کد خبر : 1969720 | 10 مهر 1402 ساعت 15:56 | 24.9K بازدید | 30 دیدگاه

خیال بارسا راحت شد:

تمدید قرارداد رکوردشکن یامال با بارسلونا

باشگاه بارسلونا دقایقی پیش رسما تمدید قرارداد لامین یامال تا سال 2026 را اعلام کرد. بارسا با بند فسخ یک میلیارد یورویی، رکوردی جدید برای بازیکنی 16 ساله ثبت کرد.

تمدید قرارداد رکوردشکن یامال با بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا بالاخره قراردادی که در ماه ژوئن تمدید شده بود را رسما اعلام کرد. یامال 16 ساله چند ماه پیش برگه تمدید قراردادش تا سال 2026 را امضا کرده بود ولی به دلیل مشکلات فرپلی مالی، اعلام رسمی به تعویق افتاد. سرانجام امروز بارسا این تمدید قرارداد را رسمی کرد و به این ترتیب پدیده جوان بارسا سه سال دیگر ماندنی شد.

1934417

بر این اساس یامال قراردادی تا 2026 امضا کرد که اولین قرارداد حرفه ای او محسوب می‌شود. زیر 18 سال بودن او باعث شده بارسا نتواند قراردادی بیش از سه سال پیشنهاد کند اما طبق توافق شفاهی با بازیکن و ژرژ مندس، ایجنت بازیکن، به محض اینکه یامال به سن قانونی برسد، قراردادش تا  2030 به شکل اتوماتیک تمدید می‌شود.

بند فسخ قرارداد او نیز یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده تا خیال بارسا از بابت حفظ او راحت باشد. این بند فسخ برای بازیکن 16 ساله بی‌سابقه است.

او تا 18 سالگی دستمزدی مشابه بازیکنان تیم دوم دریافت خواهد کرد ولی سپس قرارداد او مثل بازیکنان تیم اول می‌شود و دستمزدی چند برابری خواهد گرفت. یامال در تابستان پیشنهادات زیادی از لیگ برتر و حتی رئال داشت ولی در نهایت متقاعد شد در باشگاه زندگی اش بارسلونا به فوتبال ادامه دهد.

1934416

یامال فصل قبل زمانی که تنها 15 سال و 290 روز داشت، اولین بازی خود را پیراهن بارسا انجام داد و جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه شد. او امسال از ابتدای فصل در برنامه های ژاوی قرار گرفته و حالا بازیکن ثابت بارسلوناست.

به دلیل زیر 18 سال بودن یامال، بارسلونا ترجیح داد مراسم خاصی برای تمدید قرارداد او برگزار نکند و همه چیز درون باشگاه با چند عکس کنار خوان لاپورتا بسته شد.

دیدگاه‌ها