کد خبر : 1968164 | 04 مهر 1402 ساعت 12:07 | 3.9K بازدید | 4 دیدگاه

میراسماعیلی: این مسابقات سرآغاز جودوی ایران است

حرفهای رییس جودو درباره ناکامی در بازیهای آسیایی

جودوکاران ایران بعد از چهار سال تعلیق، در اولین حضور جدی خود در بازی‌های آسیایی، ناکام مطلق بودند، موضوعی که رئیس فدراسیون جور دیگری به آن نگاه می‌کند.

حرفهای رییس جودو درباره ناکامی در بازیهای آسیایی

به گزارش خبرنگار اعزامی "ورزش سه" به هانگژو، بعد از شکست قاسم باغچقی مقابل جودوکار قزاق و حذف او از دور مسابقات، پرونده تیم ملی جودو ایران در بازی‌های آسیایی خیلی زود بسته شد. آرش میراسماعیلی رئیس پرحاشیه فدراسیون جودو هم تلاش کرد کرد این ناکامی را تماما به غیبت چهار ساله جودو در مسابقات رسمی نسبت دهد: « جودوکاران در چهار سال گذشته میدان بزرگی ندیدند. فقط یک هفته است که از رفع تعلیق جودو ایران می گذرد.» 

او با ابراز تأسف از باخت قاسم باغچقی به حریف قزاق گفت: «بازیکن ما سه دقیقه و نیم، برابر حریف قزاق به خوبی مبارزه کرد و می‌توانست پیروز میدان باشد، ولی در چند ثانیه آخر، بازی را به خاطر عدم خودباوری و اعتماد به نفس لازم در برابر قهرمان بازی‌های دور گذشته آسیا به حریف داد». 

میراسماعیلی معتقد است علاوه بر دوری از میادین بزرگ بین المللی، نداشتن تجربه کافی هم در عملکرد جودوکاران تاثیر گذاربوده است: «رقبای ایران چهار سال است در میادین مختلف حضور داشتند و رتبه‌های بالایی را هم کسب کردند ولی آنچه که به بچه‌های ما ضربه زد این بود که آنها رنکینگ نداشتند. با این حال انتظار من از بچه‌ها به غیر از مریم بربط که در این مسابقات فوق العاده ظاهر شد بیش از این بود. بچه‌های ما به نوعی خود را باور نکردند اگر غیر از این بود نتایج بسیار خوبی کسب می کردند.» 

1831812

رییس فدراسیون جودو در مقام یک کارشناس به عملکرد چهار جودوکار ایران پرداخت و گفت: «به عنوان مثال انتظار ما از فتحی‌پور بیشتر بود. ابوالفضل محمودی هم کار خودش را کرد و مقابل حریف کره ای به دلیل خستگی  بازی را واگذار کرد. قاسم باغچقی هم بسیار خوب کار کرد و اگر کمی خودش را باور می کرد برنده میدان می‌شد و جزء مدال‌بگیرها قرار می‌گرفت». 
«مریم بربط به لحاظ فنی ورزشکار فوق‌العاده‌ای است. بسیار باهوش است و شخصیت قهرمانی دارد وقطعا در آینده از او بسیار خواهید شنید. وقتی در برابر حریف قزاق که دارای رنکینگ است عقب افتاد، در سی ثانیه آخرهم وازاری گرفت و هم ضربه‌فنی‌اش کرد. بازی آخرش را هم  به خاطر کم تجربگی واگذار کرد.» 

او نهایتا عملکرد جودوکاران را خوب توصیف کرد و گفت: «می توانم بگویم این مسابقات، سرآغاز جودو ایران است. جودوکاران کشورمان باید در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کنند، باید میدان ببینند و باید تحت آموزش مربیان خارجی قرار بگیرند.» 

1488889

میراسماعیلی خبری هم مبنی بر استخدام مربی خارجی داد: «من اینجا با چند مربی خارجی صحبت کردم تا کادر فنی تیم ملی را تقویت کنیم. انشالله با کمک و حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بتوانیم مربی خارجی برای ملی پوشان بیاوریم. قطعا برای ورزش بانوان به ویژه مریم بربط برنامه خاصی خواهیم داشت و امیدوارم با برنامه‌ریزی، بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده، او را جز مدالیستها ببینیم. در ماه آینده هم تیم کاتای ما عازم مسابقات جهانی می‌شود و تیم نوجوانان و جوانان هم به مسابقات قهرمانی آسیا می روند.» 

جمله پایانی رئیس فدراسیون هم همچنان شعاری است: «واقعیت این است که ما باید بیشتر از سایر کشورها تلاش کنیم و بتوانیم این فاصله زمانی را جبران کنیم.»

دیدگاه‌ها