کد خبر : 1968855 | 06 مهر 1402 ساعت 23:05 | 41.2K بازدید | 10 دیدگاه

جپاروف: 9 بازیکن اصلی تیم ما راهی هانگژو شده‌اند!

مربی تیم فوتبال المپیک ازبکستان گفت که غیبت شمار زیادی از بازیکنان این تیم، عامل شکست برابر نسف قرشی بود.

جپاروف: 9 بازیکن اصلی تیم ما راهی هانگژو شده‌اند!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته بیستم لیگ ازبکستان، تیم فوتبال المپیک با نتیجه سه بر یک مغلوب نسف قرشی شد. بیشتر بازیکنان المپیک در قالب تیم امید ازبکستان، راهی بازی های آسیایی هانگژو شده‌اند و همین مسئله در ثبت این شکست بی‌تأثیر نبود.

سرور جپاروف، بازیکن سابق استقلال و برنده دو عنوان مرد سال فوتبال آسیا، یکی از اعضای کادرفنی تیم المپیک ازبکستان است. او به عنوان دستیار تیمور کاپادزه که همزمان سرمربی تیم امید ازبکستان است، در نشست خبری پس از دیدار برابر نسف قرشی شرکت کرد.

کاپادزه تمرکز خود را روی بازی‌های آسیایی هانگژو گذاشته و به همین دلیل، دستیاران او در حال هدایت تیم المپیک در رقابت‌های لیگ برتر ازبکستان هستند که سرور جپاروف نیز یکی از این مربیان است.

1932425

ستاره سابق استقلال پس از شکست برابر نسف قرشی، در نشست خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات بود.

- نظر شما در مورد بازی...
- در بازی امروز خوش شانس نبودیم. فکر می‌کنم هیجان بازیکنان ما در دقایق ابتدایی روی بازی تاثیر گذاشت. گل سریع حریف شرایط را تغییر داد. فکر می‌کنم اشتباه مدافع ما، از هیجان زیاد ناشی شد. گل دوم را هم به همین ترتیب دریافت کردیم. در نیمه دوم هیجان بازیکنان ما برگشت و بهتر شدیم. سعی کردیم برنده شویم. در نتیجه حریف نیز تاکتیک خود را تغییر داد. وقتی نتیجه 2 بر 1 شد، مربی میهمان کمی هیجان زده به نظر می‌رسید. وقتی شوت عالی ماماسیدیکوف به گل ختم شد، بازی تغییر کرد. برد "نسف" را به این تیم تبریک می‌گویم. برای آنها در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین برای تیمور کاپادزه و تیم ملی المپیکمان در بازی‌های آسیایی آرزوی موفقیت دارم.

- پارسال «المپیک» برای همه دردسرساز بود. آیا امسال به دلیل مشکلات فهرستی، تغییری در بازی تیم ایجاد شده است یا تیم‌های دیگر یاد گرفته‌اند مقابل شما بازی کنند؟
- فوتبال همین است. هر مربی بر اساس حریف تاکتیک و آرایش را انتخاب می‌کند. سال گذشته هم ما را آنالیز کردند. همچنین تغییرات کافی در ترکیب نسبت به فصل گذشته وجود دارد. زمان می‌برد تا بازیکنان جدید به تاکتیک‌های ما عادت کنند. همچنین فشار زیادی روی تیم اصلی وجود دارد. آنها زیاد بازی می‌کنند. ما دو ترکیب مشابه نداریم. بنابراین، این جنبه بر نتیجه تأثیر می‌گذارد. مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها نیز روی نتیجه اثرگذار است. در کل ما خیلی خوب کار می‌کنیم.

- در ابتدای بازی برای انتخاب تیم مشکلی وجود داشت؟ دلیل آن این است که بازیکنان اصلی در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارند.
- 9 بازیکن از تیم ما راهی بازی‌های آسیایی شدند. آنها بازیکنان اصلی ما بودند. اساس بچه‌هایی که امروز به میدان آمدند، از تیم جوانان بودند. آنها تمرین کافی نداشتند. هیچ مشکلی در ترکیب وجود ندارد، می‌توانیم با بازیکنان موجود بازی کنیم. ما سعی کردیم دو هفته به خوبی برای این بازی آماده شویم. در بازی امروز فکر می‌کنم بازیکنان ما توانستند از نظر بدنی در مقابل رحیف مقاومت کنند. در کل، امروز بازی خوبی انجام دادیم. بله، خطاهای فنی وجود دارد، تفاوت سطح بازیکنان مشخص است. با این حال، آنها هنوز جوان هستند و ما معتقدیم که به رشد خود ادامه خواهند داد.

- ماماسیدیکوف برای پیشرفت بیشتر چه چیزی کم دارد؟
- فکر می‌کنم وضعیت او پایدار است. من معتقدم دلیل دعوت نشدن او این است که بازیکنان بهتری نسبت به او وجود دارند. در صورت ادامه کار، کاپادزه به او فرصت می‌دهد و او را به تیم ملی دعوت می‌کند.

دیدگاه‌ها