کد خبر : 1969904 | 11 مهر 1402 ساعت 16:49 | 267.2K بازدید | 104 دیدگاه

ششمین طلا هم برای کار‌وان‌ ایران‌ دشت شد

زنده از هانگژو: کولاک سریعترین مرد عمودی ایران

كاروان ايران در روز دهم بازى‌هاى آسيايى هانگژو در جستجوى ششمين طلاى خود خواهد بود.

زنده از هانگژو: کولاک سریعترین مرد عمودی ایران

به گزارش "ورزش سه"، رفته رفته به پايان بازى‌هاى آسيايى هانگژو نزديک می‌شویم و کاروان ایران بیش از‌ پیش نیاز به درخشش ستاره‌های خود دارد. 

شاید بیش‌ از همه در روز‌ دهم مسابقات چشم‌ها به دیواره سنگنوردی باشد؛ جایی که رضا علیپور‌‌ برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به مصاف‌ رقبایش می‌رود. 

تیم‌های بسکتبال، واترپلو و کبدی برای رسیدن‌ به مراحل بالاتر رقابت می‌کنند و در رشته‌هایی همچون تیروکمان، شیرجه و شطرنج هم نماینده خواهیم داشت. 

تا پایان روز نهم ایران با ۵ طلا، ۱۴ نقره و ۱۵ برنز در رده یازدهم قرار گرفته بود. 

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز دهم بازی‌های آسیایی همراه ما باشید:


* واترپلو

١١:٣٩: تیم ملی واترپلو ایران در دومین بازی خود در مسابقات بازیهای آسیایی به مصاف تایلند رفت و در یک بازی برتر و یکطرفه با نتیجه پرگل 26 بر 7 حریف خود را شکست داد.  

1934922

١٢:٤٣: تیم ایران در هر 4 کوارتر بازی از حریف پیش بود و به ترتیب با نتایج 8 بر 2، 13 بر 3، 19 بر 4 و در نهایت 26 بر 7 به سود خود تمام کرد تا یک پیروزی پرگل و شیرین را جشن بگیرد.


* شيرجه

١١:٠٩: در پایان دور مقدماتى مسابقات شيرجه تخته 10 متر 12 نفر نخست به مرحله پایانی رفتند اما مقدسی با ایستادن در جایگاه چهاردهم از راهیابی به فینال رقابتها بازماند.

١١:٢٤: در ادامه این مسابقات فردا (چهارشنبه) مقدسی در مرحله مقدماتی سکوی انفرادی 10 متر شیرجه خواهد زد که این آخرین رقابت وی در بازیهای آسیایی هانگژو 2022 است.


* شطرنج

١١:١٧: رقابتهای شطرنج نمایندگان کشورمان با حریفان آسیایی از دقایقی قبل آغاز شده است. در میز یک رقابت تیم‌های ملی شطرنج ایران و هند از دور پنجم بازی‌های آسیایی هانگژو، پرهام مقصودلو مقابل گوکش نفر هشتم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان با مهره‌های سفید صف آرایی کرده است.

1934918

گوکش در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) با ریتینگ ۲۷۵۸ در جایگاه هشتم قرار دارد.


* تیروکمان

۵:۲۳: مسابقات تير و كمان نوزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي امروز با برگزاري ديدارهاي مرحله يک چهار بخش انفرادي كامپوند و ريكرو پيگيري شد. 

۵:۲۴: گيسا بايبوردي تنها نماينده ايران در اين بخش از مسابقات بود که برای صعود به مرحله نیمه نهایی کامپوند انفرادی بانوان با «سی سو» حریف کره‌ای خود رقابت کرد. وی در این رقابت با نتیجه ۱۴۸ به ۱۴۴ شکست خورد و از صعود بازماند.

۵:۳۱: با شکست و حذف گیسا بایبوردی، پرونده کمانداران ایران در بخش انفرادی بازی‌های آسیایی به پایان رسید.


*قایقرانی

۵:۴۱: آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های آسیایی امروز با برگزاری ۶ ماده در حال برگزاری است.

