کد خبر : 1967572 | 02 مهر 1402 ساعت 00:03 | 18.1K بازدید | 15 دیدگاه

جوکوویچ: تنیس مایه آبرو ریزی است

نواک جوکوویچ، اسطوره تنیس جهان، معتقد است که این واقعیت که فقط ۴۰۰ بازیکن می‌توانند از تنیس درآمدزایی کنند مایه آبروریزی این ورزش است.

جوکوویچ: تنیس مایه آبرو ریزی است

به گزارش “ورزش سه”، جوکوویچ، برنده ۲۴ گرند اسلم و ۳۹ مسترز، از جمله بازیکنانی است که به بی عدالتی در پرداخت‌ها در دنیای تنیس می‌پردازد. او در تازه‌ترین اظهار نظرش گفته است:” من می‌دانم تنیس باز بودن چقدر سخت است. باید هزینه سفر و تیم شامل مربی و بدنساز پرداخت شود. ۹۰ در صد بازیکنان امکان پرداخت این هزینه‌ها را از جوایز نقدیشان ندارند. من کسی هستم که از صربستان آمده‌ام، هیچ کدام از این شرایط را نداشتم. اما حالا پول و قدرت اعتراض به این مسئله را دارم. اگر مسابقات زنان، مردان، دونفره و میکس دونفره را باهم جمع بزنیم، روی هم رفته ۴۰۰ نفر هستند که درآمد خوبی از تنیس دارند. تا صبح می‌توانیم بگویم که نفر اول یو اس اوپن چقدر جایزه می‌گیرد. اما بقیه چه؟ ورزش ما سومین ورزش پربیننده جهان است و اوضاع این است. این یک شکست و آبروریزی برای دنیای تنیس است و باید تغییر کند.”

1929757

لازم به ذکر است که جوکوویچ یک پویش اطلاع رسانی در باره این موضوع در شبکه‌های اجتماعی اش راه اندازی کرده است و به صورت دوره‌ای ویدیوهایی در مورد اختلاف جوایز نقدی در سطوح مختلف تنیس منتشر می‌کند و کارشناسان را برای جست و جوی راه حل این مسئله تشویق می‌کند.

دیدگاه‌ها