کد خبر : 1969693 | 10 مهر 1402 ساعت 13:56 | 22.9K بازدید | 3 دیدگاه

پایان سکوت کاپیتان سابق آرسنال: باید می‌رفتم!

گرانیت ژاکا، کاپیتان سابق آرسنال، توضیح می‌دهد که دوران حضور او در این تیم به پایان رسیده بود و باید چالش جدیدی را تجربه می‌کرد.

پایان سکوت کاپیتان سابق آرسنال: باید می‌رفتم!

به گزارش "ورزش سه"، گرانیت ژاکا در مصاحبه اخیر خود دلایل انتقال تابستانی خود از آرسنال به بایرلورکوزن را توضیح داد.

هافبک 31 ساله سوئیسی یکی از خریدهای قابل توجه بایرلورکوزن در تابستان امسال بود و عملکرد مناسبی هم در این تیم داشته است.

گرانیت ژاکا در گفتکو با NZZ am Sonntag توضیح داد که او به عنوان یک "رئیس" به بایرلورکوزن نقل مکان نکرده، بلکه به عنوان کسی که به دنبال چالش جدیدی است، این انتقال را پذیرفته است.

او گفت:"رئیس یعنی چه؟ این کلمه کمی بزرگ است. به عنوان سرمربی به لورکوزن نیامده‌ام، بلکه به این دلیل است که به دنبال یک چالش جدید بودم. احساس می‌کردم دوران حضورم در آرسنال پس از 7 سال حضور در لندن برای من به پایان رسیده است. به عنوان یک بازیکن و یک فرد باتجربه به اینجا آمده‌ام. سایر بازیکنان می‌بینند که می‌توانم چیزی از آموخته‌هایم را به آن‌ها منتقل کنم. این بخشی از نقش من در اینجاست."

1934356

ملی پوش سوئیسی که 117 بازی ملی برای کشورش انجام داده، همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه به خاطر همسرش به آلمان بازگشته است را رد کرد:"گاهی اوقات نوشته می شد که به خاطر همسرم به آلمان برمی گردم. این حقیقت ندارد. او نیز مانند من در لندن بسیار خوشحال بود. این تصمیم را صرفا به عنوان یک فوتبالیست و ورزشکار گرفتم. به یک باشگاه بزرگ در آلمان آمدم که برنامه دارد و می خواهد به چیزی برسد. البته این تغییر برای ما راحت‌تر بود، زیرا قبلاً در دوسلدورف زندگی می‌کردیم و نزدیک مونشن گلادباخ است، جایی که همسرم در آنجا بزرگ شد."

ژاکا در ادامه در مورد محیط کاری بایرلورکوزن و تفاوت آن با آرسنال صحبت کرد:"شما می توانید با آرامش در بایرلورکوزن کار کنید، هیچ هرج و مرجی وجود ندارد، باشگاه های دیگر بیشتر مورد توجه هستند. این یک مزیت است. فشار در آرسنال متفاوت است. اگر بگویم فشار و توجه در لورکوزن یکسان است، دروغ می گویم. اما آنچه برای من بسیار مهمتر است فشاری است که به خودمان وارد می کنیم، انتظاری که از خودمان داریم. همانطور که گفتم: ما به خودمان اعتماد زیادی داریم."

ژاکا در مورد رابطه خود با ژابی آلونسو، سرمربی لورکوزن، و توانایی او در تبدیل هافبک‌های خوب به هافبک های برتر صحبت کرد:"او [به عنوان بازیکن] بسیار باهوش بود. به لطف زیرکی او، امنیت پاس‌هایش و زمان بندی او، شما هرگز حتی مجبور نمی‌شدید به او فشار بیاورید. این چیزی است که او امروز به ما می‌گوید."

دیدگاه‌ها