۵:۴۳: در نخستین رویداد امروز، رقابت‌های کانوی یک‌نفره ۲۰۰ متر برگزار شد و طی آن هیوا افضلی نماینده کشورمان که نخستین حضورش در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند در رقابت با حریفانی از چین، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، ویتنام، کره، ژاپن و اندونزی با ثبت زمان ۴۹.۸۹۸ در جایگاه ششم ایستاد. در این رقابت چین، تایلند، قزاقستان اول تا سوم شدند.

1934866

٦:٠٤: فينال رقابت‌های کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر برگزار شد و هدیه کاظمی نماینده کشورمان در این ماده و در رقابت با حریفانی از چین، هند، کره، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و تایلند با ثبت زمان 2:00.63 و با اختلاف ناچیز نسبت به حریف سنگاپوری در رده سوم قرار گرفت و برنزی شد. چن استفانی پاروزن سنگاپوری با وبت زمان 2:00.074 روی سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد. در این ماده چین به مدال طلا رسید.

1934869

۶:۲۹: کیا اسکندانی و نبی رضایی ملي‌پوشان قایقرانی ایران صبح امروز سه‌شنبه در آخرین روز از مسابقات آب‌های آرام در فینال کانوی دونفره ۱۰۰۰ متر به آب زدند. 

۶:۳۱: رضایی و اسکندانی در این ماده با حریفانی از ویتنام، کره، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، هند و تاجیکستان رقابت کردند و درنهایت با ثبت زمان 3:55.301 دقیقه در جایگاه چهارم ایستادند. در این رقابت نمایندگان ازبکستان، قزاقستان و هند صاحب مدال شدند.

۶:۴۸: فینال رقابت‌های کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان صبح امروز سه‌شنبه در ورزشگاه واتر اسپورت هانگژو برگزار شد و پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، پیمان قویدل و علی آقامیرزایی با حریفانی از چین، کره، ژاپن، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، سنگاپور و تایلند رقابت کردند. در این ماده نمایندگان ایران با ثبت زمان 1:26.480 در جایگاه چهارم ایستادند. چین، کره و ژاپن به ترتیب صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

۷:۳۹: فینال رقابت‌های کانوی دو نفره ۲۰۰ متر بانوان هم برگزار‌ شد و هیوا افضلی و هدیه خیرآبادی ملی‌پوشان ایران در این ماده بودند که در رقابت با پاروزنان ویتنام، قزاقستان، چین، ازبکستان، اندونزی، تایلند و هند با ثبیت زمان 48.850 در جایگاه پنجم ایستادند. چین، قزاقستان و ازبکستان نیز به ترتیب صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

1934878

۷:۴۲: در ادامه آخرین روز از مسابقات فینال قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های آسیایی، امروز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه رقابت‌های کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر بانوان برگزار شد. هدیه کاظمی، الناز شفعیان، کیانا کمال‌زاده و تانیا کارگرپور نمایندگان ایران در این ماده بودند که به رقابت با حریفانی از ویتنام، هند، قزاقستان، چین، ازبکستان، تایلند و کره پرداختند.

نمایندگان کشورمان با ثبت زمان 1:46.94 در رده پنجم ایستادند. در این ماده چین، کره و ازبکستان اول تا سوم شدند.

1934879

*کبدی

۶:۳۳: تیم ملی کبدی بانوان ایران در ا‌ولین بازی خود مقابل نپال قرار گرفته است.

٧:٣٥: تیم ملی کبدی زنان ایران در اولین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل نپال به میدان رفت و با نتیجه ۴۳ بر ۱۹ به پیروزی رسید.

٧:٣٩: تیم ملی کبدی زنان ایران در بازی‌های آسیایی در گروه B مسابقات با تیم‌های بنگلادش و نپال همگروه است و بازى بعدى خود را با بنگلادش برگزار مى‌كند.

1934877

۹:۳۵: آغاز رقابت تیم ملی کبدی مردان ایران و مالزی در سالن  Xiaoshan Guali Sports Centre.

١١:٠١: تیم ملی کبدی مردان ایران در دومین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل مالزی به میدان رفت و با نتیجه ۵۳ بر ۲۳ به پیروزی رسید.

