده به میادین نزدیک می‌شود. این بازیکن ایرانی که در فصل نقل و انتقالات تابستانی به لخ پوزنان پیوسته بود، همچنان دوران نقاهت مصدومیتی را که در ماه مارس متحمل شده بود، می‌گذراند.

1925684

او در حال حاضر زیر نظر مربی آمادگی جسمانی به صورت انفرادی تمرین می‌کند. جان فن دن بروم، سرمربی لخ پوزنان، قبل از دربی فردا برابر وارتا پوزنان در مورد این بازیکن ایرانی صحبت کرد. اینکه وینگر 27 ساله چه زمانی به میادین بازمی‌گردد و پیراهن آبی و سفید را بر تن می‌کند.

علی قلی‌زاده گران‌ترین انتقال تاریخ لخ پوزنان است. این ایرانی که زمستان سال گذشته در جام جهانی قطر به میدان رفت، با مبلغ تقریبی 1.8 میلیون یورو به پایتخت لهستان بزرگ آمد. او با وجود اینکه بازیکن کوله جورز (لقب لخ پوزنان) است، هنوز در هیچ مسابقه‌ای بازی نکرده است. علت آن، مصدومیتی است که او در اواسط ماه مارس متحمل شد. این وینگر عملا کل بازی‌های فصل بهار و شروع فصل جاری را از دست داد.

توماس رزاسا، مدیر ورزشی لخ، در مصاحبه‌ای با TVP Sport که در 17 آگوست منتشر شد، گفت که امیدوار است وینگر ایرانی بتواند در پایان آگوست یا اوایل سپتامبر به میادین بازگردد.

پیش از دیدار وارتا پوزنان و لخ پوزنان از جان فان دن بروم، سرمربی تیم قهرمان هشت دوره لیگ لهستان، در مورد وضعیت سلامتی این بازیکن ایرانی سوال شد. سرمربی هلندی نتوانست تاریخ دقیق بازگشت این بازیکن به زمین را اعلام کند. با این حال، او اطمینان داد که هنوز در روند بهبودی قلی‌زاده، پیشرفت وجود دارد.

1925685

سرمربی هلندی گفت: من قادر به ارائه یا پیش‌بینی تاریخ خاصی نیستم. مهم این است که او گام‌های منظمی به جلو بردارد. همه چیز طبق الگویی پیش می‌رود که این توانبخشی باید طی شود. در حال حاضر او به صورت انفرادی با مربی آمادگی جسمانی کارول کیکوت کار می‌کند. او در حال پیشرفت است. با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم او چه زمانی در ترکیب قرار خواهد گرفت.

با این حال قبل از اینکه قلی‌زاده را در یک دیدار رسمی لخ پوزنان ببینیم، این احتمال وجود دارد که او اولین بازی خود را برای تیم دوم لخ پوزنان انجام دهد. فان دن بروم می‌گوید که این یک روند ضروری برای بازیکن ایرانی جهت وارد شدن به ریتم مسابقه است. این دور از ذهن نیست که تیم لخ یک مسابقه دوستانه برگزار کند و سپس، برای اولین بار قلی‌زاده را با پیراهن لخ ببینیم.

فان دن بروم گفت: او قطعاً باید یک بازی دوستانه یا دیداری برای تیم ذخیره‌ها انجام دهد تا بتواند پس از این وقفه طولانی، وارد ریتم مسابقه شود. زمان بازگشت یک بازیکن به تیم همیشه بسیار طولانی است. با این حال، در برخی موارد نمی‌توان عجله کرد. مهمترین چیز این است که این پیشرفت سیستماتیک بوده و قابل مشاهده است. ما خوشبین هستیم، اما هنوز باید کمی بیشتر برای او صبر کنیم.

دیدگاه‌ها