کد خبر : 1966889 | 29 شهریور 1402 ساعت 21:12 | 7.6K بازدید | 5 دیدگاه

اسطوره تنیس جهان: هدف ما برابرى و عدالت است

بیلی جین کینگ، اسطوره تنیس جهان، در سالگرد مسابقه بزرگ” نبرد جنسیت‌ها” به خبرنگاران گفت که افرادى مثل کوکو گاف به او انگیزه مبارزه برای برابرى را داده‌اند.

اسطوره تنیس جهان: هدف ما برابرى و عدالت است

به گزارش “ ورزش سه”، کینگ، اسطوره تنیس جهان و از اولین افرادی است که برای برابرى جوایز نقدی در تنیس میان مردان و زنان مبارزه کرد. امروز پنجاه سال از مسابقه نمادین “نبرد جنسیت‌ها” میان او و بابی ریگز می‌گذرد. بابی ریگز، قهرمان سابق گرند اسلم، از مردانی بود که معتقد بود زنان نباید از جوایز برابر با مردان برخوردار شوند چرا که تنیس زنان به اندازه مردان جالب نیست و بیلی جین کینگ را به یک مبارزه نماشی با خودش دعوت کرد. کینگ این دعوت را پذیرفت و پنجاه سال قبل موفق شد ریگز را شکست دهد. فيلم نامزد جايزه اسكار هم به همين اسم، از اين رويداد تاريخى ساخته شده است. این مسابقه نقطه عطفی در تغییر نگاه مردم به تنیس زنان و جوایز برابر شد. 

1928358

بعد از این مسابقه، یو اس اوپن به عنوان اولین تورنمنت، جوایز نقدی برابر را بین زنان و مردان اجرا کرد. کینگ در سالگرد این اتفاق تاریخی به خبرنگاران گفت:”همه تلاش های ما آن زمان برای عادلانه‌تر کردن رقابت بود. حالا که به بازیکنان نگاه می‌کنم، کسانی مثل کوکو گاف، می‌فهمم که دلیل مبارزه‌ام آنها بوده‌اند. گاف انسان بسیار خوبی است. مادر بزرگش اولین زن سیاه پوست در دل ری بیچ بود که توانست به مدرسه سفیدپوستها برود. داستانش را كه مى شنوم به مسيرى كه طى كرديم افتخار مي‌كنم."

گاف امسال در ١٩ سالگى موفق به بردن اولين گرند اسلم خودش شد و بعد از اسلون استيونز در سال ٢٠١٧ اولين سياه پوستى است كه به مقام قهرمانى يك گرند اسلم دست پيدا مى كند.

1928359

دیدگاه‌ها