١١:٠٧: تیم ملی کبدی مردان ایران در بازی‌های آسیایی در گروه B با کره جنوبی، پاکستان و مالزی همگروه است و باید در سومین  و آخرین دیدار خود  در این مرحله به مصاف کره جنوبی برود.

1934920

*بدمينتون

٧:١٦: رقابت‌های بدمينتون بازیپهای آسیایی هانگژو با حضور ۲۳ کشور در دو بخش مردان و زنان از امروز آغاز شد و از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت کشور میزبان، یگانه کرمانی نماینده ایران برابر فاطیما عبدالرزاق از مالدیو قرار گرفت و با شکست ۲ بر یک از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

٧:٢٢: کرمانی ست نخست را با نتیجه ۲۲ بر ۲۰ به سود خود خاتمه داد. وی در ست دوم عملکرد بسیار ضعیفی داشت و با نتیجه ۲۱ بر ۱۳ این ست را به حریف خود واگذار کرد. کرمانی در ست سوم نیز ۲۱ بر ۱۷ شکست خورد تا پرونده‌اش در هانگژو بسته شود

1934876

٧:٢٧: محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون نیز در سالن حضور داشت و این مسابقه را تماشا می‌کرد. ضمنا منصوره السادات جارچیان داور بین المللی کشورمان نیز قضاوت مسابقه چین و ژاپن در بخش بانوان را بر عهده داشت.

۹:۳۳: علی حیاتی تنها نماینده ایران در بدمينتون مردان از ساعت ۱۴ به وقت هانگژو برابر رقیبی از کامبوج‌قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار‌ رفت.

۹:۳۶: پرونده بدمينتون ایران با شکست حیاتی در بخش مردان و یگانه کرمانی در بخش بانوان بدون برد بسته شد.

1934898

* سنگنوردی

۷:۳۳: مسابقات سنگ نوردی در بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲) در استادیوم «شائوژینگ ککیائو یانگشان» با رقابت در بخش سرعت زنان آغاز شد.

۷:۳۵: محیا دارابیان نماینده ایران در این ماده بود که با ۱۷ سنگ نورد دیگر به رقابت پرداخت. در نخستین دور از مرحله مقدماتی، محیا دارابیان با زمان هشت ثانیه و ۸۱۸ هزارم ثانیه در رتبه نهم ایستاد. او در تلاش دوم موفق شد رکورد بهتر هفت ثانیه و ۷۲۱ هزارم ثانیه را ثبت کند و در انتها رده ششم را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب او جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کرد و از ساعت ۲۰ امشب به وقت هانگژو باید برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی تلاش کند.

1934880

٨:٤١: در بخش مردان هم امروز رضا علیپور و میلاد علیپور نمایندگان ایران بودند که ۲۳ سنگ نورد را حریف خود می‌دیدند. رضا علیپور قهرمان دوره قبلى در ابتدا ارتفاع دیوار را در پنج ثانیه و ۵۲۰ هزارم ثانیه طی کرد. او در تلاش دوم رکوردش را به پنج ثانیه و ۱۸۴ هزارم ثانیه بهبود بخشید و خود را تا رتبه چهارم بالا کشید.

٨:٤٤: میلاد علیپور پسرعموی رضا علیپور که ۲۴ سال سن دارد نیز زمان پنج ثانیه و ۶۳۷ هزارم ثانیه را به ثبت رساند. تلاش دوم او با زمان ۶ ثانیه و ۵۱۲ هزارم ثانیه همراه بود و رده دهم جدول را مقابل نام او درج کرد.

1934887
1934888

٨:٤٥: هر دو سنگ نورد ملی‌پوش مردان ایران توانستند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند. «لئوناردو» در صدر ایستاد و سنگ نوردانی از چین و اندونزی دوم و سوم شدند.

٨:٤٦: مرحله نهايى مسابقات سرعت مردان و زنان امشب از ساعت ٢٠ به وقت هانگژو پيگيرى مى‌شود.

۱۵:۲۰: تا دقایقی دیگر سنگنوردان ایرانی برای رسیدن به مدال بازی‌های آسیایی در‌ مرحله حذفی به مصاف رقبای خود‌‌ می‌روند.

