کد خبر : 1969275 | 08 مهر 1402 ساعت 21:40 | 41.4K بازدید | 36 دیدگاه

گرانترین ستاره‌های جهان مقابل ایران؛

این هفته با نیمار، کانته و کوتینیو!

این هفته سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان فصل 2024-23 مقابل تیم های قطری و عربستانی بازی خواهند کرد که کلی ستاره جذاب خارجی دارند.

این هفته با نیمار، کانته و کوتینیو!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مصاف پرسپولیس مقابل النصر که تحت تاثیر حضو رونالدو و مانه در تهران جذابیت‌ها و حواشی بسیاری داشت حالا همه منتظر دیدن نیمار در تهران هستند تا ببینیم قبل و بعد از  دویدن و پا به توپ شدن های او در مصاف با نساجی چند نفر موفق می شوند با این ستاره برزیلی سلفی گرفته یا مهمتر از آن راه رسیدن به اتاق لوکس او در هتلش را پیدا کرده  یک دیدار تاریخی با او داشته باشند.

اما این هفته همه جذابیت تقابل تیم‌های ایرانی با ستاره‌های بزرگ محدود به دیدن نیمار در تهران نخواهد شد.حیف که کریم بنزما مصدوم شد و به اصفهان نیامد وگرنه از دل تقابل سپاهان – الاتحاد می شد سراغ برنده توپ طلا رفت و دید بازیکنی که تا همین فصل قبل بهترین گلزن رئال مادرید بود و در لیگ قهرمانان اروپا آقایی می کرد در اصفهان و در قامت مهاجم یک تیم نام آشنای عربستانی چه می کند.

اگر بنزما مقابل سپاهان بازی می‌کرد، می‌شد دو تا از ستاره‌های الکلاسیکوهای جذاب قبلی را در اوج درخشش این ستاره‌ها برای بارسا و رئال از نزدیک در فاصله 24 ساعت در دو بازی داخلی دید اما حیف که کریم نیامد.

با این وجود قرار است این هفته تیم‌های ایرانی از تهران و اصفهان تا دوحه مقابل ستاره‌های بزرگی قرار بگیرند که شاید مروری بر اسامی و افتخارات آنه جذاب باشد:

* کانته ستاره 1750 میلیاردی چلسی
الاتحاد کریم بنزما را ندارد اما مگر انگولو کانته بازیکن کمی است؟هافبک کوتاه قامت و سابق چلسی و تیم ملی فرانسه زمانی نه چندان دور بهترین و کامل ترین هافبک دفاعی فوتبال جهان شناخته می‌شد و حالا اوست که باید نظم خط میانی سپاهان را بهم بریزد.

کانته هفت سال برای چلسی بازی کرد و دو سال بهترین بازیکن باشگاهش شد.او با این تیم طی همین شش سال همه جام‌ها را برد.از لیگ برتر تا لیگ قهرمانان ، یورولیگ و سوپرکاپ اروپا.کانته با فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 شد و یکی از ارکان قهرمانی تیم دشان بود کما اینکه در لیگ ملتها هم همراه تیم کشورش قهرمان شد.

1933453

غیر از رومارینیو که قبلا بازی‌هایش را مقابل نمایندگان فوتبال ایران در تیم‌های اماراتی دیده بودیم، الاتحاد یک ستاره برزیلی بزرگ دیگر دارد.فابینیو هم در لیگ برتر انگلیس با لیورپول قهرمان لیگ و جام حذفی شده ضمن اینکه افتخاراتی مثل قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه دارد.

عبدالرزاق حمدالله را هم بیشتر فوتبالدوستان ایرانی می شناسند. مهاجم گلزنی که تا درهای خروجی این باشگاه رفت اما ماندنی شد تا کنار بنزما تجربیات بزرگی دشت کند. حمدالله با پیراهن النصر مقابل پرسپولیس بازی کرده بود. او در تیم ملی مراکش پدیده جام جهانی 2022 یک بازیکن ذخیره بود اما هیچ کس نمی‌تواند توانایی‌هایش را نادیده بگیرد.

* نیمار و انتقال رکوردشکن 222 میلیون یورویی
برسیم به الهلال تیم پنج ستاره عربستان که پرافتخارترین و به عبارتی بهترین تیم آسیا هم هست.مهمترین ستاره الهلال کسی نیست جزو نیمار برزیل که بین بازگشت به بارسا و تجربه حضور در لیگ پرستاره عربستان ، دومی را انتخاب کرد و کاری کرد تا همه طور دیگری به لیگ عربستان نگاه کنند.نیمار دورانی درخشان در بارسلونا و پاری‌سن ژرمن داشت همواره تحت تاثیر مسی و رونالدو بود اما در در فوتبال آسیا فقط رونالدو را بزرگتر از او پیدا می کنید.

