کد خبر : 1967370 | 01 مهر 1402 ساعت 07:30 | 16.2K بازدید | 2 دیدگاه

پيش بينى كاپيتان تيم ملى بسكتبال از رقباى ايران

آب و هوای هانگژو، ايرانى‌ها را شوکه کرد!

كاپيتان تيم ملى بسكتبال ايران مى‌گويد ميزبانى چين از ژاپن در المپیک هم بهتر است.

آب و هوای هانگژو، ايرانى‌ها را شوکه کرد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ ملی بسکتبال مردان ایران رقابت‌های خود را در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو۲۰۲۲ از روز سه شنبه 4 مهر آغاز می‌کند.

این تیم با ترکیب ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، محمد ترابی، میثم میرزایی، محمد شهریان، امیر علی قلی‌زاده، سجاد پذیرفته، متین  آقاجان‌پور، حسن  علی اکبری، سینا  واحدی، نوید  رضایی‌فر، پیتر گریگوریان به محل برگزاری بازی‌ها آمده و دیروز و امروز به مرور تمرینات تاکتیکی خود پرداخته است تا از روز سه شنبه 4 مهر ماه بازی‌هایش را با امارات آغاز کند. 

ایران این بار با تجربه‌ای جدید به میدان می‌آید و خبری از ستاره‌هایی چون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی نیست و با کاپیتانی ارسلان کاظمی به میدان خواهد رفت. 

كاپيتان تيم ملى در این باره می‌گوید: "دیگر بازیکن کم تجربه نداریم. حتی سجاد پذیرفته هم در بازی‌های باشگاهی غرب آسیا شرکت کرده و تجربه دیدار با این بازیکنان را دارد. سینا واحدی در المپیک بازی کرده و پیتر گریگوریان تجربه بازی در میادین بزرگی چون جام جهانی جوانان و بزرگسالان دارد و در کل جوانانی داریم که به خوبی می‌توانند به ما کمک کنند."

1929303

کاپیتان تیم ملی همچنین به حریفان ایران در درو مقدماتی اشاره می‌کند: "عربستان، امارات و قزاقستان رقبای ما در دور گروهی هستند که فکر می‌کنم عربستان سخت‌ترین حریف ما در این مرحله باشد. چرا که آنها به تازگی با قزاق‌ها بازی داشته‌اند و با اختلاف زیاد موفق به شکست این تیم شده‌اند. در ضمن دو بازیکن آمریکایی – عربستانی نیز در ترکیب خود دارند. تیم ملی ما هم در دو بازی که ماه‌های قبل مقابل آنها داشته توانستیم با 7، 8 تا ببریم. عربستان سخت‌ترین بازی ما در گروه بود. اما در خصوص سایر تیم‌های حاضر در این بازی‌ها نیز باید گفت که کره جنوبی با ترکیب 2018 خود آمده است، چین میزبان که کاملا مشخص است که با قدرت می‌آید. هر چند ژوکی را به همراه ندارد ولی می‌آیند تا در حضور تماشاگران خود برنده باشند. اما نکته جالب برای من این است که اردنی‌ها چطور توانسته‌اند دو آمریکایی را در ترکیب داشته باشند. تنها باید گفت جای لبنان از بین تیم‌های مطرح جالب است که شرکت نکرده‌اند."

ارسلان کاظمی به میزبانی خوب چینی‌ها هم اشاره می‌کند: "میزبانی‌شان خیلی خوب است، حتی سوئیت‌هایی که در اختیارمان قرار دادند از المپیک توکیو بهتر است. شرایط غذایی هم به نحوی هست که بتوانیم استفاده کنیم. تا الان هم باید بگویم همه چیز را خوب برگزار می‌کنند. تنها نکته‌ای که ما را شوکه کرده آب و هوای آن است. از ایران چک کرده بودیم آفتابی و رطوبت زیاد داشت ولی از زمانی که قدم به هانگژو گذاشته این هوا بارانی و خنک شده است."

اما ملی پوش ایران از تمرینات خوب این دو روزه هم خبر می‌دهد: "تمرین خوبی را پشت سرگذاشتیم و تنها خستگی روز اول بود که به نظرم طبیعی است آن هم بخاطر سفر طولانی بود. البته تا سه شنبه فرصت داریم تا اینکه ریکاروی خوبی داشته باشیم و به آمادگی لازم برسیم."

دیدگاه‌ها