۱۵:۵۱:مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات سنگنوردی به صورت تک‌حذفی برگزار شد و هر سنگ‌نورد تنها یک بار فرصت داشت شانس خود را امتحان کند.
در بخش زنان، محیا دارابیان ملی‌پوش ایران در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جئونگ جیمین» از کره جنوبی رقابت کرد. او با اختلافی اندک شکست خورد و از دور مسابقات سرعت کنار رفت.

۱۵:۵۵: دارابیان رکورد هفت ثانیه و ۹۴۳ هزارم ثانیه را ثبت کرد و تنها ۸۸۱ هزارم ثانیه برای صعود کم آورد.

۱۵:۵۹: رضا علیپور ملی‌پوش و سریع‌ترین مرد عمودی ایران موفق شد با ثبت زمان پنج ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه موفق شد «وونگ چئون نام» از هنگ کنگ را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سرعت بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کند. رقیب او زمان هشت ثانیه و ۲۱ هزارم ثانیه را ثبت کرد.

۱۶:۰۲:میلاد علیپور دیگر ملی‌پوش سنگ نوردی ایران در بخش مسابقات سرعت مردان بازی‌های آسیایی هانگژو، در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جینبائو لونگ» از چین رقابت کرد. در پایان این جدال نزدیک و دیدنی، نماینده کشور میزبان موفق شد زمان پنج ثانیه و ۵۴۲ هزارم ثانیه را ثبت کند. علیپور هم ارتفاع ۱۵ متری دیواره را در پنج ثانیه و ۲۸۲ هزارم ثانیه پیمود ولی اختلاف زمانی تنها ۲۴۲ هزارم ثانیه، اجازه نداد فرصت حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را پیدا کند.

۱۶:۰۵: بدین ترتیب دو نفر از ملی پوشان از جدول مسابقات سرعت خارج شدند و حالا رضا علیپور تنها نماینده باقی‌مانده ایران است که فرصت کسب مدال را دارد.

۱۶:۱۴: رضا علیپور در دومین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف «سئونگ‌بئوم لی» از کره جنوبی رفت و با اختلافی اندک توانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. او زمان پنج ثانیه و ۱۶۲ هزارم ثانیه را ثبت کرد؛ در حالی که سنگ‌نورد کره‌ای با زمان پنج ثانیه و ۴۱۷ هزارم ثانیه به کار خود پایان داد و تنها ۲۵۵ هزارم ثانیه با علیپور اختلاف داشت.

١۶:۳۵: رضا علیپور در یک قدمی طلای هانگژو. ستاره سنگنوردی ایران در نیمه نهایی‌ رقیب اصلی و قدرتمند خود از اندونزی و رکورددار جهان را مقتدرانه شکست داد و راهی فینال شد.

۱۶:۴۴: طلا برای سریع‌ترین مرد عمودی ایران. رضا علیپور ستاره بی‌چون و چرا سنگنوردی ایران، با پیروزی برابر حریف چینی در فینال، به مدال طلا بازی‌های آسیایی هانگژو رسید. علیپور در 2018 هم به مدال طلا بازی‌های آسیایی رسیده بود.


* بسکتبال

۷:۵۹: تیم ملی بسکتبال ایران در بازی مرحله یک چهارم نهایی خود مقابل فیلیپین قرار گرفته است.

1934881

۸:۵۵: تیم ملی بسکتبال ایران که امتیازات زیادی را از فیلیپین عقب‌‌ افتاده بود، بازی‌‌ را با یک بازگشت خیره کننده در کوارتر چهارم به تساوی کشاند.

۹:۲۴: ایران با وجود بازگشت در کوارتر چهارم با اختلاف یک امتیاز و با نتیجه ۸۴-۸۳ به فیلیپین باخت و به کار‌ خود در هانگژو پایان داد.

۹:۲۹: تیم هاکان‌ دمیر بعد از ناکامی در‌ جام جهانی در بازی‌های آسیایی هم بدترین نتیجه ممکن را کسب‌ کرد!

دیدگاه‌ها