کد خبر : 1970836 | 15 مهر 1402 ساعت 10:03 | 16.4K بازدید | 9 دیدگاه

هانگژو بوى توكيو مى‌داد، طلا هم كه طلاست

کاراته‌کای محبوب ایران مثل یک اژدها

تعداد مدال‌هاى المپيك و جهان پسر اسلامشهرى كاراته ايران به عدد هشت رسيده و مى‌تواند اين عدد را به دو رقمى هم تبديل كند.

کاراته‌کای محبوب ایران مثل یک اژدها

به گزارش "ورزش سه"، سجاد گنج‌زاده، كاراته‌كاى وزن مثبت ٨٤ تيم ملى كاراته كشورمان، دومين طلاى متوالى خود را از بازي‌هاى آسيايى را به گردن آويخت.

دقيقا همان قولى كه شهرام هروى، سرمربى تيم ملى، قبل از آغاز رقابت‌هاى اين وزن با سينه سپر آن را رسما به رسانه‌ها اعلام كرده بود كه اين موضوع چندان در دنياى مربيان رشته هاى مختلف ورزشى رايح و مرسوم نيست. البته هروى بهتر از هر كس ديگرى مى‌دانست شرايط جسمى و روحى شاگردش چگونه است و قرار است كنار تاتامى چه كسى را هدايت كند؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلايى المپيك.

آسيا مهد كاراته جهان است و ژاپنى‌ها آن را ورزش ملى خود مى‌دانند، به همين دليل هانگژو براى گنج‌زاده بوى توكيو را مى‌داد و همگان هم مى‌دانند طلا هم برايش طلاست، حالا چه رقابت آسيايى باشد، چه جهانى و چه المپيك.

1936824

سجاد گنج‌زاده وقتى المپيك توكيو به دليل اپيدمى كرونا يك سال به تعويق افتاد بيشتر وقت خود قبل از آغاز تمرينات جدى‌اش را در مناطق مرزى محروم شرق كشور و روستاهاى دور افتاده گذارند.

گنج‌زاده تنها طلاى كارته ايران در المپيك، طلا و دو نقره جهان، طلا، دو نقره و سه برنز قهرمانى آسيا و دو طلاى بازي‌هاى آسيايى را به صورت انفرادى به گردن آويخته است و در كميته تيمى هم سه طلاى جهان دارد.

تعداد مدال‌هاى المپيك و جهان پسر اسلامشهرى كاراته ايران كه اصالتى اردبيلى دارد به عدد هشت رسيده و مى‌تواند اين تعداد را به دو رقمى هم تبديل كند.

به غير از سجاد گنج‌زاده كه مدال طلاى المپيك را به گردن آويخته، هيچ كاراته‌كای ديگرى از ايران فعلا نمى‌تواند مدالى در بازي‌هاى المپيك به دست آورد. چون اين رشته ورزشى فقط يك بار در تاريخ بازي‌هاى المپيك در جدول مدالى به رقابت گذاشته شد و آن تنها در ٢٠٢٠ توكيو بود.

پوريا تابان

دیدگاه‌ها