غیر از نیمار، الهلال یک ستاره برزیلی دیگر هم دارد که خیلی خوب در این تیم جا افتاده. مالکوم هم زمانی برای بارسا بازی می‌کرد و حتی در الکلاسیکو گل هم زد.او در زنیت روسیه هم شرایط خوبی داشت و بعضا به تیم ملی برزیل دعوت می‌شد.

1933454

الکساندر میتروویچ یکی دیگراز ستاره‌های این فصل الهلال بوده. میتروویچ هم از لیگ برتر می‌آید. مهاجم اصلی تیم ملی صربستان در فولام یک گلزن تمام عیار بود و تقریبا در هر دو باز یک گل می‌زد. حضور او در عربستان هم عجیب بود چرا که می‌توانست در همان لیگ برتر انگلیس تیم بهتری پیدا کند اما دلارهای عربستانی‌ها او را هم مات و مبهوت کرد.

یاسین بونو ستاره دیگری بود که الهلال برای پست دروازه‌بان خرید. بونو که چند فصل در لالیگا و سویا خودنمایی می‌کرد با درخشش فوق‌العاده در جام جهانی همراه با تیم ملی مراکش مشتری بزرگی به نام رئال مادرید پیدا کرد اما بونو هم حضور در لیگ اکنون پرستاره عربستان را برگزید.

روبن نوس هم ستاره دیگری از تیم الهلال است که می‌توانید از تماشای فوتبالش لذت ببرید.نوس نه در سن و سال بالا بلکه در اوج درخشش به الهلال آمد. او در ولوز یک بازیکن شاخص و مطرح بود و با سابقه حضور در پورتو و تمام رده‌های ملی پرتغال در 26 سالگی به الهلال آمد. نوس هم مشتریان مهمی مثل بارسلونا داشت اما مدافع میانی فیکس تیم ملی پرتغال حالا ستون خط دفاعی الهلال به حساب می‌آید.

روبن نوس هم ستاره دیگری از تیم الهلال است که می‌توانید از تماشای فوتبالش لذت ببرید.نوس نه در سن و سال بالا بلکه در اوج درخشش به الهلال آمد.او در ولوز یک بازیکن شاخص و مطرح بود و با سابقه حضور در پورتو و تمام رده‌های ملی پرتغال در 26 سالگی به الهلال آمد. نوس هم مشتریان مهمی مثل بارسلونا داشت اما مدافع میانی فیکس تیم ملی پرتغال حالا ستون خط دفاعی الهلال به حساب می‌آید.

* کوتینیو، 150 میلیون یورو در جیب لیورپول
این هفته پرسپولیس هم مقابل الدحیلی بازی می کند که حتی پرستاره‌تر از تیم سال‌های قبل است. مهمترین ستاره تیم هرنان کرسپو که خودش زمانی ستاره‌ای بزرگ در سری آ و تیم ملی آرژانتین بود - حداقل اینکه از حیث نام آوری با سرمربیان پرتغالی الاتحاد و الهلال در زمان بازیگری قابل مقایسه نیست-  فلیپه کوتینیو خواهد بود.

کوتینیو که هنوز گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ بارسلوناست بعد از درخشش در لیورپول به بارسلونا پیوست اما در این باشگاه ناموفق بود و به تیم های دیگری مثل بایرن مونیخ و استون ویلا قرض داده شد.کوتی هم با قهرمانی در لالیگا و بوندس لیگا و البته قهرمانی کوپا آمه ریکا در رده ملی بازیکن پرافتخاری است که بعد از قطعی کردن انتقالش به ویلا حالا قرضی در الدحیل قطر بازی می‌کند و قرار است دومین بازی اش با پیراهن شماره 9 دحیل را مقابل پرسپولیس تجربه کند.

1933455

دیگر ستاره خارجی الدحیل مایکل اولونگاست؛ مهاجمی که با هت تریک مقابل استقلال برای فوتبالدوستان ایرانی شناخته شده. او فروردین ماه امسال با پیراهن تیم ملی کنیا به تیم ملی مان هم گل زد و شاید خطرناکتر از کوتینیو باشد.

نکته مهم اینکه باتوجه به شکست پرسپولیس و تساوی سپاهان در هفته نخست، بازیهای این هفته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و باید دید که نمایندگان ایران چه عملکردی را از خود نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ها